• Cairostraat 51, 3047 BB Rotterdam
  • Pages Menu
    Twitter
    Categories Menu

    Posted by on jun 16, 2016 in Loyalty Marketing Nieuws | 0 comments

    Wat houdt een loyaliteitsprogramma in?

    Wat houdt een loyaliteitsprogramma in?

    Het is een gegeven dat een loyaliteitsprogramma omzetverhogend en kostendekkend werkt. Ook is bekend dat veel klanten gestimuleerd worden tot herhaalaankopen. Maar wat houdt een loyaliteitsprogramma eigenlijk in?


    Loyaliteitsprogramma

    Met een loyaliteitsprogramma kunt u de klantentrouw verhogen en een emotionele binding aangaan met uw klant. Door een loyaliteitsprogramma in te zetten realiseert u omzetgroei, kostendekking en uiteraard een hoop klantprofielen.

    Deze klantprofielen kunt u inzetten om gepersonaliseerde communicatie uitingen te doen. Dit zorgt ervoor dat uw klanten zich erkend voelen.

    De cijfers liegen er niet om. Met een loyaliteitsprogramma stimuleert u een hogere aankoopfrequentie. Deze ligt gemiddeld 20% hoger dan wanneer u geen loyaliteitssysteem inzet. Ook ligt het gemiddelde aankoopbedrag 25% hoger.

    Dit zijn twee grote voordelen. Een ander voordeel is dat u gemiddeld 20% kunt besparen op uw marketingbudget. Een loyaliteitsprogramma zorgt dus voor minder kosten en een hogere omzet.

    loyaliteitsprogramma


    Wat houdt het in?

    Een loyaliteitsprogramma kunt u aanpassen aan uw ondernemingsdoelstellingen. Dat wil zeggen, het systeem past bij uw onderneming en sluit aan bij de gewenste resultaten van uw onderneming. Door te kijken naar de relevantie en noodzakelijkheden voor uw onderneming, kunt u een volledig gepersonaliseerd loyaliteitsprogramma inzetten voor uw onderneming.

    Het voornaamste doel is om klantdata te verzamelen. Dit zijn gegevens over uw klant waarmee u de klant gemakkelijk kunt benaderen voor marketing- en communicatie-uitingen. Het belangrijkste is om voor aanschaf van een loyaliteitsprogramma eerst te bekijken welke klantgegevens u al beschikbaar heeft en in hoeverre deze relevant zijn. Tevens is het van belang om een manier te bedenken waarmee u op een klantvriendelijke manier data kunt verzamelen. Bijvoorbeeld aanmelding voor het loyaliteitsprogramma, opt-in voor de nieuwsbrief of het plaatsen van bestellingen.

    loyaliteitsprogramma-1


    Mogelijkheiden

    Er zijn verschillende loyaliteitssystemen beschikbaar. Met zowel een lage als een hoge instapdrempel. Ook kunt u kiezen tussen standaard systemen of juist een volledig op maat gemaakt systeem.

    Om een overwogen keuze te maken is het belangrijk om te kijken wat bij uw organisatie past en hoe u opereert. Bent u online actief of juist helemaal niet? Wat is uw doelgroep? Wilt u een digitale spaarkaart of juist een fysieke? De mogelijkheden voor loyaliteitsprogramma’s zijn bijna oneindig.

    Om erachter te komen wat écht bij uw onderneming past kunt u een kijkje nemen op onze loyaliteitsprogramma pagina, of neem contact met ons op om te bekijken wat de mogelijkheden zijn voor een loyaliteitssysteem.

    loyaliteitsprogramma-2


    Meer informatie over loyaliteitsprogramma’s?

    Wilt u meer informatie over loyaliteitsprogramma‘s dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

    Contactgegevens
    Tel     :  010 462 22 28

    E        : info@datamatch.nl

    Offerte aanvragen

    Voor een vrijblijvende offerte, vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met DataMatch .

    * Verplicht invullen

    Post a Reply

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

    De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>