• Cairostraat 51, 3047 BB Rotterdam
  • Pages Menu
    Twitter
    Categories Menu

    Posted by on jul 18, 2016 in Loyalty Marketing Nieuws | 0 comments

    Wat levert een loyaliteitsprogramma op?

    Wat levert een loyaliteitsprogramma op?

    Een loyaliteitsprogramma gaat verder dan enkel geld verdienen middels een spaarprogramma. Er zijn veel meer doeleinden die aan bod komen bij de inzet van een loyaliteitssysteem.


    Klantenbehoud

    Een loyaliteitsprogramma zorgt ervoor dat u uw klanten behoudt. De inzet van een dergelijk systeem zorgt er namelijk voor dat u meer inzicht krijgt in de klantprofielen en zodoende persoonlijker kunt adverteren en communiceren. Hierdoor voelt de klant zich gehoord en begrepen.

    Het gehoord en begrepen voelen zorgt voor een gevoel van erkenning. En erkend worden als persoon is één van de vijf basisbehoeften van de mens. Hierdoor bouwt u een emotionele band op met uw klant.

    Het aankoopproces wordt beïnvloed door twee factoren, ratio en emotie. Ratio kijkt vooral naar de prijs-kwaliteitverhouding en emotie kijkt naar de mate waarin de klant binding heeft met het bedrijf. Erkenning voor uw klanten geeft emotionele binding. Op basis van emotie zal de klant dan sneller beslissen om een aankoop bij u te doen.

    klantentrouw-blog-1


    Kostendekking

    Een loyaliteitsprogramma is een investering waarin veel tijd gaat zitten. Na de opzet van het programma moet u namelijk wel zelf nog actief blijven in het stimuleren van klanten om mee te doen aan het programma.

    De investering is er wel één die kosten uitspaart. U bent namelijk minder geld kwijt aan dure retentiecampagnes, want dat wordt opgevangen door het loyaliteitssysteem. Acquisitie wordt ook goedkoper, dit komt doordat nieuwe klanten graag klant worden bij een bedrijf wat een loyaliteitsprogramma voert.

    Met de inzet van een loyaliteitsprogramma bespaart u dus kosten op retentie- en acquisitiecampagnes en kunt u zodoende tot 20% besparen op uw marketingkosten.

    klantentrouw-blog-2


    Omzetgroei

    Het is een gegeven dat loyale klanten geld opleveren. Dit heeft verschillende redenen.

    Uw klanten sparen namelijk een tegoed op hun klantenkaart. Door dit tegoed aan alleen uw winkel te binden, dwingt u uw klanten als het ware op een subtiele manier om terug te komen.

    Winkels met een loyaliteitsprogramma zien vaak een stijging van 20% in herhaalaankopen met een gemiddelde besteding die 25% hoger ligt dan voorheen. Uit een onderzoek bleek ook dat 66% van de mensen aangaf meer te besteden bij een winkel met een loyaliteitsprogramma.

    Door de inzet van een loyaliteitssysteem kunt u tot 20% meer omzet behalen!

    klantentrouw-blog


    Meer informatie?

    Voor meer informatie kunt u terecht op onze loyaliteitsprogramma pagina. Hier vindt u informatie over al onze loyaliteitsprogramma’s. Ook kunt u vrijblijvend contact met ons opnemen.


    Meer informatie over loyaliteitsprogramma’s?

    Wilt u meer informatie over loyaliteitsprogramma‘s dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

    Contactgegevens
    Tel     :  010 462 22 28

    E        : info@datamatch.nl

    Offerte aanvragen

    Voor een vrijblijvende offerte, vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met DataMatch .

    * Verplicht invullen

    Post a Reply

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

    De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>