• Cairostraat 51, 3047 BB Rotterdam
  • Pages Menu
    Twitter
    Categories Menu

    Posted by on dec 11, 2015 in Loyalty Marketing Nieuws, Retail | 0 comments

    Wat houd een loyaliteitsprogramma in?

    Wat houd een loyaliteitsprogramma in?

    Wat houd een loyaliteitsprogramma in?

    Als uw organisatie op routinebasis voor een langere periode actief probeert de loyaliteit van een of meerdere doelgroepen te vergroten, heeft u een loyaliteitsprogramma. Organisaties kiezen om het zelf te doen, samen te werken of uit te besteden, de loyaliteitsbureaus helpen van harte.

     


     

     

    Waarom helpt loyaliteit

    Zijn uw klanten loyaal? Zijn uw medewerker loyaal? Zijn alle partijen waarmee u samenwerkt loyaal? Er worden veel studies gedaan naar de loyaliteit richting bedrijven, uit vrijwel iedere studie komt het antwoord dat loyaliteit van essentieel belang is. Loyaliteit kan het verschil maken tussen gemiddelde- en uitstekende prestaties. Een lage loyaliteit zorgt voor veel verloop en stress binnen de organisatie. Hierdoor zijn het management en de medewerkers constant bezig met het oplossen van kleine problemen, waardoor ze eigenlijk achter de feiten aanlopen. Als de loyaliteit heel hoog is tegenover de organisatie kan de hele organisatie zich focussen op daar waar het om draait: Het verbeteren van product/ dienst, innoveren, differentiëren en de efficiency vergroten.

     

     

    loyaliteitsprogramma-belonen

     

     


     

     

    Soorten loyaliteitsprogramma’s

    Er zijn veel opties beschikbaar als het over loyaliteitsprogramma’s gaat; voordeelprogramma’s, spaarprogramma’s, wedstrijdprogramma’s, relatieprogramma’s, win-back acties, sales-acties, first-time buyers actie, wervingsacties en customer-gets-customer acties. De specialisten kunnen met al deze acties zeker overweg, het is van belang dat de juiste actie wordt gekozen voor het juiste probleem.

    Om een succesvol loyaliteitsprogramma op te zetten moet er begonnen worden met de analyses van de gekozen doelgroep, wat wilt u bereiken; een klant belonen, de klant laten weten dat u hem/haar waardeert, de klant prikkelen, de klant stimuleren of de klant verleiden. Dit lijken erg kleine verschillen, echter is dit voor het loyaliteitsprogramma van essentieel belang omdat dit het geschikte instrument aantoont.

     

     

     

     

    loyaliteitsprogramma-geentovermiddel


     

     

     

    Maten loyaliteitsprogramma’s

    loyaliteitsprogramma’s kunnen op vrijwel iedere manier ontworpen worden. Kortdurend, bijvoorbeeld om een promotie bij te staan, Semi-permanente loyaliteitsprogramma’s en de permanente loyaliteitsprogramma’s die bedrijven al jaren lang voeren, waarbij het loyaliteitsprogramma echt een onderdeel is geworden van de organisatie.

     

     

    loyaliteitsprogramma-nulmeting


     

    Succesfactor van het loyaliteitsprogramma

    De grote succesfactor voor loyaliteit is communicatie met de klant. Voordat de communicatie opgezet kan worden moet eerst het juiste instrument gekozen zijn. Loyaliteitsmarketing is eigenlijk dialoog-marketing wat gebaseerd is op communicatie. Als leverancier van loyaliteitsprogramma’s weten wij natuurlijk dat communicatie binnen en buiten het loyaliteitsprogramma, de klanten aanspoort tot een loyale houding en het succes van het programma vergroot. Een loyaliteitsprogramma zorgt ervoor dat er extra contactmomenten zijn met de klant. De momenten waarop gecommuniceerd wordt zijn van groot belang en daarbij ook de manier waarop gecommuniceerd wordt omdat dit een moment is dat u de doelgroep kunt raken. Door de geschikte instrumenten te gebruiken vergroot de kans dat u uw doelgroep daadwerkelijk raakt, als de doelgroep daadwerkelijk geraakt wordt groeit de behoefte om een band met uw organisatie op te bouwen.

     

     

    succesvol-loyaliteitsprogramma-succes


    Meer informatie over loyaliteitsprogramma’s?

    Wilt u meer informatie over loyaliteitsprogramma’s dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

    Contactgegevens

    Tel     : 010 462 22 28

    E        : info@datamatch.nl

    Offerte aanvragen

    Voor een vrijblijvende offerte, vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met DataMatch .

    * Verplicht invullen

     

    Post a Reply

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

    De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>