• Cairostraat 51, 3047 BB Rotterdam
  • Pages Menu
    Twitter
    Categories Menu

    Posted by on aug 22, 2016 in Loyalty Marketing Nieuws | 0 comments

    Loyaliteitsprogramma B2B is steeds harder nodig

    Loyaliteitsprogramma B2B is steeds harder nodig

    Een loyaliteitsprogramma is een volwaardig marketingmiddel. Niet alleen in de consumentenmarkt is de inzet van een loyaliteitssysteem waardevol, ook in de B2B sector ziet men steeds meer de behoefte in van klantentrouwverhogende middelen. Een loyaliteitsprogramma B2B is dus steeds harder nodig.

     


    B2B

    Lange tijd dacht men dat het geven van bulk kortingen en gewoon goede service zorgden voor een verhoogde klantloyaliteit. Hoewel dit voorheen een succesvolle strategie was, zijn er nu zoveel nieuwe mogelijkheden die er voor zorgen dat bedrijven vooruit moeten kijken.

    In de B2C hebben marketeers dit al een aantal jaren door. Zo zijn ze in de consumentenmarkt al even bezig met content marketing en loyaliteitsmarketing. En de B2B marketeers worden eindelijk wakker. Kunnen zij dan wat leren van hun collega’s?

    Het antwoord is zowel ja als nee. B2C marketeers weten steeds beter hun klanten persoonlijk te benaderen, echter, hun doelgroep is vele malen groter en bevat meer segmenten.

    Om even statistisch gezien te kijken, is loyaliteitsmarketing in de B2B meer een punt dan ooit. Afhakende klanten worden in 68% van de gevallen veroorzaakt door het verliezen van interesse van de afnemer. Dat wil zeggen, er is weinig communicatie en de leverancier voegt weinig tot geen waarde toe. Waarde toevoegen is dus ook in de B2B sector enorm belangrijk.

    loyaliteitsprogramma b2b


    Loyaliteitsprogramma B2B

    Met een loyaliteitsprogramma B2B voegt u meer waarde toe voor uw afnemers. Een gewoon goede service en een scherpe prijs werkt niet goed meer en met nieuwe vormen van loyaliteitsmarketing kunt u uw verkopen een nieuwe impuls geven.

    Loyaliteitsprogramma’s die direct gekopieerd zijn uit de B2C markt, zijn vaak een tegenvaller. Dit komt door de verschillen in doelgroepen, interesses en behoeften.

    Met een loyaliteitssysteem heeft u als leverancier veel inzicht in de gegevens van uw afnemers. U kunt de geschiedenis van orders bekijken, maar ook kunt u gemakkelijk communiceren met uw afnemers vanuit het Marketing Dashboard. Het systeem zorgt voor veel gemakken op het gebied van inzicht, klantgegevens en marketing automation.

    Het programma wordt echter anders ingezet dan in een consumentenmarkt. Hier sparen klanten voor korting of een premium. In de B2B is het verstandig om een loyaliteitsprogramma anders in te zetten. Bijvoorbeeld door bij afname van een bepaald aantal producten een inwisselbare code te pushen waarmee uw afnemer kan sparen voor relatiegeschenken. Denk hierbij aan gepersonaliseerde flessen drank, schrijfwaren of zelfs gehele kerstpakketten.

    loyaliteitsprogramma b2b


    Resultaten

    De inzet van een loyaliteitsprogramma B2B zorgt ervoor dat u de interesse van uw afnemers niet verliest. Door middel van regelmatige communicatie uitingen gebaseerd op de beschikbare klantgegevens, zorgt u ervoor dat uw afnemers loyaal zijn aan uw bedrijf.

    Een loyaliteitsprogramma B2B:

    • Verbindt leveranciers en afnemers;
    • Maakt transacties, communicatiegeschiedenis en klantgegevens inzichtelijk;
    • Maakt marketing automation mogelijk binnen hetzelfde Dashboard;
    • Bindt uw klanten;
    • Verhoogt uw omzet.

    Een loyaliteitsprogramma B2B is een volwaardig marketingmiddel.

     

    loyaliteitsprogramma b2b

    Hoe werkt het loyaliteitsprogramma B2B?

    Lees hieronder de werking van het loyaliteitsprogramma B2B. Neem voor een uitgebreide demo contact met ons op.

    • Binnen 2 weken operationeel
    • Geschikt voor meerdere vestigingen
    • Dynamisch systeem
    • Gemakkelijk bedienen via een tablet, mobile, laptop of via kassa
    • Aanvullen met cadeaukaart systeem mogelijk
    • Inclusief financiële rapportages
    • Volledige inzage in resterend tegoed via de Persoonlijke Pagina

    Offerte aanvragen

    Voor een vrijblijvende offerte, vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met DataMatch .

    * Verplicht invullen

    Post a Reply

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

    De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>