Samen met Talisman verzorgt DataMatch een koppeling met het boekingssysteem. Vanuit het Marketing Dashboard kan Talisman klanten beheren, campagnes opzetten en de communicatiegeschiedenis met boekers inzien. DataMatch heeft via Copernica een e-mailflow ingericht zodat Talisman meerdere geautomatiseerde e-mailings uit kan sturen.

Talisman

Talisman is in 1991 opgericht als Maleisiƫ specialist. Sindsdien is Talisman uitgegroeid tot een toonaangevende reisorganisatie in het exclusieve marktsegment. Het leveren van maatwerk en het bieden van zo hoog mogelijke kwaliteit is altijd het uitgangspunt geweest.

Of je nou met zijn tweetjes op reis wilt, met de familie, met vrienden in een villa wilt verblijven of met je bedrijf ergens op pad gaat, dan weet Talisman Travel Design de geschikte bestemmingen, routes en belevenissen voor jou te selecteren. Helemaal afgestemd op jouw idee.

DataMatch mag Talisman ondersteunen met het krijgen van meer inzicht en grip op reizigers, de indeling van E-mails en een overzicht over de bestedingen dat gemaakt wordt in een bepaalde periode.

Talisman wil door middel van het door DataMatch ontwikkelde Marketing Dashboard de omzet van bestaande klanten en hun netwerk verder optimaliseren. Binnen het Marketing Dashboard wordt alle geregistreerde klantdata gecentraliseerd en weergegeven.

In het geval van Talisman registreert DataMatch alle relevante boekingsdata en persoonsgegevens, waardoor Talisman nooit een contactmoment met haar klanten hoeft te missen.

E-MAILINGS

DataMatch heeft Talisman ondersteund in het opzetten van een geautomatiseerde e-mailflow, waarmee reizigers en prospects altijd op het juiste moment benaderd worden.

Op basis van de in het Marketing Dashboard geregistreerde data worden in de e-mailmodule adressen geselecteerd voor bepaalde systeemmails rondom de geboekte reis.

De e-mailmodule is dusdanig opgezet dat alle mails hieruit opgemaakt kunnen worden. Dit geldt voor uitnodigingen voor events, systeemmails en reguliere nieuwsbrieven. DataMatch heeft hiervoor een template ontwikkeld waar Talisman zelfstandig mee aan de slag kan om de e-mails te versturen.

LOYALTYFLOW

Op basis van de verzamelde data heeft DataMatch op basis van de wensen van Talisman ook een loyaltyflow ontwikkeld. De hierin vastgestelde klantlevels en klanttypes worden vastgesteld op basis van het aantal reizen wat geboekt is binnen een bepaalde periode.

Dit gaat op basis van geautomatiseerde dataprocessen die dynamisch bekijken wat de klant gedaan heeft en welke invloed dat heeft op het klantlevel en klanttype. Hierbij kunnen klanten ook een ambassadeursstatus verdienen op het moment dat zij nieuwe klanten aandragen.