• Cairostraat 51, 3047 BB Rotterdam
  • Pages Menu
    Twitter
    Categories Menu

    Posted by on jan 7, 2016 in Loyalty Marketing Nieuws, Retail | 0 comments

    Waarom zou je gebruik maken van een loyaliteitsprogramma?

    Waarom zou je gebruik maken van een loyaliteitsprogramma?

    Waarom zou u als bedrijf eigenlijk gebruik maken van een loyaliteitsprogramma? In het ideaalbeeld zijn uw producten of diensten perfect, en vele malen goedkoper dan de producten van de concurrent. Uw klanten houden van u, evenals de medewerkers die ook “nooit” ziek zijn of even op facebook kijken onder het werk. Concurrentie heeft u nog nooit van gehoord, net zoals klachten. Uw leveranciers zijn altijd stipt, en externe distributiekanalen willen alleen uw producten in de schappen hebben.


     

    Realiteit

    Helaas is dit ideaalbeeld lang niet altijd van toepassing, niet ieder is loyal aan uw organisatie. Het personeel is toch niet zo gemotiveerd als u eigenlijk gedacht had en uw concurrentie maakt stappen in de markt. Dit zijn allemaal dingen die voorkomen bij uw bedrijf waardoor u minder aandacht kunt besteden aan de lange termijnzaken. Als uw loyaliteit groter was kon u dus meer tijd besteden aan dingen die u belangrijk acht.

    loyaliteitsprogramma-motivatie-personeel

     


     

    Loyalty

    Met de investering in een loyaliteitsprogramma kunt u uw echte wereld voor een beetje verschuiven richting het ideaalbeeld. Dit betekend niet dat u een bedrijf dat verlies draaide omzet in een bedrijf wat winst draait in één handomdraai. Zelfs met het loyaliteitsprogramma kunt u de ideale wereld niet bereiken, echter is een aantoonbare verbetering zeker mogelijk. En zoals bij een investering gevraagd; de opbrengsten zijn hoger dan de kosten.

    loyaliteitsprogramma-loyaliteit

     


     

     

    Soorten en maten

    Een loyaliteitsprogramma kan het beste op maat gemaakt worden voor uw organisatie, zodat er van te voren precies duidelijk is waar uw bedrijf nu is en waar uw bedrijf heen moet. Met deze doelstellingen kan het loyaliteitsprogramma op maat gemaakt worden. Stel dat u iets minder geld te besteden heeft maar wel bezig wilt zijn met loyaliteit. Dan kunt u natuurlijk altijd beginnen met een simpel programma (deze is niet afgestemd op uw organisatie).

     

     

     

    loyaliteitsprogramma-nulmeting


    Meer informatie over loyaliteitsprogramma’s?

    Wilt u meer informatie over loyaliteitsprogramma dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

    Contactgegevens

    Tel     : 010 462 22 28

    E        : info@datamatch.nl

    Offerte aanvragen

    Voor een vrijblijvende offerte, vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met DataMatch .

    * Verplicht invullen

    Post a Reply

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

    De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>