• Cairostraat 51, 3047 BB Rotterdam
  • Pages Menu
    Twitter
    Categories Menu

    Posted by on apr 6, 2017 in Loyalty Marketing Nieuws | 0 comments

    Online loyaliteitsprogramma : de redenen

    Online loyaliteitsprogramma : de redenen

    Ondernemers die zich interesseren in een online loyaliteitsprogramma hebben twee prangende vragen. Waarom zouden klanten hieraan meedoen en wat is hun motivatie om actief deel te nemen aan het loyaliteitsprogramma?

    Consumenten die meedoen aan een dergelijk programma, hebben de potentie om een loyale klant te worden. In deze blog stellen wij het profiel op van de gemiddelde deelnemer van een online loyaliteitsprogramma.

     


    Korting

    Het meest opvallende is dat uit onderzoek is gebleken dat klanten zich vaak inschrijven bij meerdere online loyaliteitsprogramma’s in dezelfde branche. Hier hebben zij verschillende redenen voor. De meest voorname reden is het besparen van geld in de vorm van kortingen of aanbiedingen waarvoor de klant lid dient te zijn van het loyaliteitsprogramma.

    online-loyaliteitsprogramma-korting

     


    Meerwaarde

    Klanten die ervoor kiezen om deel te nemen aan een online loyaliteitsprogramma hebben ondanks het prijsvoordeel, toch grotere potentie om een loyale klant te worden dan de gemiddelde klant. Tijdens deelname aan het programma komen zij regelmatiger in contact met het bedrijf, waardoor zij een bredere merkbeleving krijgen.

    Vervolgens kiest de klant ervoor om niet enkel meer te sparen voor kortingen, maar juist voor ‘experiences’ in de vorm van theatervoorstellingen, workshops, uitstapjes en dergelijken. Klanten die hiervoor sparen zijn gemiddeld bereid ook meer te betalen en regelmatiger aankopen te doen.

    Klanten die meedoen aan een online loyaliteitsprogramma zullen een bedrijf/merk sneller aanbevelen! Klanten worden ambassadeurs die aan mond-tot-mond reclame doen, dit is nog steeds de meest effectieve reclame.

    online-loyaliteitsprogramma-meerwaarde

     


    Aanbevelingen

    Om een klant te stimuleren om ‘member’ te worden van een online loyaliteitsprogramma, zal de onderneming moeten beginnen met kortingsacties. Deze zijn op het eerste gezicht heel aantrekkelijk voor de klanten en zorgt ervoor dat de koopjesjagers zich ook registreren. Door hier middels persoonlijke marketing een positieve merkbeleving aan te koppelen, zorgt u ervoor dat de koopjesjagers omslaan in loyale klanten, de ware ambassadeurs van uw bedrijf.

    Door middel van relevante content in de vorm van mailings, SMS, social media en elke interactie via webcare is het mogelijk om bij te dragen aan die positieve merkbeleving.

    online-loyaliteitsprogramma-recommandation

    Bent u benieuwd wat de mogelijkheden voor uw webshop zijn met een online loyaliteitsprogramma? Bekijk onze online loyaliteitsprogramma pagina of Download direct de gratis whitepaper hieronder.

    Whitepaper downloaden

     


    Meer informatie over online loyaliteitsprogramma’s?

    Wilt u meer informatie over online loyaliteitsprogramma dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

    Contactgegevens

    Tel     : 010 462 22 28

    E        : info@datamatch.nl

    Offerte aanvragen

    Voor een vrijblijvende offerte, vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met DataMatch .

    * Verplicht invullen

    Post a Reply

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

    De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>