Het is feest bij Plaswijckpark! En DataMatch mag dit meevieren. Dit jaar bestaat het typisch Rotterdamse park 95 jaar!!!

Plaswijckpark beschikt over een grote speeltuin, Speelwijck genaamd, een verkeerstuin, het prachtige DierenWijck en de mooie Wandelwijck.

Speciaal ter gelegenheid van het bestaan van het 95-jarig bestaan heeft Plaswijckpark haar huisstijl in een nieuw fris eigentijds jasje gestoken. Ook zijn er nieuwe spraakmakende attracties bijgekomen, zoals varen op een zelfgemaakt vlot. Plaswijckpark is het gehele jaar open. En voor de liefhebbers zijn er aparte winterabonnementen en worden er unieke events zoals bijv. Halloween georganiseerd.

DataMatch mag Plaswijckpark ondersteunen in het krijgen van meer inzicht en grip op de bezoekers, het gebruik van en de besteding in het rijke horeca aanbod op het park.


TICKETS ONLINE / OFFLINE BESTELLEN

Bij Plaswijckpark kun je de tickets en abonnementen online via de website www.plaswijckpark.nl en via de kiosk of de winkel op het park kopen. DataMatch zorgt ervoor dat via alle verkoopkanalen de bestelpagina’s veilig en snel werken. Bestel je via de website dan ontvang je je unieke QR code in een uitgebreide responsive e-ticket met parkinformatie.

Abonnementen kennen een persoonlijke jaarduur. Tijdig worden abonnementhouders geïnformeerd over de naderende einddatum van hun abonnement. Via triggers in de database is dit een geautomatiseerd proces met e-mail berichten naar die mensen met een e-mail adres of met brieven naar mensen die niet benaderd willen/ kunnen worden via e-mail. Mensen met een Rotterdampas kunnen op vertoon een korting krijgen op hun abonnement of ticket.

Deze verschillende bestel- en bezoekersstromen maakt DataMatch voor Plaswijckpark inzichtelijk in een geavanceerd Marketing Dashboard met realtime informatie: wie is wanneer en hoe vaak te gast bij Plaswijckpark.

ALTIJD EN OVERAL TICKETS VERKOPEN

Het ticket systeem laat toe dat er via elk gewenst verkooppunt tickets verkocht kunnen worden. Bijvoorbeeld on- en offline maar ook via een kiosk applicatie.

Speciaal voor Plaswijckpark heeft DataMatch een kiosk applicatie gebouwd. Via deze kioskapplicatie kunnen bezoekers tickets kopen zonder dat zij langs de kassa moeten. Betaling en ticketuitgifte wordt zo door de bezoekers zelf afgehandeld.

Het resultaat: kortere rijen en geen gedoe bij de kassa.

Vanuit het kassasysteem ontvangt DataMatch informatie over alle soorten verkochte tickets, abonnementen, groepen en scholen, events en speciale arrangementen. Via de kassa in de souvenirshop en de verschillende horecagelegenheden ontvangt DataMatch ook de verkopen die hier gedaan worden.

In het Marketing Dashboard maakt DataMatch het bezoek- en koopgedrag inzichtelijk voor Plaswijckpark.


EEN NUTTIGE MARKETINGTOOL

Het Marketing Dashboard is een onmisbare toevoeging aan de systemen van DataMatch. Hierin wordt namelijk alle verzamelde data vanuit de verschillende gekoppelde bronnen (website, webshop, online, kassa, kiosk) bijeen gebracht en gevisualiseerd in overzichtelijke grafieken.

Binnen één oogopslag is alle belangrijke informatie beschikbaar en zichtbaar. Voor Plaswijckpark zijn dit bijvoorbeeld de verkochte tickets, de omzet uit de verschillende verkooppunten, horecabestedingen, de gescande abonnementen en toegangsbewijzen, bezoekfrequentie, bezoekduur etc.

Alle abonnement data is gekoppeld aan een individu. Door de persoons- , bezoek en aankoopgegevens uit kassa, kiosk en online bij elkaar te brengen in het Marketing Dashboard, leggen we de basis voor inzichtelijke, relevante en persoonlijke klantinformatie op het gebied van:

  1. Persoonsgegevens
  2. Abonnementsgegevens
  3. Contactgegevens
  4. Communicatiegegevens
  5. Responsgegevens
  6. Campagnegegevens
  7. Koopgegevens
  8. Bezoekgegevens

Met het klantinzicht in de abonnementhouders zijn, kunnen klanttypes en klantlevels gedefinieerd worden waaraan privileges gekoppeld worden. Denk hierbij aan een loyaltyprogramma waarbij korting of punten verdiend worden bij verlenging van het abonnement, het sparen van punten bij aankopen in één van de verkooppunten in het park, of korting op horeca en souvenirs.

E-MAILMARKETING

Voor Plaswijckpark is het Marketing Dashboard uitgebreid met de E-mail marketing module van Copernica. Deze E-mail module wordt ingezet voor het activeren van de verzamelde E-mailadressen, door de bezoekers maandelijks een nieuwsbrief te versturen. Zo blijft de database actief en relevant.Met behulp van e-mailmarketing kunnen geautomatiseerde processen, zoals bijvoorbeeld het verlengen van abonnementen, ingericht worden.

Ook kan de verzamelde data gebruikt worden om Plaswijckpark top-of-mind te houden, door bezoekers actief te benaderen met informatie, nieuws en leuke acties.