• Cairostraat 51, 3047 BB Rotterdam
  • Pages Menu
    Twitter
    Categories Menu
    Louwman (automotive)Offerte aanvragen

    Louwman (automotive)

     

    Wat was de uitdaging?

    Louwman biedt full service aan haar klanten. Deze diverse en brede dienstverlening betekent dat er gewerkt wordt met verschillende registratiesystemen binnen het bedrijf.

    Hieronder de bedrijfssystemen die binnen deze branche gebruikt worden.

    1. Een fabriekssysteem Voor alle informatie over garantie en producten.

    2. Een dealersysteem Voor inzicht in hoeveel/welke auto’s de dealers hebben verkocht, wat de voorraad is, de omzet etc.

    3. Onderhoudssysteem Voor alle informatie m.b.t. het over de onderhoud van de voertuigen, vervangen van onderdelen, verhelpen technische klachten etc.

    4. Facturatiesysteem Inzicht in alle gefactureerde omzet op klantniveau en artikelen.

    5. CRM systeem Klant relatiesysteem met basisfunctionaliteiten om klant- en autogegevens vast te leggen en beperkt inzichtelijk te maken.

     

    Al deze informatiebronnen biedt de marketeer belangrijke klantinformatie. Echter hoe krijg je alle informatie in één systeem en hoe kun je hier effectief gebruik van maken? Een nieuw systeem eraan toevoegen en dan alles van elk systeem meervoudig invoeren, is dat handig en accuraat?

    Daarnaast was de database car-based (d.w.z. kenteken als unieke key). Dit betekent dat er op autoniveau werd gestuurd en gecommuniceerd in de systemen. Zo zou je dus op één adres niet meerdere auto’s kunnen registeren.

     

     

     

    Bedrijf: Louwman Retail Group

    Vestigingen: 27

    Branche: Automotive

    Website: http://www.louwman.nl

     

    Loyaliteit Louwman


     

    Hoe heeft DataMatch dit opgelost?

    DataMatch heeft het Marketing Dashboard gebruikt om deze loyaliteit automotive uitdaging aan te pakken. Hieronder de oplossing, het resultaat en een voorbeeld voor uw beeldvorming.

     

    Oplossing

    – Een marketing dashboard dat alle informatie van de vijf verschillende systemen in één systeem overzichtelijk maakt.

    – Het vastleggen en doorsturen van de informatie is verregaand geautomatiseerd, zodat dubbele registratie voorkomen wordt.

    – Database opbouwen op basis van persoonsgebonden profielen. Dat betekent men denkt en handelt niet meer vanuit het individu achter het kenteken. Zo kan op één adres meerdere voertuigen geregistreerd worden.

     

    loyaliteit-louwman-klantkaart

    Resultaat

    • De marketeers hebben inzicht in alle relevante klantinformatie vanuit de verschillende systemen, real-time. Medewerkers van andere afdelingen, werken vertrouwd verder in hun ‘eigen systeem’.
    • Loyaliteit dient gericht te worden op personen en niet op een kenteken. Zo kunt u bijvoorbeeld een aanbieding sturen naar klanten met twee voertuigen voor een APK beurt met korting.
    • Het bedrijf kan gericht marketing/loyaliteit bedrijven. Inzicht in wat de kosten zijn per actie en wat het direct oplevert. Totale transparantie en inzicht in de kosten van promotionele acties. Zeer belangrijk in tijden van crisis om hier gericht op te sturen en de kans op rendement zo te maximaliseren.
    • Klanten worden loyaler en krijgen een beter gevoel bij het merk. Zij zullen het merk eerder aanraden bij relaties/families en zullen meer producten/diensten afnemen.

     


     

    Het effect (een voorbeeld van loyaliteit automotive)

    Jan heeft een nieuwe auto gekocht bij dealer A. Na een week hoort hij gerammel aan zijn auto en wil dit voor de zekerheid toch even laten nakijken. Jan is dichtbij vestiging B (dit is niet de vestiging waar hij de auto van origine heeft aangeschaft). Hij brengt zijn auto daar voor een check. Jan krijgt geen verkooppraatje van de verkoper voor een nieuwe auto. De verkoper is namelijk op de hoogte dat Jan vorige week nog een auto heeft gekocht en helpt hem direct met zijn vraag.

    Dat is service, service wat resulteert in loyaliteit en vervolgens leidt tot meer aankopen.

    loyaliteitsprogramma-louwman


     

    Meer informatie over loyaliteit?

    Wilt u meer informatie over loyaliteit dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

    Contactgegevens

    Tel     : 010 462 22 28

    E        : info@datamatch.nl

    Stel ons al uw vragen

    Voor een vrijblijvende offerte, vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met DataMatch .

    * Verplicht invullen