• Cairostraat 51, 3047 BB Rotterdam
  • Pages Menu
    Twitter
    Categories Menu
    Marketing AutomationOfferte aanvragen

    Marketing Automation

    Wij helpen organisaties om beter, persoonlijker en leuker te communiceren met klanten. Door middel van geautomatiseerde marketing e-mails kunnen klanten gevraagd worden om een review achter te laten, een kortingscode ontvangen voor een herhaalaankoop of positief verrast worden door een felicitatie op hun verjaardag.

    Er zijn verschillende soorten marketing automation oplossingen.

    • Welkomstcampagne;
    • Feedback e-mails;
    • Achtergelaten winkelwagen;
    • Verjaardagscampagne;
    • Reactivatie campagne;
    • Meerdere bestellingen campagne;
    • NPS/review campagne.

     

     


     

    Wat kunt u met marketing automation?

    Marketing Automation is meer dan alleen een nieuwsbrief versturen. Het begint op uw webshop, social media of bijklantcontact en eindigt eigenlijk nooit. E-mail kan op (bijna) ieder moment een rol spelen binnen uw marketingstrategie. Deze pagina geeft inzicht de e-mail marketing mogelijkheden voor een geautomatiseerde klantcontact strategie.

     

    Een e-mailmarketingstrategie is te onderscheiden in vier stappen.

    marketing-automation-wat
     

     


     

    1. Grondslag voor de toekomst

    Bij de eerst stap gaan we zorgen voor een responsive template met de basisfunctionaliteiten van een e-mail. Denk hierbij aan de mogelijkheden om als ontvanger uit te schrijven of bijvoorbeeld een inschrijfoptie op een webshop. Dit alles met het structuren van de database op een juiste wijze, zodat deze efficiënt ingezet kan worden en zodat er in de toekomst geen onnodige kosten gemaakt worden.

     

     

    marketing-automation-responsive

     

     

     


     

    2. Marketing automation; campagnes

    Het fundament staat er, nu kunnen er marketing automation campagnes aangemaakt worden. Denk hierbij aan een winkelwagen-campagne, reactivatiecampagne, verjaardagscampagne of bijvoorbeeld een cross-sell campagne.

    marketing-automation-campagne

     


     

     

    3. Personaliseren van content

    Na het inrichten van de automatische campagnes is het tijd om de e-mails te personaliseren, zodat deze nog relevanter zijn voor de ontvanger en zorgen voor een hogere conversie. Elk profiel wordt verrijkt door het klik- en aankoopgedrag. Deze informatie wordt verzameld en toegepast in de vervolg nieuwsbrieven d.m.v. marketing automation.

    marketing-automation-gepersonaliseerd

     


     

    4. E-mailmarketing 4.0

    Na het automatiseren en personaliseren van alle gegevens en e-mails, kan er inzichtelijk gemaakt worden hoe loyaal de klant is. Dit doen we door middel van touchpoints in een customer journey. Per fase worden er punten toegekend aan het gedrag van de klant, hoe hoger het totaal aantaal punten; des te loyaler de klant.

     

    marketing-automation-touchpoints

     

     


    Meer informatie over marketing automation?

    Wilt u meer informatie over marketing automation, dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

    Contactgegevens

    Tel     : 010 462 22 28

    E        : info@datamatch.nl

    Offerte aanvragen

    Voor een vrijblijvende offerte, vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met DataMatch .

    * Verplicht invullen