• Cairostraat 51, 3047 BB Rotterdam
  • Pages Menu
    Twitter
    Categories Menu

    Posted by on dec 10, 2015 in Loyalty Marketing Nieuws, Retail | 0 comments

    Voordelen van een loyaliteitsprogramma

    Voordelen van een loyaliteitsprogramma

    Wat is de belangrijkste vraag als u een loyaliteitsprogramma overweegt?
    Wat is de ROI (Return On Investment) van een loyaliteitsprogramma?

    We hebben de kosten en voordelen van een loyaliteitsprogramma voor u vergeleken om u te helpen deze vraag te beantwoorden. Daarbij zetten we de resultaten van een loyaliteitsprogramma en een AdWords-campagne tegenover elkaar.


    Wat zijn de kosten van een loyaliteitsprogramma

    U kunt op de volgende kosten rekenen als u een loyaliteitsprogramma creëert; software, design, marketing en beloningen.

    De software is benodigd om uw loyaliteitsprogramma te ontwerpen, dit kunt u zelf doen of outsourcen omdat dit vrij specialistisch werk is. Design is van belang om het programma perfect aan te laten sluiten op de door u gekozen doelgroep. Marketing is een langetermijnproces dat essentieel is in uw communicatie richting de doelgroep toch zijn de kosten hiervan laag omdat het om een verandering in de marketingstrategie van uw bedrijf. De kosten van de beloningen zijn variabel, dit komt omdat het om kortingen kan gaan of om producten weg te geven (goede manier om van uw oude voorraad af te komen en dit toch nuttig te gebruiken).

     

     

    voordelen-loyaliteitsprogramma-kosten

     


     

    Hoe verbetert een loyaliteitsprogramma uw omzet?

    Een loyaliteitsprogramma kan uw omzet verhogen door de Customer Lifetime Value (CLV) te verbeteren, dit is het bedrag dat een klant besteed in de totale tijd dat hij/ zij uw klant is. De CLV wordt bepaald door drie metrics; de aankoopfrequentie, die gemiddelde besteding en de customer lifetime. Het loyaliteitsprogramma beïnvloed dit positief en zorgt ervoor dat uw klanten zich verbonden voelen met de organisatie waardoor ze regelmatiger zullen aankopen en het gemiddelde bedrag per aankoop zal stijgen. Het loyaliteitsprogramma beïnvloedt de lifetime ook positief door de retentie te verhogen.

     

     

    voordelen-loyaliteitsprogramma-verbeteren

     


     

    Hoe zijn de resultaten van een loyaliteitsprogramma vergelijken met Pay Per Click-advertising

    Als u het aan een marketeer vraagt zal de PPC vaak aanbevolen wordt om nieuwe klanten te binden omdat de ROI (Return On Investment) goed meetbaar is. Echter is het bij bedrijven die veel producten met een laag winstmarge geen verstandige keuze omdat het een groot gedeelte van de winst in beslag neemt. In dit voorbeeld zijn vaste (loyale) klanten van essentieel belang om te zorgen dat het bedrijf winst blijft draaien.

    In dit geval wordt een loyaliteitsprogramma interessant, deze maken vaker lange termijn relaties met klanten mogelijk en halen daarmee vaak nieuwe klanten binnen. Er is een onderzoek gedaan naar loyale klanten, de uitkomst hiervan was dat een loyale klant gemiddeld 9 andere potentiële klanten vertelt over uw organisatie.

     

     

    voordelen-loyaliteitsprogramma-resultaten

     


    Meer informatie over loyaliteitsprogramma’s?

    Wilt u meer informatie over loyaliteitsprogramma’s dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

    Contactgegevens

    Tel     : 010 462 22 28

    E        : info@datamatch.nl

    Offerte aanvragen

    Voor een vrijblijvende offerte, vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met DataMatch .

    * Verplicht invullen

    Post a Reply

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

    De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>