• Cairostraat 51, 3047 BB Rotterdam
  • Pages Menu
    Twitter
    Categories Menu
    Omnichannel loyaliteitsprogrammaOfferte aanvragen

    Omnichannel loyaliteitsprogramma

    Een omnichannel loyaliteitsprogramma biedt u uitgebreide mogelijkheden om uw klanten via alle touchpoints te belonen. Niet langer zijn alleen check-ins of aankopen leidend voor de inrichting van een loyaliteitsprogramma.
    Afhankelijk van uw doelgroep kunt u via een omnichannel loyaliteitsprogramma dynamisch instellen hoe u uw klanten gebruik wilt laten maken van het programma en wat uw klanten voor beloning kunnen krijgen.


    Waarom een omnichannel loyaliteitsprogramma?

    Klanten worden steeds mobieler. Ook de oudere doelgroepen gaan er aan geloven. Men gaat vaker selectief naar winkels toe en bezoekt ook steeds meer online touchpoints. Als ondernemer is het belangrijk hierop in te spelen door uw eigen touchpoints te creëren.

    Een omnichannel loyaliteitsprogramma biedt u een manier om uw klanten via alle touchpoints te belonen. Zo kunt u uw klanten belonen voor social media acties, het inschrijven op de nieuwsbrief, het doen van aankopen in uw webshop of zelfs voor het bezoeken van uw winkel en het verstrekken van extra persoonlijke informatie ( geboortedatum, gezinssamenstelling, voorkeuren etc. )

    Spelenderwijs sparen uw klanten punten die ingewisseld kunnen worden in een dynamische en sterk visueel ingerichte online omgeving. Deze beloningen kunt u zelf bepalen aan de hand van de interesses van uw doelgroep en uw core business.

    Een omnichannel loyaliteitsprogramma is geschikt voor iedere onderneming. Door de lage instapdrempel kan iedere doelgroep makkelijk deelnemen aan het programma. De digitale membercard in de Wallet app van de smartphone voor de mobiele generatie. En voor de oudere generatie, degenen zonder smartphone, ook zij kunnen deelnemen met een fysieke klantenkaart. Daarnaast kan uw personeel gemakkelijk klanten opzoeken via naam, e-mailadres of postcode, en belonen via het Dashboard.

    De voordelen

    • Zelf beloningen uitkiezen en de bijbehorende benodigde punten;
    • Kies zelf welke activiteiten u wilt belonen;
    • Krijg meer diepte inzicht in klantprofielen door interessevragen te stellen en te belonen.

     

    omnichannel loyaliteitsprogramma

     


    Fysiek en sociaal

    Bij een omnichannel benadering staat de klant centraal. Niet langer gaat het om het gebruik van kanalen, maar nu gaat het om de momenten waarop de klant in contact treedt met een onderneming.

    Ons omnichannel loyaliteitsprogramma sluit naadloos aan bij deze insteek. Namelijk, door uw online loyalty omgeving te koppelen aan een digitale spaarkaart, kan een klant in de winkel een aankoop doen of inchecken en hier online ook voor beloond worden. De punten op de digitale spaarkaart en in de online omgeving zijn real-time aan elkaar gekoppeld en op alle touchpoints inwisselbaar. Zo is het voor u en uw klanten altijd inzichtelijk welke activiteit wat oplevert, hoeveel spaarpunten waaraan besteed zijn en voor welke cadeaus of persoonlijke spaardoelen er gespaard kan worden..

    Kortom : een loyaliteitsprogramma dat goed aansluit bij uw omnichannel strategie.

    omnichannel loyaliteitsprogramma


    Hoe het werkt

    Klanten schrijven zich heel eenvoudig in voor het loyaliteitsprogramma. Dit kan op verschillende manieren:

    • Via de online omgeving van het loyaliteitsprogramma, d.m.v. een login met eigen social media account of een customer inlog;
    • Via de iPad zuil met naam en e-mailadres;
    • Via het Dashboard m.b.v. een ( sercive) medewerker.

    De digitale spaarkaart krijgt de klant toegestuurd via  e-mail. Dankzij het gebruik van GPS technologie, komt deze digitale spaarkaart direct omhoog in de smartphone Wallet app wanneer de klant in de buurt van de vestiging komt. Nu kan de klant direct beginnen met sparen door bijvoorbeeld een check-in op locatie te doen indien offline, of zijn profiel in te vullen in de online omgeving.

    Klanten kunnen op verschillende manieren punten sparen zoals het behalen van badges, het schrijven van een comment op Facebook, het liken van een post of pagina op Facebook of een offline check-in ( of aankoop ) op locatie.

    In de online omgeving kunnen klanten eenvoudig een reward claimen. Deze kunnen middels een webshopkoppeling verwerkt worden als een reguliere webshop order, zodat u hier geen omkijken meer naar heeft.

    social loyalty

     


    Meer informatie over het omnichannel loyaliteitsprogramma?

    Wilt u meer informatie over het omnichannel loyaliteitsprogramma dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

    Contactgegevens

    Tel     : 010 462 22 28

    E        : info@datamatch.nl

    Offerte aanvragen

    Voor een vrijblijvende offerte, vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met DataMatch .

    * Verplicht invullen