Veelgestelde vragen
Vind hier het antwoord op uw vragen.
Spaarprogramma’s
Hoe sparen mijn klanten punten?
Hoe gebruikt mijn klant de digitale spaarkaart?
De klant ontvangt de spaarkaart per e-mail. Deze kan gemakkelijk gedownload worden via de button in de e-mail. Rechts bovenin het scherm verschijnt de knop “Toevoegen”, met deze knop wordt de digitale spaarkaart in de Wallet app op de smartphone geplaatst.
De spaarkaart verschijnt altijd op locatie. De gebruiker krijgt een notificatie op het startscherm wanneer deze binnen een straal van 150 meter van de locatie komt. Vanaf het vergrendelscherm kan de kaart gemakkelijk getoond worden. Sleep de notificatie naar links en druk op “Bekijk”. De kaart wordt nu getoond en kan gescanned worden
Android
De kaart wordt per e-mail toegezonden, deze kan gemakkelijk worden toegevoegd door de link in de
e-mail te volgen. U kunt de pas direct aan PassWallet toevoegen. Indien PassWallet nog niet
geïnstalleerd is, kan de app gedownload worden via de Google Play Store. Kaarten komen automatisch op locatie omhoog door gebruik van GPS technologie. Hier verschijnt een notificatie van op de telefoon. Klik de notificatie aan, ontgrendel de telefoon en de kaart kan gescanned worden. Als er geen notificaties van de pas ontvangen worden, selecteer dan de kaart en druk op de knop om deze live te zetten.
De kaart wordt van Archive naar Live geplaatst.
De spaarkaart komt niet omhoog op mijn telefoon.
Het is mogelijk dat uw locatievoorzieningen uitgeschakeld zijn. Ook kan het zijn dat de spaarkaart geen toegang heeft om notificaties uit te sturen. Druk op de informatieknop rechts onderin de spaarkaart en activeer de functie “Toon op toegangsscherm”
Android
Als de kaart niet op het toegangsscherm verschijnt, open dan PassWallet en laat de kaart scannen. Het niet tonen van de kaart kan verschillende oorzaken hebben :
- Locatievoorzieningen zijn uitgeschakeld ;
- De functie “toon op toegangsscherm” is uitgeschakeld ;
- De pas staat in Archive in plaats van Live.
De punten op de spaarkaart zijn niet geüpdate
Druk op de informatieknop links onderin de kaart en sleep dan het scherm naar beneden. De kaart gaat nu herladen en wordt bijgewerkt met de meest recente informatie.
Android
Als de punten niet geüpdate zijn :
- Druk op de synchronisatieknop van de spaarkaart ;
- De functie Automatische Pushupdates staat uitgeschakeld ;
- De spaarkaart staat in Archive en niet in Live ;
- Als bovenstaande oplossingen niet werken, verwijder de PassWallet app en download deze opnieuw.
De klant heeft een nieuwe smartphone. Wat nu?
Dit is volledig afhankelijk van de nieuwe (en oude) smartphone van de klant.
iPhone
Als de klant is overgestapt naar een nieuwe iPhone, kan het zijn dat spaarkaarten en vouchers nog steeds bestaan. Deze worden namelijk opgeslagen in de zogenaamde “iCloud sleutelhanger”.
Is dit niet het geval? Dan hoeft de klant enkel de vouchers en spaarkaarten opnieuw te downloaden. Om deze naar de klant te versturen onderneemt u de volgende stappen :
1. Log in op de meegeleverde Portal software
2. Open het tabblad ‘Alle klanten’
3. Zoek de betreffende klant met e-mailadres of naam
4. Open het tabblad ‘kaarten’. U vindt hier alle actieve kaarten van de klant. Achter deze kaart staat de download URL. Deze kunt u naar de klant versturen.
5. In het geval van vouchers, herhaalt u stap 4 in het tabblad ‘vouchers’.
Android
Als de klant een nieuwe Android telefoon heeft, moet eerst de PassWallet app opnieuw gedownload worden. Deze is gratis te vinden in de Google PlayStore.
Vervolgens herhaalt u stap 1 tot en met 5 van hierboven om de klant de kaarten op te sturen.
Hoe registreer ik nieuwe leden voor het spaarprogramma?
Gebruikt u fysieke spaarkaarten?
Scan een ongekoppelde fysieke kaart. Het systeem vraagt nu om een registratie met naam en e-mailadres. Als dit is ingevuld, is de kaart aan de klant gekoppeld.
De klant is de pas vergeten, kan ik punten geven?
Een medewerker kan de klant via het Marketing Dashboard, wat meegeleverd wordt als webapplicatie, opzoeken. Hier kan de medewerker punten toekennen.
Elke vestiging heeft een unieke kassa log-in waarin zij op locatieniveau klanten kunnen opzoeken.
De klant is de pas kwijt, wat nu?
Bij fysieke spaarkaarten, scant u een nieuwe kaart, vult u het bestaande account in. Het account is nu gekoppeld aan de nieuwe fysieke spaarkaart.
Hoe voeg ik punten toe?
Ook kunt u punten toevoegen vanuit het Marketing Dashboard. U opent het Dashboard, zoekt de klant en voegt het gewenst aantal punten toe.
Multichannel Loyaliteitsprogramma
Hoe kan de klant zich inschrijven?
- Via de online omgeving van het loyaliteitsprogramma. Dit kan met een Facebook log-in of een custom log-in ;
- Via de scanapp op de iPad met naam en e-mailadres ;
- Via het Marketing Dashboard met behulp van een servicemedewerker.
Van welke kanalen maak ik gebruik?
Hoe kunnen mijn klanten sparen?
Waar sparen mijn klanten voor?
Nog steeds een vraag?
Heeft u het antwoord op uw vraag nog steeds niet gevonden? Of heeft u een hele andere vraag? Neem dan gerust contact op met DataMatch. U kunt uw vraag stellen via het contactformulier, of ons telefonisch bereiken.
DataMatch Loyalty Marketing
Rietbaan 6
2908 LP Capelle aan den IJssel