• Cairostraat 51, 3047 BB Rotterdam
  • Pages Menu
    Twitter
    Categories Menu

    Posted by on jun 10, 2016 in Loyalty Marketing Nieuws, Referenties | 0 comments

    Social CRM : OBI4wan

    Social CRM : OBI4wan

    Voor het verhogen van klantloyaliteit is er niks zo belangrijk als weten welke ervaring een klant met een merk of product heeft, deze informatie is enorm waardevol, want hiermee kan er ideale online klantenservice geboden worden. Social CRM voegt waarde toe aan het dagelijkse contact wat we hebben met klanten en prospects. Daarnaast biedt het inzicht in innovatie, acquisitie, klantentrouw en positionering.

    Bij webcare dient men snel, flexibel en oplossingsgericht te werken om effectief te zijn. OBI4wan lanceert een Social CRM toevoeging voor een webcare omgeving. Met deze module krijgen webcare medewerkers inzicht in de communicatie geschiedenis en andere gegevens waardoor er een nieuwe dimensie toegevoegd kan worden aan de webcare.

     


    Social CRM

    Om de service volledig te personaliseren moet men inzicht hebben in alle beschikbare klantgegevens. Met een 360 graden klantbeeld geeft men weer wie de klant is, welke gegevens beschikbaar zijn en hoe er in het verleden met deze klant gecommuniceerd is.

    Hoe werkt het?

    Het CRM-systeem slaat nieuwe contacten automatisch op. De basisgegevens worden vastgelegd en adresgegevens kunnen handmatig ingevoerd worden. Ook is er de mogelijkheid om nog extra velden in te voegen, namelijk, door middel van een API-koppeling met een eigen CRM-systeem. Deze velden kunnen van alles zijn, klantnummer, bestelgegevens en facturen. Normaal moet een webcare medewerker deze elke keer opnieuw opvragen, nu staat dit allemaal op één plek, dit voorkomt frustratie bij de klant en scheelt een hoop werk. De OBI4wan toevoeging kan ook Twitter- en Whatsappaccounts koppelen, zo krijgt men een inzichtelijk klantprofiel, met alles op één plek.

    Dit zorgt ook voor meer inzicht in de geschiedenis. Doordat alle informatie crosschannel is opgeslagen, kan een medewerker die via Twitter in gesprek is, een verleden Whatsapp gesprek met de klant teruglezen. Nog meer informatie over de klant maakt in dit geval webcare een stuk persoonlijker en makkelijker.

    obi4wan


    Proactiviteit

    Met Social CRM kan men ook gemakkelijk een dialoog aangaan met de doelgroep. Door proactief te communiceren, kan men de volgers makkelijker informeren over problemen, nieuwe releases of andere interessante zaken. Ook dit kan crosschannel toegepast worden. Op deze manier kan je de klant extra waarde bieden, met relevante content. Oninteressante content zorgt voor irritatie, dus ook bij het proactief benaderen is een 360 graden klantprofiel enorm belangrijk.

    social crm


    Koppelingen

    Social CRM kan gemakkelijk gekoppeld worden. Dus indien je al een bestaand CRM-systeem hebt, met daarin enorm veel belangrijke klantgegevens, kunnen met een simpele API-koppeling beide systemen samen worden gebracht. Alle klantdata blijft beschikbaar, met de toevoeging van Social CRM.

    api koppelen


    Meer informatie over loyaliteitsprogramma’s?

    Wilt u meer informatie over loyaliteitsprogramma‘s dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

    Contactgegevens
    Tel     :  010 462 22 28

    E        : info@datamatch.nl

    Offerte aanvragen

    Voor een vrijblijvende offerte, vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met DataMatch .

    * Verplicht invullen

    Post a Reply

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

    De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>