• Cairostraat 51, 3047 BB Rotterdam
  • Pages Menu
    Twitter
    Categories Menu

    Posted by on dec 10, 2015 in Geen categorie | 0 comments

    Mobiel loyaliteitsprogramma: Hoe maakt u het succesvol?

    Mobiel loyaliteitsprogramma: Hoe maakt u het succesvol?

    Mobiel loyaliteitsprogramma? Speciaal voor dit actuele onderwerp hebben we in onderstaande blog geschreven hoe er succes mee behaald kan worden.

    Tegenwoordig is het ondenkbaar om geen mobiele telefoon op zak te hebben. Vandaar ook dat veel marketeers het opzetten van een mobiel loyaliteitsprogramma graag willen doen. Of in het geval dat er al een loyaliteitsprogramma is het onderdeel mobiel erin willen opzetten. Het lijkt erop dat het mobiele loyaliteitsprogramma voor de aanbieder en klant van steeds groter belang is.

     


     

    Loyaliteit en de nieuwe marketingfunnel

    Het is al langer bekend dat het proces van aankoop en evaluatie van een product of dienst niet alleen afhangt van marketing. De verhalen die vrienden, familie, kennissen of vreemden aan de klant vertellen spelen net zo goed mee. Het AIDA model is dan ook niet meer heilig. De loyaliteitsprogramma’s krijgen steeds meer credit. De voorkeur van de consument is een mobiel loyaliteitsprogramma, omdat ze dit altijd bij zich dragen en dit persoonlijk is.

     

    mobiel-loyaliteitsprogramma-marketingfunnel


     

    Mobiele applicatie + loyaliteitsprogramma = mobiel loyaliteitsprogramma

    Een mobiel loyaliteitsprogramma is gebaseerd op een applicatie, net als iedere andere applicatie is de relevantie en een goede ervaring binnen de applicatie essentieel. De relevantie word aangeboden door het gebruik van data over de consument maar ook de GPS functie op de telefoon bied kansen.

     

    mobiel-loyaliteitsprogramma-smartphone


     

    De 4 succes factoren

    Een gemakkelijk gebruik word aan de klant geboden door een goede “user experience”. Zowel bij het loyaliteitsprogramma als bij het mobiele loyaliteitsprogramma is het belangrijk dat het een onderdeel is het de bepaalde marketingstrategie. Er zijn 4 factoren die het succes aantonen:
    1. Goede user experience
    2. Cross channel data integratie
    3. Channel integratie
    4. Context relevantie


     

    Channel en data integratie voor een goed loyaliteitsprogramma

    Een consument of donateur bied waarde door mee te doen aan uw loyaliteitsprogramma, deze data is van cruciaal belang. Ook bij het mobiele programma moet de data ten alle tijden beschikbaar zijn, zowel online als offline.

    Bij een B2B fodsenwerver is de looproute van bestaande donateurs duidelijk. Hij kan precies zien wat iedere klant binnen de applicatie doet of welke donaties gedaan zijn. Hierop kan hij relevant zijn richting de klant.

    Aan de kant van de retailer is dit een groot voordeel, de klant krijgt een aanbod dat feilloos aansluit op zijn aankopen die hij zowel in de webshop heeft gedaan als mobiel.

    Een groot deel van het succes van een loyaliteitsprogramma zit in de strategie. Zo niet, dan ligt het aan de uitvoering hiervan. Om de ervaring voor de klant te verbeteren is het van belang dat de applicatie op het CRM systeem is aangesloten, het mobiele communicatiekanaal moet in een lijn staan met de andere communicatiekanalen.

     

     

    mobiel-loyaliteitsprogramma-data


     

     

    De uitdaging van een mobiel loyaliteitsprogramma

    Tegenwoordig slaan we steeds meer data op over de consument om de data- en kanaalintegratie te behalen, de mogelijkheden lijken eindeloos te zijn. Op dit moment is er een barrière, de klant is bang voor zijn privacy. Om het mobiele loyaliteitsprogramma tot slagen te helpen moet het vertrouwen van de klant gewonnen worden. Door als bedrijf open en eerlijk te zijn over welke data van de consument opgeslagen wordt, zal de consument de organisatie vertrouwen en zijn data afgeven (om daar zelf op lange termijn beter van te worden).

     

    Mobile first Een mobiel loyaliteitsprogramma is eigenlijk een onderdeel van uw totale marketingstrategie en een uitwerking van de cross- of omnichannel strategie. Op dit moment gebruik ieder zijn mobiel de gehele dag door, dit wordt iedere dag meer.

     

    mobiel-loyaliteitsprogramma-uitdagingen


    Meer informatie over loyaliteitsprogramma’s?

    Wilt u meer informatie over loyaliteitsprogramma’s dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

    Contactgegevens

    Tel     : 010 462 22 28

    E        : info@datamatch.nl

    Offerte aanvragen

    Voor een vrijblijvende offerte, vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met DataMatch .

    * Verplicht invullen

    Post a Reply

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

    De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>