• Cairostraat 51, 3047 BB Rotterdam
  • Pages Menu
    Twitter
    Categories Menu

    Posted by on dec 28, 2015 in Loyalty Marketing Nieuws, Retail | 0 comments

    Voordelen loyaliteitsprogramma

    Voordelen loyaliteitsprogramma

    Voordelen loyaliteitsprogramma? Er zijn veel voordelen aan een loyaliteitsprogramma, maar eerst een korte omschrijving van wat een loyalty programma inhoudt.

     

    Een loyaliteitsprogramma is een gestructureerde marketing strategie waardoor een klant beloond wordt. Het belonen van klanten wordt gedaan om ze loyaal te maken met als einddoel het vergroten van het marktaandeel of de winst. De klant moet gestimuleerd worden om een loyale klant te worden, dat kan door de voordelen die herhaalaankopen met zich meebrengen.

     


    Voordelen loyaliteitsprogramma

    Veel bedrijven zetten tegenwoordig een loyaliteitsprogramma op, zeker niet gek want het programma brengt vele voordelen met zich mee. Hieronder een lijst met voorbeelden:

     

    • actieve klantenbinding
    • stimuleren van verkopen
    • klanten belonen voor aankopen zonder marge in te leveren
    • meer kennis over uw eigen producten
    • meer kennis over het aankoopgedrag van klanten
    • meer inzicht in klantprofielen
    • directe communicatie met uw doelgroep
    • klanten kunnen gesegmenteerd worden

    voordelen-loyaliteitsprogramma

     


     

     

     

    Loyaliteitskaarten

    De klanten die deelnemen aan uw loyaliteitsprogramma beschikken waar over een pas of digitale spaarkaart in de smartphone waarmee punten worden gespaard. Deze passen worden vaak; klantenkaarten, puntenkaarten of spaarkaarten genoemd, deze passen zijn vaak het formaat van een creditkaart.

    De meeste retailers gebruiken een spaarprogramma, dit kan zowel online als offline gebruikt worden. Met een digitale spaarkaart, die gemakkelijk op te halen is in de telefoon via de e-mail, kunnen er ook vouchers verstuurd worden voor bepaalde acties/evenementen.

     

     

     

    voordelen-loyaliteitsprogramma-spaarkaart

     


     

     

     

    Klantenbinding door loyaliteitskaart

    De klanten die al aankopen bij u deden en daarbij door het loyaliteitsprogramma nog voordeel bij hebben ook zullen zich nog meer verbonden voelen met uw organisatie. Deze klanten wilden hiervoor al niet weg, het loyaliteitsprogramma heeft ervoor gezorgd dat ze daar nu helemaal geen reden meer voor hebben.

     

     

    voordelen-loyaliteitsprogramma-klantloyaliteit
     


    Meer informatie over loyaliteitsprogramma’s?

    Wilt u meer informatie over loyaliteitsprogramma dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

    Contactgegevens

    Tel     : 010 462 22 28

    E        : info@datamatch.nl

    Offerte aanvragen

    Voor een vrijblijvende offerte, vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met DataMatch .

    * Verplicht invullen

     

     

     

    Post a Reply

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

    De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>