• Cairostraat 51, 3047 BB Rotterdam
  • Pages Menu
    Twitter
    Categories Menu

    Posted by on jul 4, 2016 in Loyalty Marketing Nieuws | 0 comments

    Welk loyaliteitsprogramma past bij mij?

    Welk loyaliteitsprogramma past bij mij?

    Op het moment dat u begint met loyaliteitsmarketing, is het belangrijk om te weten welk loyaliteitsprogramma het beste bij u en uw ondernemingsdoelstellingen past. Er zijn verschillende soorten loyaliteitssystemen met elk hun eigen kenmerken en sterke punten.


    Online

    Met een online loyaliteitsprogramma werkt u alleen met een digitale klantenkaart en digitale vouchers. Het voordeel aan een online systeem is dat klanten zich geen zorgen hoeven te maken over het kwijtraken van een pas of voucher, omdat deze altijd in de smartphone wordt meegedragen.

    Een online loyaliteitssysteem is echter heel erg gevoelig per doelgroep. Als u zich richt op een wat oudere doelgroep, zal juist een digitale klantenkaart minder effectief zijn omdat ouderen niet altijd in bezit zijn van een smartphone. In het geval dat u zich richt op jongeren, zal een online loyaliteitsprogramma effectiever zijn dan een offline versie.

    De effectiviteit van een online loyaliteitsprogramma is afhankelijk van uw onderneming, in hoeverre bent u bereid te digitaliseren, en van uw doelgroep, in hoeverre is uw doelgroep gedigitaliseerd. Bij loyaliteitsmarketing is het belangrijk om vooraf een goed beeld te hebben van uw doelgroep in een persona, aan de hand daarvan is de beslissing makkelijker om te nemen.

    digitale-klantenkaart


    Offline

    Een offline loyaliteitsprogramma is precies het tegenovergestelde, in plaats van digitale vouchers en klantenkaarten maakt u gebruik van een fysieke klantenpas of zelfs wel nog traditioneler, de stempelkaart.

    Offline loyaliteitsprogramma’s zijn uitermate geschikt voor kleinere ondernemingen met een relatief oudere doelgroep. Ook past het goed bij een onderneming die zelf nog niet volledig gedigitaliseerd is. Ook hier is het belangrijk om uw doelgroep te kennen en ook te onderzoeken wat voor middelen de concurrentie inzet op het gebied van loyaliteit.

    Met een offline loyaliteitsprogramma gaan u en uw klanten er wel tegen aan lopen dat klanten hun kaart vergeten. Dit zorgt voor een probleem, want hou kunt u punten laten sparen of korting geven zonder klantenkaart? Ook dit is een punt wat u kunt overwegen.

    stempelkaart


    Hybride

    Bij een hybride loyaliteitsprogramma heeft u alles in één. Klanten kunnen gebruik maken van een fysieke klantenpas, maar ook van een digitale klantenkaart. Een hybride systeem lost de problemen van de gescheiden systemen op en bundelt dit in één krachtig programma.

    Met een hybride loyaliteitsprogramma kunt u uw doelgroep altijd offline en online laten sparen, dit zorgt ervoor dat de leeftijd, digitalisatie en omvang van de doelgroep minder belangrijk worden, ze hebben het beste van beide werelden. Echter is het niet zo dat een hybride systeem het kennen van uw doelgroep overbodig maakt.

    Om even te visualiseren hoe een hybride systeem kan werken:

    Bas is een jongen van 23 jaar en woont sinds 2 jaar op zichzelf. Na zijn werk gaat hij altijd boodschappen doen bij de supermarkt om de hoek. Een half jaar geleden is deze supermarkt begonnen met een spaarprogramma en ook Bas heeft zich hiervoor ingeschreven. Het komt regelmatig voor dat Bas bij de kassa komt en er achter komt dat hij zijn klantenkaart is vergeten. Gelukkig gebruikt de supermarkt een hybride loyaliteitsprogramma, waardoor zijn spaarkaart ook altijd via zijn smartphone op te vragen is

    Het verhaal van Bas en de supermarkt geeft u slechts een klein beeld van de kracht van een hybride loyaliteitsprogramma. Er zijn natuurlijk nog vele andere bijkomstigheden die een loyaliteitsprogramma onmisbaar maken voor uw onderneming!

    hybride loyaliteitsprogramma


    Meer informatie over loyaliteitsprogramma’s?

    Wilt u meer informatie over loyaliteitsprogramma‘s dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

    Contactgegevens
    Tel     :  010 462 22 28

    E        : info@datamatch.nl

    Offerte aanvragen

    Voor een vrijblijvende offerte, vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met DataMatch .

    * Verplicht invullen

    Meer informatie over loyaliteitsprogramma’s?

    Wilt u meer informatie over loyaliteitsprogramma‘s dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

    Contactgegevens
    Tel     :  010 462 22 28

    E        : info@datamatch.nl

    Offerte aanvragen

    Voor een vrijblijvende offerte, vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met DataMatch .

    * Verplicht invullen

    one_half]

    Meer informatie over loyaliteitsprogramma’s?

    Wilt u meer informatie over loyaliteitsprogramma‘s dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

    Contactgegevens

    Tel     :  010 462 22 28

    E        : info@datamatch.nl


    [/one_half]

    Offerte aanvragen

    Voor een vrijblijvende offerte, vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met DataMatch .

    * Verplicht invullen

    Post a Reply

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

    De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>