• Cairostraat 51, 3047 BB Rotterdam
  • Pages Menu
    Twitter
    Categories Menu

    Posted by on nov 18, 2015 in Loyalty Marketing Nieuws, Retail | 0 comments

    Webshop loyaliteitsprogramma dat meer beloont dan alleen aankopen!

    Webshop loyaliteitsprogramma dat meer beloont dan alleen aankopen!

    Beloon méér dan aankopen alleen!
    Het is tijd voor een nieuwe kijk op loyaliteit! Sinds de dagen van het uitknippen van punten op pakjes koffie, is de visie op loyaliteit weinig gewijzigd. De papieren punten zijn vervangen voor plastic pasjes en de winkel is vervangen door een webshop. In dit artikel zullen we dieper ingaan op de webshop loyaliteitsprogramma van DataMatch.

     

    Loyalty 3.0 Reward, Enage, Profile
    Waarom worden binnen loyaliteitsprogramma’s alleen aankopen beloond?
    Is een persoon die aan 10 mensen ene merk aanraadt,. niet net zo belangrijk als iemand die € 30,- besteedt?

     

    Loyaliteitsprogramma webshop in combinatie met social media

    Klantloyaliteit blijtk uit meer, dan alleen het doen van een aankoop. Stimuleer waardevol klantgedrag door deze te belonen. Het DataMatch webshop loyaliteitsprogramma combineert de kracht van het belonen van een aankoop (traditionele loyaliteit) met de kracht van sociale media, direct e-mailing & big data. Klanten sparen punten bij het liken, sharen en retweeten van uw posts op social media. Deze punten kunnen ze vervolgens weer verzilveren in de webshop voor een beloning dat door u in te stellen is. Bekijk via de webshop loyaliteitsprogramma pagina hoe het precies werkt.

     

    webshop-loyaliteitsprogramma-social-media


     

    Doelstellingen

    Het stimuleren van meer aankopen blijft het belangrijkste doel, maar loyaliteit anno 2015 is meer dan aankopen belonen alleen. Een goed opgezet webshop loyaliteitsprogramma dient meerdere doelen!

    Loyaal gedrag vindt op meerdere kanelen plaatst. Het DataMatch webshop loyaliteitsprogramma plugt daarom in op elk gewenst kanaal. Zo kan men offline, online, mobiel en op social media punten sparen. Door data te combineren met e-mail is de marketeer bovendien in staat slimme e-mailtriggers te koppelen aan belangrijke touchpoints van de klant.

    • Vergroten engagement
    • Vergroten bereik en fanbase
    • Opbouwen klantprofielen
    • Omzet vergroten

    Vergroten van engagement
    Ieder merk of organisatie heeft een ijzeren voorraad aan klanten, fans en nieuwsbrieflezers. DataMatch boort deze aan en maakt dee groep actiever en meer ebtrokken. Dit gebeurt niet alleen op social media, maar ook binnen de nieuwsbrief, website of in de winkel.

     

    Opbouwen klantprofielen
    Binnen het platform worden profielen van fans opgebouwd aan de hand van data die wij ontsluiten uit het koop-en surfgedrag en uit het social media profiel. Deze data wordt gesynced met bestaande CRM systemen.

     

    webshop-loyaliteitsprogramma-prooflink
    Een selectie uit ons portfolio

     

    Vergroten van bereik en fanbase

    Tevreden klanten willen hun liefde voor een merk of organisatie graag uiten. Dit kunnen zij doen door iets te sharen op hun social media profiel of door in de customer portal andere mensen uit te nodigen voor het webshop loyaliteitsprogramma. Gemiddeld nodigt 1 persoon 10 andere mensen uit. Samen met het sharen, liken en volgen op social media zorgt dit dus voor een enorm aanvullend bereik.

     

    Meer omzet
    Uiteindelijk leiden deze zaken tot meer aankopen. deze worden weer beloond en dan start de cirkel opnieuw!

     


     

    Het Platform

     

    Ready to use
    DataMatch levert een ready-to-use programma welke eenvoudig te integreren is met bestaande systemen en ook diverse kant-en-klare campagnes bevat. Hiermee wordt tijd bespaard voor de drukke marketingafdeling. DataMatch neemt werk uit handen en helpt doelstellingen te behalen!

    webshop-loyaliteitsprogramma-dashboard

    Het ready-to-use dashboard

    Multichannel engagement
    Klanten hebben op verschillende punten contact met uw merk of bedirjf en met het DataMatch webshop loyalietisprogramma kan dat allemaal opgevangen worden. Aan de hand van gedrag & profiel van de gebruiker en onze engagement engine wordt het contact met die klant verhoogd, zowel online als in de winkel; trouwe klanten zullen meer loyale acties uitvoeren!

     

    Integratie kassa- en CRM systemene
    Het DataMatch loyaliteitsprogramma webshop moet uiteraard binnen de bestaande infrastructuur opereren. DataMatch zelf opereert  “in the cloud” en kan eenvoudig gekoppeld worden met bestaande systemen.

     

    Customer loyalty portal
    DataMatch geeft de fan een eigen omgeving waarop hij aan de hand van zijn social media profiel of bestaande klantaccount inlogt. Binnen dit customer loyaliteitsplatform ziet de fan hoeveel punten hij gehaald heeft en wat hij kan doen om meer punten te verzamelen. Aan de hand van deze acties is de fan te sturen op aankoop- of interactiegebied. Bijvoorbeeld door hem of haar te vragen deel te nemen aan de nieuwste marketingactie, een enquête in te vullen of om een Facebook post van het merk te liken.

     

    Online en mobiel
    Plastic klantenpasjes werden als steeds minder gebruikt en zijn nu ook niet meer nodig. Klantpassen zijn standaard onderdeel van onze dienstverlening, maar dan mobiel op de telefoon van de deelnemer die hij/zij immers altijd bij zich heeft. DataMatch gebruikt de laatste technologie zoals Apple Passbook en Google Wallet die standaard ingebouwd zijn in de iPhone en de mobiele telefoons die van Android gebruik maken.

     

    Werkwijze loyaliteitsprogramma webshop
    DataMatch levert een volwaardig, ready-to-use loyaliteitsprogramma. Geen lastige integratieprocessen, geen impact op IT en inclusief een aantal campagnes waarmee de marketeer direct aan de slag kan.

     

    Implementatie start met een workshop waarin de engagement acties worden gedefinieerd aan de hand van DataMatchs standaard set van acties. Samen met het puntensysteem is dit de basis van het systeem. Na livegang wordt het systeem wekelijks geoptimaliseerd door DataMatchs loyaliteitsexperts. Op dagelijkse basis biedt het programma rapportages.


    Meer informatie over het webshop loyaliteitsprogramma?

    Wilt u meer informatie over webshop loyaliteitsprogramma, dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

    Contactgegevens

    Tel : 010 462 22 28

    E: info@datamatch.nl

    Stel ons al uw vragen

    Voor een vrijblijvende offerte, vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met DataMatch .

    * Verplicht invullen

     

    Post a Reply

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

    De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>