• Cairostraat 51, 3047 BB Rotterdam
  • Pages Menu
    Twitter
    Categories Menu

    Posted by on dec 1, 2015 in Loyalty Marketing Nieuws, Retail | 0 comments

    Loyaliteitsprogramma over de kanalen

    Loyaliteitsprogramma over de kanalen

    Consumenten gaan steeds vaker en steeds sneller switchen, bijvoorbeeld tussen de fysieke winkel, de mobiele telefoon en de desktop. Wat doen de retailers hiermee? Hoe schakelen ze hierop? Er zijn steeds meer retailers die het voortouw nemen en merken dat zij hun kanalen op elkaar moeten afstemmen. Voor de retailer is het van belang dat zijn kanalen zodanig geïntegreerd zijn dat zij de consument één ervaring bieden waarbij de bestaande klant centraal staat.

     


     

    Klantprogramma’s

    Online wordt de transparantie steeds groter en hierdoor de klantloyaliteit steeds kleiner. De consument heeft eindeloze mogelijkheden om te zoeken naar een combinatie van service en prijs. Waardoor het van belang is dat jij de bestaande cross channel klant trouw houd aan jouw onderneming. De meeste fysieke retailers maken al vanaf dat ze bestaan gebruik van loyaliteitsprogramma’s, ze gebruiken dit om jou herhalingsaankopen te laten doen.

    Door het ontstaan van de webshops werden ook loyaliteitsprogramma’s voor webshops ontworpen zodat de klant ook hiervoor beloond kon worden. Door de opkomst van mobiel worden er nu ook loyaliteitsprogramma’s ontworpen daarvoor waarbij klanten altijd beloond worden voor loyaal gedrag, ongeacht of het in de fysieke winkel of via de webshop gekocht wordt.

     

     

    Verschil-spaarprogramma-en-loyaliteitsprogramma-oplossing


     

    Overal sparen en korting

    Steeds meer retailers zorgen ervoor dat de spaarde punten of kortingen zowel in de webshop als in de fysieke winkel gebruikt kunnen worden. Hierdoor zorgt de retailer ervoor dat de organisatie met hem verbonden is ongeacht of het een fysieke aankoop is of een webshop bestelling.

     

    loyaliteitsprogramma-korting


     

    Mobiel als brug

    Voor de retailers is het ook van belang in te spelen op het gebruik van mobiel internet, veel klanten zijn tijdens het winkelen online prijzen aan het vergelijken en/of informatie op aan het vragen over het product. Klanten zijn dus altijd online maar hebben niet altijd hun klantkaart bij zich, stel dat de klantkaart mobiel geïntegreerd worden hebben zij ten alle tijden hun klantkaart beschikbaar. De korting die verdiend zijn worden samen met de aanbieding meteen zichtbaar in de winkel. Op het moment dat de aanbiedingen direct bruikbaar zijn zal dit een stimulans zijn tot aankoop.

     

    loyaliteitsprogramma-mobiel


    Personaliseren

    Doordat de loyaliteitsprogramma’s digitaal zijn kunnen retailers veel data verzamelen over het koopgedrag van de consument. Deze data kunnen veelzijdig gebruikt worden, bijvoorbeeld voor het managen van je inkoop en voorraad. Daarbij kan een retailer relevanter zijn tegenover zijn vaste klanten, hij kan relevante aanbiedingen aan de klant doen wat de klanttevredenheid zal vergroten.

     

     

    loyaliteitsprogramma-uniek


     

    Ook voor kleine(re) ondernemingen

    De loyaliteitsprogramma klinken allemaal erg duur en alleen haalbaar voor spelers als de Albert Heijn, echter kunnen kleine retailers ook gebruik maken van dit soort systemen. Er kan bijvoorbeeld een applicatie ontworpen worden waarop jouw klantkaart staat. De klant spaart door middel van het scannen van een QR-code na aankoop, na een bepaald aantal aankopen (van te voren vastgesteld) kan de consument een berichtje krijgen dat het bij een volgend verzoek  een bepaalde korting krijgt of een gratis product. Dit bericht zal de consument stimuleren om nog eens terug te komen en dit te innen, doordat de klantkaart digitaal is heeft de consument hem vrijwel altijd bij.

     

    Optimaal klantprogramma

    Klanten kopen zowel online als offline bij jou, als je een loyaliteitsprogramma ontwerpt moet je hier rekening mee houden zodat je de klant zo goed mogelijk van dienst kunt zijn.

    • Breng het aankoopproces in kaart, onderzoek dit bij je bestaande klanten.;
    • Vergeet niet dat het om de klant gaat, niet om het kanaal;
    • Onderzoek of mobiel iets kan betekenen voor jouw loyaliteitsprogramma, dit linkt de fysieke winkel en je webshop;
    • Haal uit de verzamelde data een “speciaal” aanbod voor jouw klant.

     

     

     

     

     

    loyaliteitsprogramma-kleine-ondernemer


    Meer informatie over loyaliteitsprogramma’s?

    Wilt u meer informatie over loyaliteitsprogramma’s dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

    Contactgegevens

    Tel     : 010 462 22 28

    E        : info@datamatch.nl

    Offerte aanvragen

    Voor een vrijblijvende offerte, vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met DataMatch .

    * Verplicht invullen

    Post a Reply

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

    De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>