• Cairostraat 51, 3047 BB Rotterdam
  • Pages Menu
    Twitter
    Categories Menu

    Posted by on dec 24, 2015 in Loyalty Marketing Nieuws, Retail | 0 comments

    Zes soorten loyale klanten

    Zes soorten loyale klanten

    Er zijn verschillende soorten “loyale” klanten voor uw organisatie, in dit artikel zullen alle 6 besproken worden.


     

    1. Tevreden klanten: Als een klant tevreden is, betekend dit niet dat de klant trouw is aan uw organisatie. Dit zijn voor uw organisatie klanten die gevaar met zich meebrengen. Dit soort klanten hebben geen hekel aan uw organisatie, maar houden er ook niet van. Dit betekend dat ze uw bedrijf niet zullen verlaten zolang de concurrent niets beters te bieden heeft, heeft de concurrent dit wel zullen ze uw organisatie verlaten.

     

    loyaliteitsprogramma-tevreden-klant


     

     

    2. Klanten die loyaal zijn aan uw loyaliteitsprogramma: Ook deze klant is nog niet echt loyaal, de klant is loyaal aan het loyaliteitsprogramma maar niet aan uw product of dienst. Deze klant is op het eerste oog een loyale klant, echter komt de klant alleen om punten te sparen, soms zijn de cadeaus belangrijker dan de prijs.

     

     

    loyaliteitsprogramma-loyaal

     


     

     

     

    3. Klanten die van gemak houden: Dit zijn klanten die bij uw bedrijf winkelen voor het gemak, het is dichtbij, de winkel is handig ingericht, ze weten niet waar de concurrent zit. Ze zullen niet erg gevoelig voor prijs zijn. Deze klanten kunnen omgezet worden naar trouwe klanten, mits uw bedrijf een reden geeft om een trouwe klant te worden.

     

     

    loyaliteitsprogramma-kosten

     


     

     

     

    4. Klanten die loyaal lijken te zijn, maar niet van uw organisatie houden: Deze klanten lijken van uw organisatie te houden. Echter is het tegenovergestelde waar, de klant is bij uw bedrijf omdat hij/zij het te veel werk vind om over te stappen naar een concurrent. Een klant kan dus ook uw producten kopen terwijl hij/zij geen enkele connectie met u voelt. Als een gemakkelijke overstap mogelijk is zal de klant snel overstappen.

     

     

    loyaliteitsprogramma-klantliefde

     


     

     

     

    5. Klanten die loyaal zijn aan een lage prijs: Als de positionering van uw bedrijf een prijsvechter is komen daar ook bepaalde klanten op af. Deze klanten zijn loyaal aan uw prijs, niet aan uw bedrijf. Zodra een concurrent een lagere prijs bied zal de klant dan ook vertrekken naar uw concurrent.

     

     

    loyaliteitsprogramma-positionering

     


     

     

    6. Loyale klanten: Hiermee bedoelen we de klant die echt loyaal is, en dus echt van uw product of dienst houd. Deze klant zal er vrijwel niet over nadenken om over te stappen naar een andere organisatie, er is dan ook geen loyaliteitsprogramma nodig om deze klant als uw klant te behouden. Dit is de klant die u ook echt als klant wil!

     

    Als u deze 6 soorten klanten kunt onderscheiden kunt u in de juiste klanten investeren om ze loyaal te maken/ loyaal te houden. En op deze manier uw omzet vergroten.

     

     

    loyaliteitsprogramma-klantentevredenheid

     


    Meer informatie over loyaliteitsprogramma’s?

    Wilt u meer informatie over loyaliteitsprogramma dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

    Contactgegevens

    Tel     : 010 462 22 28

    E        : info@datamatch.nl

    Offerte aanvragen

    Voor een vrijblijvende offerte, vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met DataMatch .

    * Verplicht invullen

    Post a Reply

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

    De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>