• Cairostraat 51, 3047 BB Rotterdam
  • Pages Menu
    Twitter
    Categories Menu

    Veelgestelde vragen

    Hoe groot is de impact op onze organisatie wanneer we een loyaliteitsprogramma opzetten?

    Bij de opstart werken wij nauw samen met de ICT-afdeling van uw bedrijf. Wij inventariseren alle dataprocessen van uw bedrijf en dragen zorg voor alle koppelingen van de databronnen met onze centrale database. Dit is binnen enkele weken gerealiseerd. Tijdens het koppelen van de bestanden zullen onze marketingspecialisten met u de mogelijke varianten bespreken voor een succesvol loyaliteitsprogramma.
    De professional version kan binnen enkele maanden geïntroduceerd worden en nemen wij de volledige backoffice uit handen. U kunt vanaf de aanvang van het loyaliteitsprogramma focussen op de communicatie met de klant en het opzetten van commerciele campagnes. De light version kan draaiende zijn binnen een maand.

    Wat houdt het Marketing Dashboard in?

    DataMatch zorgt ervoor dat alle transactiegegevens gekoppeld worden aan de specifieke klant die deelneemt aan het loyaliteitsprogramma. Om selecties, segmentaties en analyses op deze data uit te voeren heeft DataMatch een dashboard ontwikkeld waarmee u dit eenvoudig en snel kunt doen. Hierdoor kan iedere medewerker met gevoel voor data volledig inzicht krijgen in het koopgedrag van de klanten van uw organisatie.

    Moet men geschoold zijn om met het dashboard te werken?

    en moet gevoel hebben voor data om met de database te kunnen werken. Een marketeer of retailer met minimaal MBO+ werk- en denkniveau kan alle campagnes voorbereiden. Bij veel klanten werken veel HBO-ers met het dashboard. Het voordeel is dat men door de verkregen inzichten 24/7 met nieuwe voorstellen kan komen om de klant beter en effectiever te benaderen.

    Kan DataMatch de segmentaties en analyses volledig voor ons verzorgen?

    Indien gewenst kunnen onze marktanalisten alle rapportages en inzichten voor u verzorgen. Samen met u werken we op basis van de verkregen inzichten een campagne uit en zorgen voor de juiste selecties op de klantendatabase. Wij nemen dan voor u de backoffice uit handen.

    Mag je zomaar transactiedata van de klant verzamelen?

    Wanneer een consument deelneemt aan een loyaliteitsprogramma, wordt de consument om toestemming gevraagd zijn/haar verkoopgegegevens te verzamelen. Omdat op basis van deze gegevens de consument in aanmerking komt voor bepaalde voordelen of privileges zal men hiertegen geen bezwaar hebben. Een goed loyaliteitsprogramma zorgt ervoor dat de klant wordt beloond voor zijn/haar koopgedrag door u hierin inzicht te geven.

    Wij verzenden nog geen nieuwsbrief, kunnen jullie ons hiermee helpen?

    Voor veel klanten verzorgen wij de communicatie per e-mail. Wij werken met zeer geavanceerde systemen waardoor uw klant (indien gewenst) geheel op naam en naar wens wordt aangesproken. Wij streven altijd naar optimale één op één communicatie met uw klant, maar kunnen daarbij met grote mailbestanden werken.
    Door het vooraf bepalen van meerdere templates kunt u zelf eenvoudig en snel een nieuwsbrief of emailcampagne naar grote groepen versturen.

    Doen jullie wat jullie beloven, want het zijn complexe koppelingen met vertrouwelijke gegevens van onze klanten?

    DataMatch werkt al meer dan een decennium voor zowel grote landelijke retailers als voor lokale retailhelden. Onze service gaat verder dan het koppelen van data en het facilitaren van de juiste tools om u de mogelijkheid te geven optimaal met uw klant te communiceren. Wij denken ook ongevraagd mee en attenderen u op kansen en mogelijkheden. Voor veel klanten beheren wij mede de actieagenda en attenderen onze klanten tijdig dat zij bijvoorbeeld niet moeten vergeten de klant de bonuscheque toe te sturen.

    Het feit dat wij al voor vele landelijke retailers al meer dan 10 jaar de loyaliteitsprogramma’s beheren is hiervan het bewijs.