• Cairostraat 51, 3047 BB Rotterdam
  • Pages Menu
    Twitter
    Categories Menu

    Posted by on feb 8, 2016 in Loyalty Marketing Nieuws, Referenties | 0 comments

    Waarom een online loyaliteitsprogramma?

    Waarom een online loyaliteitsprogramma?

    Waarom doen klanten nou mee met een online loyaliteitsprogramma? En als ze mee doen, wat is dan hun motivatie om actief te blijven deelnemen? Belangrijke vragen voor een ieder die zich bezig houdt met online loyaliteitsprogramma’s. Juist de deelnemende consumenten hebben de potentie om echt loyale klanten te worden. Dit was reden genoeg om voor Forrester Research te onderzoeken wat nou echt het profiel is van mensen die mee doen met online loyaliteitsprogramma’s.


    Korting

    Het doel van het onderzoek was om te achterhalen wat nu het perspectief van deelnemende klanten is in een online loyaliteitsprogramma. Wat prominent naar voren kwam is  dat de meeste klanten zich aansluiten bij meerdere online loyaliteitsprogramma’s in een branche. Het belangrijkste motief voor klanten om deel te nemen aan een loyaliteitsprogramma is om geld te besparen. Hierbij kan er gedacht worden aan klanten die gebruik willen maken van bepaalde kortingen of acties, waarbij deelname aan een loyaliteitsprogramma een verplichting is. 

    online-loyaliteitsprogramma-korting

     


    Meerwaarde

    Wat wel opmerkelijk is, is dat wanneer klanten uiteindelijk deel nemen aan een online loyaliteitsprogramma de potentie hebben om echte loyale klanten te worden en geen kortingszoekers. De klanten hebben niet alleen meer interesse in directe korting, maar sparen liever voor de experience (denk aan concerten, kooklessen of workshops) of leuke gadgets. Uit het Forrester Research komt naar voren dat deze klanten bereid zijn meer te betalen en ook meer producten aanschaffen. Een andere opmerkelijke bevinding is dat klanten die mee doen met een online loyaliteitsprogramma een bedrijf/merk eerder aanbevelen en zorgen voor positieve mond-tot-mond reclame. 

    online-loyaliteitsprogramma-meerwaarde

     


    Recommendations

    Als we kijken naar de resultaten van het onderzoek kunnen we concluderen dat klanten eerst verleid moeten worden met kortingacties om deel te nemen aan online loyaliteitsprogramma. Wanneer de klant eenmaal deelnemer is aan het online loyaliteitsprogramma’s, kunnen ze gemotiveerd en geactiveerd worden. Het is belangrijk dat de communicatieuitingen die dit gaan bewerkstellen relevant zijn, daarom is het aan te raden om gesegmenteerd beloningen aan te bieden. Zo zullen de klanten steeds kleine stappen zetten en constant interactie houden met uw merk. Deze interactie verhoogt de betrokkenheid, wat uiteindelijk resulteert in meer loyaliteit en meer omzet voor uw organisatie.

    online-loyaliteitsprogramma-recommandation

    Bent u benieuwd wat de mogelijkheden voor uw webshop zijn met een online loyaliteitsprogramma? Bekijk onze online loyaliteitsprogramma pagina of Download direct de gratis whitepaper hieronder.















    Whitepaper downloaden

     


    Meer informatie over online loyaliteitsprogramma’s?

    Wilt u meer informatie over online loyaliteitsprogramma dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

    Contactgegevens

    Tel     : 010 462 22 28

    E        : info@datamatch.nl

    Offerte aanvragen

    Voor een vrijblijvende offerte, vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met DataMatch .

    * Verplicht invullen

    Post a Reply

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

    De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>