Boxtel (retail – regionaal)

 

Wat was de uitdaging?

 

De eigenaar van de regionale krant (stichting) van Boxtel  merkte op dat de lokale bevolking steeds vaker buiten het woongebied ging besteden. Zo gingen de inwoners van Boxtel vaak hun boodschappen en andere benodigdheden buiten de stad halen, zoals Lennisheuvel, Esch en Gemonde. Om de economische groei van Boxtel toch te stimuleren en de lokale ondernemers te ondersteunen is er een regionaal loyaliteitsprogramma opgezet vanuit de stichting.

 

Het Boxtelaartjes citymarketing spaarsysteem is een initiatief van Brabants Centrum. De voordelen:

  • Sparen op regionaal niveau voor inwoners in Boxtel en omgeving;
  • Stimuleren van Boxtelse bewoners om te besteden in eigen woongebied;
  • Een deel van de korting wordt automatisch gedoneerd aan een vereniging of stichting naar keuze van de spaarder;
  • Inzicht in behoeften en wensen van kaarthouder op regionaal niveau en dataverzameling.

 

 

 

 

Bedrijf: Brabants Centrum

Vestigingen: N.v.t.

Branche: Retail

Website: http://www.boxtelaartjes.nl

 

loyaliteit-boxtelaartjes-3


 

Hoe heeft DataMatch dit opgelost?

DataMatch heeft gebruik gemaakt van het Loyalty programma op maat (Marketing Dashboard). City marketing is een een project/marketinguiting waarbij verschillende partijen/een complete stad op regionaal niveau baat hebben bij een project. Met een loyaliteitsprogramma dat er voor zorgt dat de lokale bevolking frequenter gaat winkelen bij de lokale ondernemers, werkt dit bevorderend voor de stad Boxtel en de ondernemers.

loyaliteitsprogramma-boxtelaartjes-2

Een voorbeeld van de VIP voordeelpas in Boxtel.

Er zijn 95 winkeliers aangesloten aan het spaarprogramma. Op alle aangesloten punten zijn er tablets geplaatst. Tevens hebben alle abonneehouders van de krant een fysieke spaarpas gekregen via de brievenbus en zijn er spaarpassen te vinden bij de aangesloten winkels.

Met deze passen kunnen de inwoners van Boxtel en omgeving de zogenaamde “boxtelaartjes” punten sparen. Het is mogelijk om met één pas in heel Boxtel per winkel te sparen. Momenteel zijn er meer dan 7000 actieve spaarders in Boxtel. Elke winkel heeft elke maand een nieuw actie, dit zorgt ervoor dat de inwoners van Boxtel continue worden gestimuleerd om hun aankopen te blijven doen in Boxtel.

marketing-dashboard-loyaliteitsprogramma

 

Alle gegevens van alle winkeliers zijn te bekijken per winkel of als één geheel, overzichtelijk in het Marketing Dashboard.


 Bekijk de loyaliteitsprogramma winkeliersvereniging pagina.

Loyaliteitsprogramma-winkeliersvereniging

 

Meer informatie over loyaliteitsprogramma’s?

Wilt u meer informatie over loyaliteitprogramma’s dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

Contactgegevens

Tel     : 010 462 22 28

E        : info@datamatch.nl

Stel ons al uw vragen

[si-contact-form form=’1′]