• Cairostraat 51, 3047 BB Rotterdam
  • Pages Menu
    Twitter
    Categories Menu

    Multi-Channel Marketing

    Multi-channel marketing - switchcircle

    Communiceren via Multi-Channel Marketing

    Wanneer de verschillende klanttypen zijn geprofileerd kan zeer gerichte één-op-één communicatie worden toegepast. Uiteindelijk is het doel om Multi-channel Marketing toe te passen in de communicatie met de klant. Hierbij wordt de communicatie met de klant die via verschillende kanalen plaats vind harmonisch samengebracht (zie de linker afbeelding). Bij de Multi-Channel Marketing ( ook wel Omni-Channel genoemd ) gaat het om consequente merkbeleving, ongeacht de manier waarop het contact verloopt. De consument kan van alle kanalen (e-mail, SMS, Whatsapp, Social Media etc,) gebruikmaken en kiest zelf het kanaal dat op een bepaald moment hem/haar het beste uitkomt. . De prijzen en voorraden van alle kanalen zijn geïntegreerd in een database. Ze sluiten dus naadloos op elkaar aan. Aanbiedingen zijn niet verbonden aan één kanaal. De uitstraling van het merk blijft overal hetzelfde en herkenbaar. De ervaring wordt zo optimaal mogelijk gepersonaliseerd wat loyalere klanten als resultaat heeft.

    Email marketing

    e-mailing Multi-channel marketing

    DataMatch heeft de zeer geavanceerde e-mailingtool Cheetah Mail geïntegreerd in haar Marketing Dashboard. Deze tool voldoet aan de strenge Amerikaanse Spam eisen zoals deze zijn opgesteld (Can-Spam). U hoeft zich daarom geen zorgen te maken dat uw mail als spam wordt bestempeld.

    SMS

    Ook het versturen van een SMS is een onderdeel van Multi-Channel Marketing. Voor het versturen van zakelijke sms€™en voor notificatie, interactie, authenticatie en transacties, maakt DataMatch gebruik van een zeer stabiel en 100% betrouwbaar platform. Sms is een zeer geschikt middel om korte berichten/codes te verzenden, omdat iedereen die een mobiele telefoon heeft sms kan ontvangen, een sms altijd aankomt en bovendien snel wordt gelezen. Sms is een laagdrempelig communicatiemiddel met een zeer groot bereik.

    Whatsapp

    Multi-channel marketing - whatsappMet specifieke ‘WhatsApp solutions software’ wordt eenvoudig WhatsApp services geïntegreerd in de communicatiemodule van het Marketing Dashboard. Anders dan bij SMS berichten kunnen niet zomaar WhatsApp berichten verzonden worden naar een beschikbaar telefoonnummer in de database. De potentiële ontvanger dient WhatsApp te hebben geïnstalleerd op zijn of haar mobiele telefoon om zo whatsapp berichtjes te kunnen ontvangen. Het voordeel van een WhatssApp-bericht is dat er geen beperkingen zijn qua grootte van een bericht zoals je dat wel bij een sms€™je hebt. Verder is er bij WhatsApp de mogelijkheid om een foto of ander mediabestand te versturen.

    Social Media

    Multi-channel marketing pop icons

    Social media is een belangrijk onderdeel als het gaat over Multi-Channel Marketing. Social media kunnen worden gebruikt om ervaringen te delen. Dit werkt twee kanten op. Enerzijds leiden de klantervaringen tot een grotere bekendheid en awareness onder de doelgroep, anderzijds kan er verteld worden wat er is gepland, wat er goed gaat en wie de gezichten van de organisatie zijn. Transparantie is hierbij belangrijk. Klanten willen bijvoorbeeld weten hoe een bedrijf werkt. In vijf stappen kan een onderneming zich met de doelgroep verbinden en kan er over het bedrijf en producten gecommuniceerd worden:

    1. Creëren van content (video, verhaal, nieuwsbericht, infographic)
    2. Publiceren van content (website, blog, app, youtube)
    3. Promoten van content (twitter, facebook, e-mail, nieuwsbrief, instagram, sms)
    4. Converseren: reacties krijgen op deze content via verschillende kanalen, klanten daarop laten reageren en ook zelf reageren. Ook op opmerkingen die niet naar aanleiding van eigen content komen, moet worden gereageerd.
    5. Meten, verbeteren en kennis gebruiken als input voor het creëren van nieuwe content. Ook content die door klanten is gemaakt kan worden gebruikt. Daarnaast kan content worden hergebruikt.

    Wilt u meer informatie over Multi-Channel Marketing, neem dan gerust contact met ons op.  

    Spaarprogramma’s

    Maak klanten loyaal met een van onze loyaliteitsprogramma’s en koppel de data aan het marketing dashboard.

    Klantenkaart

    Geef uw klanten privileges met een klantenkaart. Koppel de kaart met uw kassasysteem en met het marketing dashboard. Lees meer…

    Spaar app

    Loyalty anno 2014. Benut de technische mogelijkheden van deze tijd om uw klanten nog loyaler te maken met onze Spaar app. Lees meer…

    Webshop Spaarprogramma's

    Klanten terug laten keren in uw webwinkel. Maak van uw webwinkelbezoekers loyale klanten door een effectief loyaliteitsprogramma. Lees meer…

    Cadeaukaart

    De papieren cadeaubon is veeledentijd. Maak kennis met de voordelen cadeaupas en creëer meer omzet. Lees meer…

    Stel ons al uw vragen

    Voor een vrijblijvende offerte, vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met DataMatch .

    * Verplicht invullen