Bezoekersregistratie voor Alblasserdamse Haringparty

Van uitnodiging tot rapportage: het hele proces van bezoekersregistratie goed geregeld!

Jaarlijks organiseren Bon Bon party service, Maat, Rabobank IJsselmonde-Drechtsteden en Dataplace een relatie-evenement: de Alblasserdamse Haringparty. Een geliefde happening in de regio met ruim 1.000 genodigden. De wens van de ondernemers was om gasten digitaal uit te nodigen en inzicht te krijgen in deze gasten. Wie melden zich aan? Wie komt er niet en waarom niet?

DataMatch heeft deze wensen vervuld door het hele proces van uitnodiging tot bezoekersregistratie en rapportage te realiseren.

Uitnodiging met digitaal inschrijfformulier

Ruim voor aanvang van het evenement verstuurt DataMatch een uitnodiging per e-mail. Deze uitnodiging is voorzien van een link naar het inschrijfformulier. Voor de genodigden is het alleen een kwestie van (mobiel) invullen en klaar!

Ons registratiesysteem biedt een legio aan mogelijkheden op het inschrijfformulier. Voor de Haringparty heeft DataMatch extra diensten toegevoegd. Genodigden kunnen via het formulier direct busvervoer reserveren en een extra introducee aanmelden. Er gaat vervolgens automatisch een e-mailbevestiging naar de gasten.


Voordelen van het digitaal aanmelden:

  • direct inzicht in aan- en afmeldingen
  • gemakkelijk voor de gast, dus meer conversie
  • segmenteer doelgroepen
  • gastgegevens zijn inzetbaar voor marketingdoeleinden

E-ticket verzending

Een aantal dagen voor aanvang van het evenement verstuurt DataMatch het e-ticket naar de gasten. Deze kan worden geprint of opgeslagen in de Wallet van een mobiele telefoon.

Bezoekersregistratie op locatie

Het e-ticket dient om de bezoekersregistratie op locatie soepel te laten verlopen. Deze wordt direct vanaf de mobiele telefoon van de gast gescand en de opdrachtgever ziet wie er is geweest.

Portal bezoekersinzichten

Gedurende het hele proces van bezoekersregistratie monitoren DataMatch en de opdrachtgevers de gegevens van genodigden. Via de DataMatch portal hebben opdrachtgevers zelf inzicht in de aanmeldingen, afmeldingen, introducees, no-shows en extra diensten.

Het resultaat

Het hele bezoekersregistratie proces is soepel verlopen en er is nieuwe marketingdata verzameld!

Ook aan de slag met bezoekersregistratie?

7 + 7 =