• Cairostraat 51, 3047 BB Rotterdam
  • Pages Menu
    Twitter
    Categories Menu

    Posted by on dec 12, 2015 in Loyalty Marketing Nieuws, Retail | 0 comments

    Succesvol loyaliteitsprogramma

    Succesvol loyaliteitsprogramma

    Investeren in je bestaande klanten is belangrijk, dat weten we, wat is hier een voorbeeld van? Een loyaliteitsprogramma  is een investering waarmee de klantentrouw gestimuleerd wordt door beloning van de klanten. Hieronder bespreken we een aantal tips hiervoor.

     


     

     

     

    Tip 1: Hyperpersonalisatie

    Het word steeds vaker besproken, de toekomst ligt in het verzamelen van data en hyperpersonalisatie. Het is van belang dat het loyaliteitsprogramma de juiste data registreert. Het is misschien handig om met verschillende systemen te werken mits de data volledig geïntegreerd wordt.

     

     

    succesvol-loyaliteitsprogramma-personalisatie

     


     

     

    Tip 2: niet alleen korting

    De meeste organisaties belonen klanten door korting te geven op producten, daar is verder niets mis mee omdat Nederlanders van korting houden. Echter kunnen we verder gaan dan alleen korting om klanten zich speciaal te laten voelen. Bijvoorbeeld:

     

    • een speciale koopavond voor vaste klanten;
    • extra service, bijvoorbeeld producten thuis laten bezorgen;
    • eerder de nieuwe collectie producten kunnen kopen.

     

     

    loyaliteitsprogramma-7-tips-korting

     


     

     

     

    Tip 3: All board

    Het personeel binnen je organisatie kan het loyaliteitsprogramma  maken of breken, het is van belang dat niet alleen de marketing manager(s) overtuigd is maar dat de hele organisatie het programma omarmt.  Vooral de mensen op de werkvloer zijn van belang omdat zij het directe contact met de klant hebben.

     

     

     

    succesvol-loyaliteitsprogramma-succes

     


     

    Tip 4: Meten is weten

    De beloningen die de klant krijgt zullen zeer zeker gewaardeerd worden, echter is het voor jouw organisatie van belang dat er nagegaan wordt of de actie of campagne een succes is geweest of dat het alleen geld gekost heeft. Verkoopcijfers kunnen hiervan een goede indicatie geven, de mening van de klant nog een veel betere!

    De mening van de klant is belangrijk om te weten, daar komt bij kijken dat de mening in de juiste mate aan de klant gevraagd moet worden (niet te vaak) en de klant wil graag weten wat de organisatie met zijn/haar input doet. Daardoor zullen ze zich nog meer gewaardeerd voelen.

     

    loyaliteitsprogramma-nulmeting


    Meer informatie over loyaliteitsprogramma’s?

    Wilt u meer informatie over loyaliteitsprogramma dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

    Contactgegevens

    Tel     : 010 462 22 28

    E        : info@datamatch.nl

    Offerte aanvragen

    Voor een vrijblijvende offerte, vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met DataMatch .

    * Verplicht invullen

    Post a Reply

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

    De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>