• Cairostraat 51, 3047 BB Rotterdam
  • Pages Menu
    Twitter
    Categories Menu

    Opzetten van Citymarketing

    Het doel van Citymarketing

    Een gebied zo goed mogelijk profileren kan men doen door middel van Citymarketing. Daarbij kunt u denken aan een stad, dorp, winkelstraat, of meerdere verstedelijkte economische gebieden die met elkaar in verbinding staan. Bij het profileren wordt veel aandacht besteed aan de onderscheidende sterke kanten van een gebied. Citymarketing richt zich op 3 doelgroepen die de ‘3 B’s’ genoemd worden: bezoekers, bedrijven en de bewoners.

    Wat draagt het opzetten van Citymarketing bij?

    Citymarketing is een begrip dat hedendaags steeds vaker genoemd wordt. Dit komt omdat het nog nooit zo belangrijk is geweest om de concurrentiepositie van een gemeente te bewaken als tegenwoordig. Door de economische globalisering zijn bedrijven in staat zich overal ter wereld te vestigen, maar ook bewoners en toeristen trekken er steeds meer op uit. Regelmatig gaan steden met een vorm van Citymarketing aan de gang. In dit traject bedenkt men een hip imago, verzint een pakkende slogan en prijst men zich vervolgens aan via een zeer aanwezige marketingcampagne. Steden hopen via deze inspanning toeristen en bedrijven aan te trekken en tegelijkertijd de lokale middenstand en de bewoners vast te houden. Citymarketing is echter meer dan alleen een pakkende kreet en een promotiepraatje, de doeltreffendheid van Citymarketingcampagnes verschilt enorm.

     

    Een voorbeeld van het opzetten van Citymarketing ziet u in de video hierboven.

     

    opzetten van citymarketing

    Bekijk hier het regionale spaarsysteem dat DataMatch heeft opgezet in de gemeente Boxtel en omstreken.

    De rol van DataMatch

    Citymarketing is veelal een gemeentelijk project, DataMatch ondersteunt dit met een loyaliteitsprogramma waarvan zowel zelfstandige ondernemers, winkelcentra en winkeliersverenigingen als lokale bewoners veel profijt hebben. Door middel van een loyaliteitsprogramma zorgt men dat de regio aantrekkelijk wordt en blijft op het gebied van winkelen, wonen en recreëren.

    Hoe gaat de campagne in zijn werk?

    In de Citymarketingcampagne wordt er eerst met alle deelnemende bedrijven gesproken. Van ieder bedrijf worden hierbij de aan te bieden producten / diensten, spaardoelen en de loyaliteitswensen vastgelegd. Bewoners laten voor hun deelname éénmalig hun naam en e-mailadres achter. Vanaf dat moment nemen zij deel aan het loyaliteitsprogramma en kunnen zij ook punten sparen. Dit sparen kan op twee manieren: via een fysieke pas, of via een direct bruikbare consumentenapplicatie. Via deze app kan een deelnemer zijn actuele spaarsaldo, verkregen vouchers, aanbiedingen, en algemene informatie bekijken. Daarnaast kunnen er via de app afspraken worden vastgelegd en uitnodigingen worden gestuurd door de deelnemende bedrijven.

     


     

    Het opzetten van Citymarketing is een aanwinst voor alle betrokkenen

    Een Citymarketing-loyaltyprogramma maakt winkelen en consumeren voor de lokale bevolking aantrekkelijker waardoor de lokale economie versterkt wordt. Omdat lokale bedrijven de krachten bundelen zorgt dit automatisch voor een gevarieerd en aantrekkelijk aanbod aan producten, diensten en belevenissen. Dit aanbod draagt bij aan een stijgende omzet, meer bezoekers in de winkels en een positieve klantbeleving voor alle ondernemers.

    De voordelen van Citymarketing samengevat:

    • Stimuleren lokale economie en verbetering leefbaarheid direct woongebied
    • Verbetering zichtbaarheid lokale bedrijven;
    • Vergroting slagingskans middels collectief programma;
    • Bewoners stimuleren en binden meer te shoppen en te consumeren in eigen woongebied;
    • Vergroting aantrekkingskracht bewoners randgemeenten en toeristen;
    • Profijt voor zowel bedrijven als bewoners;
    • Realtime inzicht in klantgegevens, klantgedrag, bestedingen, interesses e.d. in;
    • Persoonlijkere klantbenadering zorgt voor betere klantrelatie en meer omzet;
    • Eenvoudig en snel te implementeren programma.


     

    Klanten van DataMatch die u voorgingen met het opzetten van Citymarketing -campagne’s:

    boxtelaartjes opzetten van Citymarketing a-kaart opzetten van Citymarketing reinkenstraat opzetten van Citymarketing puur-zaans opzetten van Citymarketing


     

    Meer weten over het opzetten van Citymarketing?

    Bent u geïnteresseerd geraakt in de kansen van Citymarketingloyalty en benieuwd naar de mogelijkheden voor u? Of wilt u eerst wat meer informatie omtrent DataMatch en het opzetten van een dergelijk project? Neem dan direct contact met ons op!

    Tel: 010 462 22 28 Email: info@datamatch.nl

    Stel ons al uw vragen

    Voor een vrijblijvende offerte, vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met DataMatch .

    * Verplicht invullen