Persoonlijke marketing was nog nooit zo belangrijk. Klanten willen maar wat graag herkend worden door bedrijven. Als u effectief inspeelt op de behoeften van uw klanten en hun persoonlijke profielen, ziet u dat uw omzet zal stijgen en het engagement zal groeien.

In deze blog : 5 tips voor persoonlijke marketing in uw bedrijf.

Persoonlijke marketing

Persoonlijke marketing is het fundament voor een verhoogd engagement en voegt waarde toe aan uw product.

Op de klant inspelen kan op meerdere manieren. Op dit moment echter, is er één manier die enorm goed werkt. En dat is het personaliseren van uw marketingstrategie.

Door middel van een sterk CRM-systeem met een goede marketing automation module, kunt u gemakkelijk uw doelgroep segmenteren en uw klant een persoonlijk bericht sturen via e-mailing.

Het proces is echter niet alleen iets wat zo simpel uitgevoerd wordt. Naast het benaderen van de klanten, is het nodig dat u als ondernemer actief bezig bent met het verzamelen van klantdata en het structureel verwerken van deze data.

Naast dit is het van belang dat u beschikt over meerdere communicatietools en een heldere waardepropositie heeft voor uw onderneming.

5 Tips

1. Organiseer data

Zorg ervoor dat u klantdata verzamelt en u hiermee kunt omgaan. Zorg voor een systeem waarin u data kunt verzamelen en ordenen. Bijvoorbeeld in een marketing dashboard. Hierin heeft u klantprofielen overzichtelijk.

2. Centraliseer distributie

Als u kanalen effectief met elkaar wilt vergelijken, is het belangrijk om een aantal zaken te centraliseren. Denk hierbij aan  KPI’s, processen en inzichten.

3. Gebruik toegankelijke technologie

Gebruik techniek waar elke gebruiker direct mee aan de slag kan. Zorg ervoor dat deze toegankelijk is, met een lage technische instapdrempel. Dit zorgt ervoor dat alle gebruikers overweg kunnen met het systeem.

4. Ken uw klant!

Gebruik de data op een goede manier. Segmenteer uw klanten en weet wat hun behoeften zijn. Zo kent u als het ware uw klanten en is het gemakkelijker om marketing te personaliseren.

5. Verstuur e-mailings

Verstuur e-mailings. Hiermee kunt u de klanten persoonlijke aanbiedingen doen en persoonlijk benaderen. Vanuit verschillende CRM-systemen kunt u dit alles in één overzicht hebben.

 

Een stap verder

Als u in dit proces nog een stap extra neemt, kunt u zelfs nog kijken wanneer de klanten uw e-mailings openen. Met deze informatie kunt u zelfs de nieuwsbrieven versturen op het moment dat uw klanten de mail aan het lezen zijn!

 

DataMatch Rotterdam B.V.
Cairostraat 51
3047 BB Rotterdam

Kennismaken of offerte aanvragen?

8 + 7 =