• Cairostraat 51, 3047 BB Rotterdam
  • Pages Menu
    Twitter
    Categories Menu

    Posted by on mrt 2, 2017 in Loyalty Marketing Nieuws | 0 comments

    Omnichannel loyaliteitsprogramma : hoe werkt het?

    Met een omnichannel loyaliteitsprogramma is voor de komende jaren de standaard voor klantenbinding gezet. In de huidige markt wordt een omnichannel systeem nog maar zelden ingezet. Wij zien dat anders voor ons, omnichannel is niet langer de toekomst, maar het heden.


    Wat is omnichannel?

    In tegenstelling tot de vroegere trends is omnichannel iets geheel nieuws. Niet het gebruik van kanalen, maar juist de manier waarop deze kanalen worden gebruikt.

    Om dit te verduidelijken doorloop ik even alle stappen die we hebben doorlopen om uiteindelijk tot omnichannel te komen:

    • Single Channel : ondernemers hadden één manier om met hun klanten te communiceren, namelijk de winkel. Social en online kwamen hier nog niet bij kijken.
    • Multi-channel  : er waren meerdere kanalen welke niet op elkaar afgestemd waren. Bijvoorbeeld een verschil in aanbiedingen en prijzen tussen webshop en winkel. De consument koos voor het voordeligste en meest relevante kanaal, deze kanalen opereren totaal onafhankelijk. Bijvoorbeeld iemand die een webshop aankoop doet, kan niet in de winkel terecht voor vragen en opmerkingen, maar echt alleen bij de webshop.
    • Cross-channel : er zijn meerdere kanalen in dezelfde ‘stijl’. De kanalen voelen vertrouwd en horen bij elkaar. De klant kan via het ene kanaal aankopen en doen en via het andere communiceren.

    Omnichannel is weer een totaal andere benadering. We zijn niet meer bezig met enkel aankopen. Het gaat erom dat we de klant een ‘omnichannel’ merkbeleving meegeven. Een aantal processen zoals verkoop en inkoop kunnen hierdoor veel sneller, waardoor er veel efficiënter gewerkt kan worden.

    De combinatie van alle kanalen ( webshop, winkels, social media, een applicatie, reclame, DM en EM ) zorgt ervoor dat de klanten alles mee kunnen krijgen via het kanaal dat zij zelf graag willen. De informatie is altijd en overal beschikbaar voor de klant, met één druk op de knop.


     

    Omnichannel loyaliteitsprogramma

    Een omnichannel loyaliteitsprogramma draagt bij aan het bieden van een all-round merkbeleving. Uw klant spaart via alle kanalen voor alle acties die er gedaan worden.

    Het abonneren op de nieuwsbrief, het bezoeken van de website, het liken/delen op social media, het doen van een aankoop via de webshop of een check-in op locatie. Dit is slechts een kleine greep uit de activiteiten waarvoor uw klanten beloond kunnen worden. Het loyaliteitsprogramma biedt verregaande mogelijkheden die bijdragen aan de brand experience.

    Hoe u deze all-round ervaring kunt bieden? Door middel van het Marketing Dashboard heeft u direct inzicht in uw statistieken. Dit zowel op generiek als op klantniveau. Dit houdt in dat u kunt zien wat uw klant gedaan heeft, waar uw klant dat gedaan heeft en wie deze klant daadwerkelijk is. Middels een gedetailleerd klantprofiel dat aangevuld wordt met informatie uit het loyaliteitsprogramma ( e-mailadres, telefoonnummer, geboortedatum en interesses ) heeft u een goed beeld van uw doelgroep.

    Vervolgens kunt u de doelgroep segmenteren en gerichte e-mailings verzenden op basis van de vastgestelde segmenten. Dit draagt bij aan deze all-round brand experience. Een omnichannel loyaliteitsprogramma zorgt niet alleen voor loyale klanten, maar ook voor inzicht in uw klantgroep.

    omnichannel loyaliteitsprogramma

     

    Meer informatie over het omnichannel loyaliteitsprogramma?

    Wilt u meer informatie over het omnichannel loyaliteitsprogramma dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

    Contactgegevens

    Tel     : 010 462 22 28

    E        : info@datamatch.nl

    Offerte aanvragen

    Voor een vrijblijvende offerte, vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met DataMatch .

    * Verplicht invullen

    Post a Reply

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

    De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>