• Cairostraat 51, 3047 BB Rotterdam
  • Pages Menu
    Twitter
    Categories Menu

    Posted by on sep 24, 2016 in Loyalty Marketing Nieuws, Workshops | 0 comments

    Persoonlijke marketing : 5 tips voor uw bedrijf

    Persoonlijke marketing : 5 tips voor uw bedrijf

    Persoonlijke marketing was nog nooit zo belangrijk. Klanten willen maar wat graag herkend worden door bedrijven. Als u effectief inspeelt op de behoeften van uw klanten en hun persoonlijke profielen, ziet u dat uw omzet zal stijgen en het engagement zal groeien.

    In deze blog : 5 tips voor persoonlijke marketing in uw bedrijf.


     

    Persoonlijke marketing

    Persoonlijke marketing is het fundament voor een verhoogd engagement en voegt waarde toe aan uw product.

    Op de klant inspelen kan op meerdere manieren. Op dit moment echter, is er één manier die enorm goed werkt. En dat is het personaliseren van uw marketingstrategie.

    Door middel van een sterk CRM-systeem met een goede marketing automation module, kunt u gemakkelijk uw doelgroep segmenteren en uw klant een persoonlijk bericht sturen via e-mailing.

    Het proces is echter niet alleen iets wat zo simpel uitgevoerd wordt. Naast het benaderen van de klanten, is het nodig dat u als ondernemer actief bezig bent met het verzamelen van klantdata en het structureel verwerken van deze data.

    Naast dit is het van belang dat u beschikt over meerdere communicatietools en een heldere waardepropositie heeft voor uw onderneming.

    persoonlijke marketing


    5 Tips

    1. Organiseer data

    Zorg ervoor dat u klantdata verzamelt en u hiermee kunt omgaan. Zorg voor een systeem waarin u data kunt verzamelen en ordenen. Bijvoorbeeld in een marketing dashboard. Hierin heeft u klantprofielen overzichtelijk.

    2. Centraliseer distributie

    Als u kanalen effectief met elkaar wilt vergelijken, is het belangrijk om een aantal zaken te centraliseren. Denk hierbij aan  KPI’s, processen en inzichten.

    3. Gebruik toegankelijke technologie

    Gebruik techniek waar elke gebruiker direct mee aan de slag kan. Zorg ervoor dat deze toegankelijk is, met een lage technische instapdrempel. Dit zorgt ervoor dat alle gebruikers overweg kunnen met het systeem.

    4. Ken uw klant!

    Gebruik de data op een goede manier. Segmenteer uw klanten en weet wat hun behoeften zijn. Zo kent u als het ware uw klanten en is het gemakkelijker om marketing te personaliseren.

    5. Verstuur e-mailings

    Verstuur e-mailings. Hiermee kunt u de klanten persoonlijke aanbiedingen doen en persoonlijk benaderen. Vanuit verschillende CRM-systemen kunt u dit alles in één overzicht hebben.

    persoonlijke marketing


    Een stap verder

    Als u in dit proces nog een stap extra neemt, kunt u zelfs nog kijken wanneer de klanten uw e-mailings openen. Met deze informatie kunt u zelfs de nieuwsbrieven versturen op het moment dat uw klanten de mail aan het lezen zijn!


    Wilt u een klantenkaartsysteem?

    • Goedkoop in gebruik;
    • Past bij uw doelstellingen;
    • Verhoogt engagement;
    • Verhoogt uw omzet.

    Offerte aanvragen

    Voor een vrijblijvende offerte, vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met DataMatch .

    * Verplicht invullen

    Post a Reply

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

    De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>