• Cairostraat 51, 3047 BB Rotterdam
  • Pages Menu
    Twitter
    Categories Menu

    Posted by on dec 8, 2015 in Loyalty Marketing Nieuws, Retail | 0 comments

    Verwen je loyale klant

    Verwen je loyale klant

    Aan de loyale klanten wordt het geld verdiend, loyale klanten leveren vele malen meer winst op dan nieuwe klant. Dit hebben vele studies aangetoond. De loyale klanten leveren dus vele malen meer winst op, dan is het dus van belang voor bedrijven om deze klanten te verwennen, ze te koesteren en ze in de watten te leggen. Om hiermee te bereiken dat ze voor langere tijd loyale klanten blijven en uw bedrijf voor langere tijd winstgevend te houden.


     

    Verwenweigeraars

    Banken, telefoonproviders, ziektekostenverzekeraars, dit zijn goede voorbeelden van bedrijfstakken die het weigeren om een klant een beetje te verwennen. Al jaren lang ben je klant en betaal je trouw je hypotheekrente maar een klein cadeautje kon er nog nooit van af. Zelfs nog nooit een berichtje met daarin dat ze dankbaar zijn dat u al jaren een trouwe klant bent en ze dit waarderen. Ze doen het tegenovergestelde, in plaats van een beetje korting omdat je al jarenlang trouwe klant bent betaal je juist meer dan nieuwe klanten.

     

    Voor de bedrijven die wel graag beschikken over loyale klanten is het belangrijk om een loyale klant te verwennen. De grote vraag is dan; wanneer voelt een klant zich verwend? Een klant voelt zich gewaardeerd als hij aandacht krijgt, erkenning of waardering.

     


     

    1.      Korting

    Korting is de makkelijkste, maar ook de minst efficiënte manier van het verwennen van de klant. De grote nadelen van korting geven zijn de volgende; het bedrag dat je korting geeft kost het uw organisatie ook. Daarbij wordt een korting al vrij snel gezien als een reguliere daling, dan kost het nog steeds hetzelfde voor u alleen voelt de klant zich niet verwend.

     

    loyaliteitsprogramma-korting

     


     

    2.      Geef soms een cadeau

    De klant een cadeautje geven zoals een bosje bloemen valt beter in de smaak dan korting op het product. Daarbij is het voor u ook goedkoper omdat de prijs van het cadeautje dat u geeft vaak minder kost dan de korting die u zou geven. De klant ervaart het ook anders, een bosje bloemen van 10 euro is leuker om te krijgen dan 10 euro om een bosje bloemen te gaan kopen.

     

    loyaliteitsprogramma-belonen


     

    3.      Geef exclusiviteit

    Zorg ervoor dat de klant zich speciaal voelt, als hij een email heeft gekregen met de nieuwe collectie die alleen de vaste klanten krijgen zal de klant zich speciaal voelen en daarmee gewaardeerd. Als de klant erachter komt dat u de email naar het gehele adresbestand heeft gestuurd zal de klant zich alles voelen behalve gewaardeerd.

     

    loyaliteitsprogramma-loyaal


     

    4.      Betrek de klant

    Sleep de klant mee in het bedenken van strategieën, of vraag zijn advies over nieuwe producten of diensten, of over uw marketingcampagne. Als u de klant vraagt een product voor u te testen zal de klant zich helemaal gewaardeerd voelen.

     

    loyaliteitsprogramma-betrokkenheid


     

    5.      Een professioneel loyaliteitsprogramma

    Een goede communicatie leid tot het succes van een loyaliteitsprogramma. De intonatie moet aansluiten op de beleving die de klant erbij moet krijgen. De boodschap moet een bestaan uit de juiste verhouding van waardering, informatie, vermaak en beloning. Een loyaliteitsprogramma kan ook worden aangevuld met een spaarprogramma of bijvoorbeeld exclusieve aanbiedingen, hiermee moet de loyaliteit binnen de klantengroepen toenemen. Het gevolg hiervan is dat de klantverloop zal verminderen.

     

     

    loyaliteitsprogramma-gouden-tip


     

     

    6.      Relatie-events

    Er worden geregeld evenementen voor klanten georganiseerd met als doel de klant zich gewaardeerd te laten voelen. Het grote probleem van dit soort evenementen is dat organisaties vaak het daadwerkelijke doel uit ogen verliezen; zorgen dat de klant zich gewaardeerd voelt. Het komt regelmatig voor dat de klant aanwezig is op het evenement maar helemaal geen aandacht krijgt waardoor hij/zij zich alles behalve gewaardeerd zal voelen.

     

    loyaliteitsprogramma-uniek


    Meer informatie over loyaliteitsprogramma’s?

    Wilt u meer informatie over loyaliteitsprogramma’s dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

    Contactgegevens

    Tel     : 010 462 22 28

    E        : info@datamatch.nl

    Offerte aanvragen

    Voor een vrijblijvende offerte, vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met DataMatch .

    * Verplicht invullen

    Post a Reply

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

    De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>