Nieuwe gasten zijn mooi, maar gasten die vaker komen zijn nog beter!

Wil je jouw gasten vaker zien in je zaak? Dan kan DataMatch je daarbij ondersteunen met het Easyconnect spaarsysteem. Je biedt hiermee de mogelijkheid dat klanten via hun smartphone kunnen sparen iedere keer als zij in je zaak komen. Hiermee sparen zij voor mooie beloningen.  Vervolgens kun je jouw gasten belonen door gespaarde punten te verzilveren voor een aantrekkelijk aanbod. Denk bijvoorbeeld aan tijdelijke kortingen, een exclusief aanbod of giveaways.  Dit zorgt voor klantbinding.

Maken je gasten liever gebruik van het ouderwetse spaarsysteem? Dan kun je er voor kiezen om een fysieke spaarkaart aan te bieden, of beide.

 Veel gasten hebben namelijk al een fysieke spaarpas of stempelkaart maar vergeten deze vaak mee te nemen.

De digitale spaarkaart

De digitale spaarkaart van DataMatch bevat een QR-code die wordt gescand. Wanneer de code herkend wordt, krijgt de gebruiker een aantal punten. Zo sparen klanten waardepunten in hun mobiele portemonnee (Apple Wallet) zonder dat daarvoor zegels, stickers of speciale spaarkaarten bijgehouden hoeven worden.

Via de geautomatiseerde spaarmethode kunnen gegevens worden vastgelegd. Zo kan DataMatch via het Marketing Dashboard gemakkelijk inzicht verschaffen in o.a. de aankopen van de klant.

Niet alleen maakt DataMatch het mogelijk om spaarkaarten uit te geven. Ook kun je als horecaondernemer cadeaukaarten en vouchers uitgeven.

 

Cadeauwebshop

Vanwege de alsmaar toenemende verwachtingen van de klant, en het feit dat concurreren op prijs alleen niet voldoende is, heeft DataMatch ook een webshop loyaliteitsprogramma ontwikkeld. Dit is iets wat nog niet erg bekend is in de Nederlandse horecabranche, maar wel erg effectief is! Ondernemers kunnen in deze webshop cadeaubonnen, vouchers, eigen arrangementen etc. aanbieden. Door de alsmaar toenemende concurrentie is het nodig je te kunnen onderscheiden, iets wat goed kan met deze cadeauwebshop. Zo bied je jouw klanten die gewenste meerwaarde.

Digitaal krassen

De digitale kraskaart is een ander middel voor klantbinding.Deze werkt het zelfde als de ouderwetse papieren kraskaart, maar dan digitaal. In plaats van krassen met een muntje, wordt er nu gekrast met je vinger of muis. Inzetbaar bij bijvoorbeeld jubilea of andere evenementen. We weten allemaal dat klanten graag verrast worden.

Door middel van koppelingen met social media heeft de digitale kraskaart een groot bereik, zodat de kraskaart ook voor aquisitie ingezet kan worden.

 

Data verzamelen

Het loyaltyprogramma van DataMatch is gekoppeld aan het Marketing Dashboard.

Met dit dashboard krijgt je snel en eenvoudig inzicht in het koop- en winkelgedrag van je klant. Met enkele muisklikken stel je een klantenbestand samen dat aan de gekozen selectiecriteria voldoet. Denk hierbij aan verjaardagen, klantrelatieduur, klantprofiel, inactieve klant, speciale events etc. Aansluitend kun je die specifieke klantengroep benaderen via ieder gewenst communicatiekanaal. Achteraf wordt de respons gementen en voor elke klant een vernieuwd profiel aangemaakt op basis van koopgedrag, besteding en loyaliteit

Op een leuke manier communiceren met de klant

E-mailmarketing is een betaalbare en effcetieve manier om je klanten te benaderen. Je kunt je klanten op deze manier benaderen om ze bijvoorbeeld op de hoogte te brengen van een nieuwe menukaart, aanbieding of evenement.

Bij e-mailmarketing denken veel mensen gelijk aan het woord nieuwsbrief. Je kunt bij e-mailmarketing ook denken aan een persoonlijke felicitatie, inspelen op inactieven of een korte enquete waarvoor de klant wordt beloond.

Met de data die je verzameld hebt in het marketingdashboard wordt het makkelijker om e-mailings toe te splitsen in doelgroepsegmenten en zo met de juiste relevante informatie in te spelen op de behoeftes van de klant.

Je doet er niemand een plezier mee informatie toe te sturen die voor hem of haar niet relevant is. Als je bijvoorbeeld van een klant weet dat hij vegetariër is, zou je hier op in kunnen spelen door hem bijvoorbeeld in plaats van de biefstuk special, een speciale aanbieding voor de nieuwe vega burger kunnen sturen.

 

 

Wil je meer weten over wat voor loyaltyprogramma het beste bij jouw ondernemeing past? Neem dan een kijkje op onze pagina over loyaltyoplossingen of download de horeca presentatie van DataMatch via onderstaande link.

DataMatch Rotterdam B.V.
Cairostraat 51
3047 BB Rotterdam

Kennismaken of offerte aanvragen?

11 + 4 =