• Cairostraat 51, 3047 BB Rotterdam
  • Pages Menu
    Twitter
    Categories Menu

    Posted by on mrt 27, 2013 in Loyalty Marketing Nieuws | 0 comments

    Spaarkaart en Spaarprogramma

    Onze dagelijks leven wordt sterk beïnvloed door social media, zo ook ons spaargedrag. Er ontstond een heel nieuw kanaal voor bedrijven toen de consument steeds vaker online kwam. Daarbij de logische vraag: €œHoe bereik ik mijn doelgroep zonder irritante en herhalende reclames? De nieuwe kanalen, zoals Facebook, waar de klant constant mee benaderd kan worden, geven de ondernemer de kans om zijn consument steeds opnieuw te informeren over speciale kortingen, aanbiedingen en events en deze nog verder te personaliseren.

    Binnen spaarprogramma”s (loyaliteitsprogramma€™s) wordt vaak als eerst gekozen voor Foursquare. De aanbieder kan informatie naar de smartphone van de klant sturen, waar ze ook zijn. Zo’n bericht stimuleert niet alleen de verkoop, maar ook de plaats waar de klant zich bevindt heeft nu voordeel bij deze berichten. Zeker voor bedrijven met fysieke winkels is dit een voor de hand liggende keuze. Websites zoals Facebook of Twitter zorgen voor optimale klantbinding (en verhoging van de klantloyaliteit) en klantbehoud, bijvoorbeeld door sneak previews. Dit is niet alleen een spannende interactieve beleving, maar het zorgt er ook voor dat de klant enthousiast over jouw bedrijf of merk wordt.

    Verandering in spaarprogramma’s

    Social media zorgt voor een verandering van spaarprogramma’s (loyaliteitsprogramma) ook dankzij het vroeg kunnen vaststellen van problemen. Als je actief monitort wat de klant over jouw merk of bedrijf zegt, dan worden problemen of mogelijke verbeteringen sneller bekend. Als bedrijf zijnde kan je je ook mengen in de gesprekken die consumenten over je voeren. Zo kan je laten zien dat het je interesseert, misvattingen rechtzetten, e.d. Zo creëer je een optimale klantrelatie in samenwerking met het spaarsysteem.

    De spaarkaart aanvullen

    Het is daarom belangrijker dan ooit om veel te weten van je klant. Het proces van klantprofielen maken is ook makkelijker, dankzij de koppelingen tussen social media en het spaarsysteem. De informatie van de spaarkaart kan aangevuld worden met de informatie van de (verschillende) profielen op social media van de klant. Bovendien wordt het makkelijker om de klant enthousiast te krijgen en op te laten treden als ambassadeur van jouw bedrijf of merk. Dit zorgt niet alleen voor nieuwe klanten, maar ook klantbinding (klantbehoud) met de bestaande klant.

    Houdt alleen wel voor ogen dat de verschillende kanalen het ook makkelijker maken voor de concurrent. Dit betekent dat het belangrijker dan ooit is om de klant te belonen voor zijn keuze voor jouw winkel of merk (loyaliteit). Je klant een spaarkaart aanbieden is dus ideaal en eigenlijk niet meer weg te denken.

    Meer informatie

    Door intelligent gebruik te maken van uw klantgegevens kunt u meer rendement uit uw klantenbestand halen en genereert u meer omzet. Ons marketing dashboard helpt daarbij. Het dashboard stelt u in staat de gegevens eenvoudig op te slaan, terug te kijken, te rapporteren, maar vooral ook maakt het individuele acties en e-mailings mogelijk. Voor meer informatie over onze dashboards klikt u hier.Wilt u meer informatie of heeft u een specifieke vraag, dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

    Post a Reply

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

    De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>