• Cairostraat 51, 3047 BB Rotterdam
  • Pages Menu
    Twitter
    Categories Menu

    Posted by on jan 20, 2017 in Loyalty Marketing Nieuws | 0 comments

    Omzet boosten met Sales Promotion

    Omzet boosten met Sales Promotion

     

    Stel u voor. U heeft een product wat moeilijk na te maken is, of nog mooier, u heeft het alleenrecht om uw product op de markt te brengen, u wilt graag uw omzet een impuls geven. Een Sales Promotion actie kan u daarbij goed van pas zijn!


    Sales Promotion

    Een sales promotion actie is er altijd op gericht om uw omzet op korte termijn te verhogen. Dit kunt u doen op meerdere manieren:

    Met prijskortingen kunt u gaan voor het oude vertrouwde ‘van € 5,- nu voor € 3,99 Met premiums kiest u ervoor om cadeautjes weg te geven met een relatief kleine waarde, denk hierbij aan aanstekers, sleutelhangers, pennen of een flessenopener. Met een spaaractie laat u klanten sparen voor een groter cadeau. Met een kansactie kunnen uw klanten deelnemen aan een promotioneel kansspel, waarmee zij mogelijk een mooie prijs kunnen winnen.

    sales promotion 1


     

    Spaaracties

    Steeds meer bedrijven kiezen op het gebied van sales promotion voor een spaaractie. Dit komt doordat marketeers zich steeds meer vastbijten in de ‘loyalty gedachte’, ze willen klanten binden en hun data hebben. Door middel van een spaaractie is dit prima mogelijk. Namelijk, klanten laten gegevens achter voor registratie in het spaarprogramma. Hierin kunnen zij de actiecodes invullen die bij de producten mee zijn geleverd.

    Met de registratiedetails kan een mooi bestand worden opgebouwd, een bestand dat ook gebruikt kan worden voor direct e-mailings.

    Klanten worden graag beloond voor het afnemen van uw producten of diensten. Gebeurt dit middels een ludieke sales promotion campagne, dan laat u een extra positieve indruk achter. Mogelijk dat zij de campagne spontaan gaan delen met vrienden via social media!

    Een voorbeeld van een sales promtion actie van Topking!


     

    Kortom

    Door middel van sales promotion kunt u meerdere manieren uw doelgroep stimuleren om zoveel mogelijk producten of diensten in korte tijd af te nemen. Dit kan door middel van prijsacties, spaaracties, kansacties of het weggeven van premiums.

    De voordelen

    • Werkt omzetverhogend in een relatief korte periode;
    • Resultaten van de promotionele actie worden direct inzichtelijk weergeven;
    • Door middel van een ludieke marketingactie het corporate imago verbeteren;
    • Levert klantdata op; biedt nieuwe kansen voor marketingacties.

     


    Meer informatie over Sales Promotion?

    Wilt u meer informatie over Sales Promotion, dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

    Contactgegevens

    Tel     : 010 462 22 28

    E        : info@datamatch.nl

    Offerte aanvragen

    Voor een vrijblijvende offerte, vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met DataMatch .

    * Verplicht invullen

    Post a Reply

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

    De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>