• Cairostraat 51, 3047 BB Rotterdam
  • Pages Menu
    Twitter
    Categories Menu

    Posted by on dec 12, 2014 in Loyalty Marketing Nieuws, Retail | 2 comments

    Twee missende retailformules in Nederland

    Twee missende retailformules in Nederland

    Er zijn veel retailformules die momenteel over de grens een bekende naam zijn, maar niet opereren in de Nederlandse markt. We zouden graag willen inzoomen op de twee volgende retailformules, waarvan wij geloven dat ze in Nederland passen.

    Missende retailformule #1. De Washbar in België

    Niemand houdt er van om te wachten en zeker niet wanneer het lang duurt. De Washbar in België besloot om hier iets aan te doen.

    De saaie Washbar in Gent is getransformeerd naar een gloednieuw concept. Een concept waarbij de bezoekers bij het wachten op hun vieze was kunnen genieten in het café of een knipbeurt kunnen krijgen in de wasserette. De bezoekers komen in de winkel, stoppen hun kleding in de wasmachine en genieten tijdens het wachten van een warm kopje thee of ijskoud biertje.
    Om de variatie in het concept niet te verliezen heeft de Washbar verschillende thema’s gekoppeld aan de dagen; zo kan je denken aan een gratis Maes pintje op maandag, een fröbeldag met workshops op dinsdag en 10 minuten gratis wastijd op woensdag.

    Washbar

     

    Missende retailformule #2. Pave (Spanje)

    Het is algemeen bekend dat wij Nederlanders van fietsen houden . Onder de 7,5 km kiest 34% van de Nederlanders voor de fiets en fietsen we jaarlijks 16 miljard kilometer. Juist daarom, voor onze nauwe betrokkenheid met het fietsen; het Spaanse Pave!

    Pave is niet zomaar een Spaanse fietsenverkoper. De fietsen worden in deze winkel als kunstobject tentoongesteld (zie afbeelding). Bovendien is er een bibliotheek in de fietsenwinkel, waar de bezoekers boeken en magazines kunnen lezen over fietsen. Tijdens het lezen kunnen de bezoekers genieten van een kopje koffie of thee. Er zijn douches om te verfrissen na een intensieve fietstraining of je kan er komen om belangrijke fietsraces te bekijken. Pave maakt de wereld van de fietsers als het ware tastbaar.

    Pave

     

    2 Comments

      • Hi Jeroen,

        Bedankt voor de tip. Je inbreng wordt gewaardeerd!

        We zullen kijken of we iets kunnen betekenen voor Tacx.

        Gr.

        DataMatch

    Post a Reply

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

    De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>