Veelgestelde vragen

Vind hier het antwoord op uw vragen.

Spaarprogramma’s

Hoe sparen mijn klanten punten?

Klanten sparen gemakkelijk punten door hun klantkaart bij u aan de kassa te scannen. De punten worden automatisch bijgeschreven. Het saldo kan de klant bekijken via de digitale spaarkaart.

Hoe gebruikt mijn klant de digitale spaarkaart?

iPhone

De klant ontvangt de spaarkaart per e-mail. Deze kan gemakkelijk gedownload worden via de button in de e-mail. Rechts bovenin het scherm verschijnt de knop “Toevoegen”, met deze knop wordt de digitale spaarkaart in de Wallet app op de smartphone geplaatst.

De spaarkaart verschijnt altijd op locatie. De gebruiker krijgt een notificatie op het startscherm wanneer deze binnen een straal van 150 meter van de locatie komt. Vanaf het vergrendelscherm kan de kaart gemakkelijk getoond worden. Sleep de notificatie naar links en druk op “Bekijk”. De kaart wordt nu getoond en kan gescanned worden

Android

De kaart wordt per e-mail toegezonden, deze kan gemakkelijk worden toegevoegd door de link in de
e-mail te volgen. U kunt de pas direct aan PassWallet toevoegen. Indien PassWallet nog niet
geïnstalleerd is, kan de app gedownload worden via de Google Play Store. Kaarten komen automatisch op locatie omhoog door gebruik van GPS technologie. Hier verschijnt een notificatie van op de telefoon. Klik de notificatie aan, ontgrendel de telefoon en de kaart kan gescanned worden. Als er geen notificaties van de pas ontvangen worden, selecteer dan de kaart en druk op de knop om deze live te zetten.
De kaart wordt van Archive naar Live geplaatst.

De spaarkaart komt niet omhoog op mijn telefoon.

iPhone

Het is mogelijk dat uw locatievoorzieningen uitgeschakeld zijn. Ook kan het zijn dat de spaarkaart geen toegang heeft om notificaties uit te sturen. Druk op de informatieknop rechts onderin de spaarkaart en activeer de functie “Toon op toegangsscherm”

Android

Als de kaart niet op het toegangsscherm verschijnt, open dan PassWallet en laat de kaart scannen. Het niet tonen van de kaart kan verschillende oorzaken hebben :

  • Locatievoorzieningen zijn uitgeschakeld ;
  • De functie “toon op toegangsscherm” is uitgeschakeld ;
  • De pas staat in Archive in plaats van Live.
De punten op de spaarkaart zijn niet geüpdate

iPhone

Druk op de informatieknop links onderin de kaart en sleep dan het scherm naar beneden. De kaart gaat nu herladen en wordt bijgewerkt met de meest recente informatie.

Android

Als de punten niet geüpdate zijn :

  • Druk op de synchronisatieknop van de spaarkaart ;
  • De functie Automatische Pushupdates staat uitgeschakeld ;
  • De spaarkaart staat in Archive en niet in Live ;
  • Als bovenstaande oplossingen niet werken, verwijder de PassWallet app en download deze opnieuw.
Hoe registreer ik nieuwe leden voor het spaarprogramma?

De spaarkaart kan heel eenvoudig aangevraagd worden die de app of via ons Marketing Dashboard. Registratie gaat op basis van naam en e-mailadres. De klant krijgt dan automatisch via de e-mail een digitale spaarkaart toegestuurd.

Gebruikt u fysieke spaarkaarten?

Scan een ongekoppelde fysieke kaart. Het systeem vraagt nu om een registratie met naam en e-mailadres. Als dit is ingevuld, is de kaart aan de klant gekoppeld.

De klant is de pas vergeten, kan ik punten geven?

Ja, dit is mogelijk!

Een medewerker kan de klant via het Marketing Dashboard, wat meegeleverd wordt als webapplicatie, opzoeken. Hier kan de medewerker punten toekennen.

Elke vestiging heeft een unieke kassa log-in waarin zij op locatieniveau klanten kunnen opzoeken.

De klant is de pas kwijt, wat nu?

Door een klant opnieuw te registreren met dezelfde gegevens, ontvangt hij of zij direct een nieuwe digitale spaarkaart per e-mail. Deze is gekoppeld aan het reeds bestaande account en de gegevens blijven ongewijzigd.

Bij fysieke spaarkaarten, scant u een nieuwe kaart, vult u het bestaande account in. Het account is nu gekoppeld aan de nieuwe fysieke spaarkaart.

Hoe voeg ik punten toe?

Punten toevoegen is heel makkelijk. Tijdens het afrekenen vraagt u de klant om de spaarkaart te scannen. De app herkent de kaart en laat het huidige saldo en de recente spaargeschiedenis zien. Ook komt er een calculator omhoog, waarmee u zelf het gewenste puntenaantal toe kunt kennen.

Ook kunt u punten toevoegen vanuit het Marketing Dashboard. U opent het Dashboard, zoekt de klant en voegt het gewenst aantal punten toe.

Multichannel Loyaliteitsprogramma

Hoe kan de klant zich inschrijven?

Inschrijving voor het multichannel loyaliteitsprogramma kan op verschillende manieren, namelijk :

  • Via de online omgeving van het loyaliteitsprogramma. Dit kan met een Facebook log-in of een custom log-in ;
  • Via de scanapp op de iPad met naam en e-mailadres ;
  • Via het Marketing Dashboard met behulp van een servicemedewerker.
Van welke kanalen maak ik gebruik?

U kunt zelf bepalen voor welke kanalen u kiest. Zo kunt u kiezen voor een combinatie van Facebook en uw webshop, of uw winkel en uw webshop, of uw webshop, winkel, nieuwsbrief en sociale kanalen.

Hoe kunnen mijn klanten sparen?

Sparen gaat heel makkelijk, u kunt namelijk zelf kiezen hoe uw klanten sparen. Wilt u acties via sociale media belonen of juist webshopaankopen? Wilt u winkelbezoeken belonen of nieuwsbriefinschrijvingen?

Waar sparen mijn klanten voor?

U kunt zelf uw spaardoelen instellen. Zo heeft u zelf in de hand welke waarde u weggeeft aan uw klanten. Zo kunt u kiezen voor cadeaubonnen, producten of gewoon een kortingsvoucher.

Het is tijd voor een nieuwe kijk op loyaliteit! Sinds de dagen van het uitknippen van punten op pakken koffie is de visie op loyalty weinig veranderd. De papieren punten zijn inmiddels vervangen door plastic en digitale kaarten en de winkels zijn vervangen door webshops. Waarom worden binnen loyaliteitsprogramma’s alleen aankopen beloond? Lijkt dit niet teveel op verkapte kortingen, die de klant toch al verwacht? Is sparen uit de tijd?
Lees verder

Nog steeds een vraag?

Heeft u het antwoord op uw vraag nog steeds niet gevonden? Of heeft u een hele andere vraag? Neem dan gerust contact op met DataMatch. U kunt uw vraag stellen via het contactformulier, of ons telefonisch bereiken.

12 + 8 =

DataMatch Rotterdam B.V.
Cairostraat 51
3047 BB Rotterdam

Kennismaken of offerte aanvragen?

11 + 1 =