• Cairostraat 51, 3047 BB Rotterdam
  • Pages Menu
    Twitter
    Categories Menu

    Posted by on jan 5, 2016 in Loyalty Marketing Nieuws, Retail | 0 comments

    Wat vindt de consument van een loyaliteitssysteem?

    Wat vindt de consument van een loyaliteitssysteem?

     

    Wat vindt de consument van tegenwoordig van een loyaliteitssysteem? Voor iedere organisatie die zich bezighoudt met loyaliteit, of dat op de planning heeft staan, het binden van klanten door een loyaliteitssysteem is dit een belangrijke vraag. Dit is dan ook de centrale vraag van het blog.

     


     

    Meer deelname, minder participatie

    Er is onderzoek gedaan naar meer dan 11.000 (Amerikaanse) consumenten, de uitkomst hiervan is dat consument zich nog steeds graag aansluiten bij een loyaliteitssysteem. In 2014 was een consument gemiddeld lid van 10,9 loyaliteitssystemen, waar de consument in 2015 dat is bij 13,3 loyaliteitssystemen. Aan de andere zijde was de consument van 2014 gemiddeld in 7,8 loyaliteitssystemen ook daadwerkelijk actief en in 2015 bij 6,8 loyaliteitssystemen.

    loyaliteitssysteem-deelnemen

     


     

     

    Meer plezier, minder korting

    Of een consument tevreden is over een loyaliteitsprogramma wordt vaak bepaald door gemak, duidelijkheid en het plezier wat de consument beleefd tijdens het deelnemen. Loyaliteitssystemen richting zich veelal op het bieden van de beste korting en het bieden van een goede waarde voor gespaarde punten, echter wijst het onderzoek uit dat het voor de consument gaat om service, eerlijkheid, duidelijkheid en plezier.

     

     

     

    loyaliteitssysteem-plezier

     


     

    Mobiele mogelijkheden?

    Uit het onderzoek toont tegenstrijdige resultaten op de vraag; wil de consument het loyaliteitssysteem via de mobiele app gebruiken? 48% van de consument heeft aan voorstander te zijn, echter heeft slechts 12% hiervan ook daadwerkelijk een app gedownload. 60% van de smartphone gebruikers is niet op de hoogte dat het loyaliteitssysteem waaraan zij deelnemen ook een mobiele app heeft. Echter liggen hier voor de retailer wel de kansen, omdat het percentage tevreden klanten die gebruik maken van een loyaliteitssysteem via de app 10 keer hogen ligt dan bij de deelnemers zonder app.

    loyaliteitssysteem-mobiel

     


     

     

    In de praktijk

    De uitkomst van het onderzoek geeft aan dat het ook in 2015 zeker nog de moeite waard is een loyaliteitssysteem op te zetten omdat deze nog steeds invloed hebben op de loyaliteit van de consument. Echter lijkt er voor de consument een limit te zijn voor het aantal loyaliteitssystemen waarvan ze actief gebruik maken, waardoor het voor retailers van steeds groter belang is dat ze zich onderscheiden met het loyaliteitssysteem. Daarbij is het van belang dat het systeem gericht is op ervaringen en beleving voor de deelnemers.

     

     

     

    loyaliteitsysteem-onderscheidt


    Meer informatie over loyaliteitssysteem?

    Wilt u meer informatie over loyaliteitssysteem, dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

    Contactgegevens

    Tel     : 010 462 22 28

    E        : info@datamatch.nl

    Offerte aanvragen

    Voor een vrijblijvende offerte, vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met DataMatch .

    * Verplicht invullen

    Post a Reply

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

    De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>