• Cairostraat 51, 3047 BB Rotterdam
  • Pages Menu
    Twitter
    Categories Menu

    Posted by on nov 21, 2014 in Loyalty Marketing Nieuws | 0 comments

    Loyaliteitsmarketing Datamatch

    Loyaliteitsmarketing Datamatch

    Even een korte intro van ons bedrijf: DataMatch is al meer dan een decennium de specialist in het koppelen en beheren van klantdata. Door klantprofielen te verrijken bieden wij retailers volledig inzicht in het koopgedrag van de klant.

    Wij doen dit voor uiteenlopende retailorganisaties, zoals Houtbrox, DA, Purdey, Van Gils, ICI Paris XL, Louwman Retail, B-to-B organisaties zoals PGI Chicopee, maar ook producenten zoals Campina en winkelcentra en verenigingen zoals Puur Zaans, A+ kaart Apeldoorn. De inzichten in het koopgedrag bieden marketeers de mogelijkheid om klanten op het juiste moment en met het juiste productassortiment te benaderen via het meest effectieve communicatiekanaal.

     

    Door een centrale database te koppelen aan alle informatiebronnen zoals o.a. ERP systemen, webshop(s) en social media platforms brengen we een klantprofiel volledig in kaart en kan omni-channel met de klant gecommuniceerd worden. Middels een marketing dashboard kan de (CRM-) marketeer klanten op basis van koop- winkelgedrag selecteren, of business rules formuleren.

    Middels het dashboard kan snel en eenvoudig inzicht verkregen worden in het koop- en winkelgedrag van de klant. Door het selecteren of uitsluiten van variabelen kunnen de meest veelzijdige selecties en segmentaties uitgevoerd worden op een eenvoudige en efficiënte manier. Men kan eenvoudig een groep klanten selecteren die, bijvoorbeeld, in bepaalde winkels artikel x hebben gekocht voor een bepaalde aankoopprijs in een bepaalde periode. Met enkele muisklikken wordt het klantenbestand samengesteld die aan de gekozen criteria voldoet en kan men de groep aanschrijven via het gewenste communicatiemedium. Achteraf wordt de response gemeten zodat voor elke klant een profiel wordt aangemaakt op basis van koopgedrag, besteding en loyaliteit.

    Bekijk hier het filmpje: Waarom Datamatch?

    Het dashboard wordt o.a. gekoppeld aan de social media-accounts en de e-mailtool; eventueel kan gebruik worden gemaakt van de mailingtool die DataMatch aanbiedt, maar er kan ook een koppeling worden gemaakt met de huidige e-mailtool. Hierdoor is alle beschikbare data in één centrale database aanwezig en kan men snel en eenvoudig de juiste groep klanten via het gewenste communicatiekanaal aanschrijven. Omdat wij de effectiviteit per communicatiekanaal meten, kunnen op klantniveau keuzes gemaakt worden.

     

    Marketing Dashboard

    Marketing Dashboard

    Om aan te tonen hoe eenvoudig het systeem werkt (men behoeft geen uitgebreide ICT- of programmeerkennis te hebben om met het systeem te werken) hebben wij een productfilm gemaakt welke op onze website te bezichtigen is.

    Voor meer informatie kunt u meteen naar de pagina van het Marketing Dashboard gaan.

    Post a Reply

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

    De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>