• Cairostraat 51, 3047 BB Rotterdam
  • Pages Menu
    Twitter
    Categories Menu

    Posted by on jun 20, 2016 in Loyalty Marketing Nieuws | 0 comments

    Wat betekent een loyaliteitsprogramma voor mij?

    Wat betekent een loyaliteitsprogramma voor mij?

    Bij het horen van het woord loyaliteitsprogramma denken we meestal aan voordelen voor de klant. Wat biedt een loyaliteitsprogramma aan klanten? Maar het wordt hoog tijd om nu te gaan kijken wat een loyaliteitsprogramma kan betekenen voor ondernemers.


    Loyaliteitsprogramma

    Met de inzet van een loyaliteitsprogramma werkt u hard aan de relatie tussen u en uw klanten. Met een systeem kunt u voor klantenbinding zorgen en derhalve zal u meer omzet realiseren.

    Door de klantgegevens te verzamelen bouwt u klantprofielen op, welke u kunt gebruiken om op de klant gerichte marketing- en communicatie-uitingen te doen. Personalisering zorgt voor een succesvollere campagne.

    De gemiddelde aankoopfrequentie bij de inzet van een loyaliteitssysteem ligt gemiddeld 20% hoger. Dit komt omdat een gunstige relatie een bepaalde ‘gunfactor’ losmaakt bij de klant. Ook ziet de klant voordelen in een spaarsysteem, waardoor de klant gestimuleerd wordt om vaker terug te komen.

    Het grootste pluspunt van een loyaliteitssysteem is dat u tot 20% kunt besparen op uw marketingbudget. Een loyaliteitsprogramma zorgt dus voor minder kosten en een hogere omzet.

    loyaliteitsprogramma-2


    Voordelen voor de ondernemer

    Naast de voordelen die een klant krijgt, zijn ook ondernemers gebaat bij de inzet van een loyaliteitsprogramma. Zo krijgen ondernemers bij een loyaliteitsprogramma inzicht in klantgegevens, ook in het aantal bezoeken en bestedingen. Zo kan een ondernemer beter inspelen op de wensen van de klanten.

    Gemiddeld maken ondernemingen met een loyaliteitssysteem 10 tot 20% meer omzet. Dit komt omdat er gemiddeld 20% meer aankopen worden gedaan met een besteding van 25% meer. Ook dalen de marketingkosten tot ongeveer 20%.

    Het laatste voordeel is een toename van de klantwaarde. De bestedingen en aankoopfrequentie gaan omhoog, maar zo zullen klanten door de goede binding ook snel nieuwe klanten meenemen.

    loyaliteit-2


    Mogelijkheiden

    De keuze voor een loyaliteitssysteem is niet zomaar gemaakt. Er zijn veel opties met verschillende instapdrempels.

    Om tot een goede keuze te komen, is het nodig om te kijken naar manier waarop u handelt en wat bij uw identiteit past. Handelt u online? Wat is uw doelgroep? Wilt u een digitale spaarkaart of juist een fysieke? Er zijn ontelbare mogelijkheden tot succes

    Om erachter te komen wat bij uw onderneming past kunt u een kijkje nemen op onze loyaliteitsprogramma pagina, of neem contact met ons op om te bekijken wat de mogelijkheden zijn voor een loyaliteitssysteem.

    klantenbinding-1


    Meer informatie over loyaliteitsprogramma’s?

    Wilt u meer informatie over loyaliteitsprogramma‘s dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

    Contactgegevens
    Tel     :  010 462 22 28

    E        : info@datamatch.nl

    Offerte aanvragen

    Voor een vrijblijvende offerte, vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met DataMatch .

    * Verplicht invullen

    Post a Reply

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

    De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>