• Cairostraat 51, 3047 BB Rotterdam
  • Pages Menu
    Twitter
    Categories Menu

    Posted by on mrt 24, 2014 in Loyalty Marketing Nieuws | 0 comments

    Multichannel… niet eenvoudig wel haalbaar!

    Recentelijk is door Forrester Consulting, in opdracht van Accenture en SAP een onderzoek gedaan naar de mate waarin bedrijven multi- omnichannel strategie toepassen binnen de organisatie.

    Resultaten:

    Het overgrote deel van de retailers worstelt met de implementatie van hun omnichannelstrategie. Dat blijkt uit onderzoek van Accenture.

    Omnichannel mag dan de toekomst zijn, zo valt ook te lezen in de coverstory van de laatste Adformatie, toch laat de uitvoering van de meeste retailers nog te wensen over. Dat blijkt uit onderzoek onder meer dan 1.500 multi-channel shoppers en 256 besluitnemers in de VS, het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland. Het onderzoek is een initiatief van Accenture en SAP-onderneming hybris software en werd uitgevoerd door Forrester Consulting.

    Uit het onderzoek ‘Customer Desires versus Retailer Capabilities: Minding the Omni-Channel Commerce Gap‘ blijkt onder andere dat retailers omnichannel zien als een manier om zich van concurrenten te onderscheiden, maar dat 94 procent tegen moeilijkheden aanloopt bij de integratie van omnichannel in het bedrijf.

    Ook blijkt uit het onderzoek dat consumenten verwachten dat retailers hen een omnichannel ervaring kunnen bedienen, maar dat deze verwachtingen door retailers vaak nog niet worden waargemaakt.

    Zo beschouwt 71 procent van de ondervraagden in-store voorraadinformatie als cruciaal bij het doen van een aankoop, terwijl slechts 31 procent van de retailers deze informatie ook echt aanbiedt.

    Van de consumenten geeft 39 procent zelfs aan een winkel niet snel of helemaal niet te bezoeken wanneer de website geen informatie verstrekt over de beschikbare voorraad in de fysieke winkel.

    Ook wil de helft van de consumenten bestellingen het liefst in de winkel ophalen, terwijl minder dan de helft van de retailers een in-store pick-up mogelijkheid aanbiedt.

    Van de retailers geeft 40 procent aan moeite te hebben om de te hebben om achterliggende systemen in al hun kanalen te integreren. 

    Conclusie:

    Een goed functionerend omnichannel wordt door retailers onderschat, maar de consument weet welke competitieve winkelpatronen er zijn,  niet alleen tussen de verschillende kanalen, maar ook binnen elk kanaal.

    DataMatch heeft de techniek in huis om door middel van het koppelen van databronnen klantprofielen te verrijken en op basis van klantbehoefte en gedrag de juiste communicatiekanaal te kiezen. Met enkele selecties communiceert u multi-channel op het juiste moment via het juiste communicatiekanaal.

     

    Wil u meer weten over de mogelijkheden die wij kunnen bieden. neem dan gerust contact met ons op. 

     

    Post a Reply

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

    De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>