• Cairostraat 51, 3047 BB Rotterdam
  • Pages Menu
    Twitter
    Categories Menu
    Loyaliteitprogramma tipsOfferte aanvragen

    Loyaliteitprogramma tips

    Loyaliteitprogramma tips nodig? Een loyaliteitsprogramma is een gestructureerde marketing inspanning die loyaal koopgedrag beloont en bevordert met als doel het marktaandeel en de winst van een bedrijf te vergroten. Het is de bedoeling om de klant te binden en te stimuleren om vaker geld uit te geven. In dit artikel vertellen wij 7 loyaliteitsprogramma tips.

    Door een loyaliteitsprogramma in te voeren is het mogelijk om de marketing van jouw bedrijf relevanter te maken voor de desbetreffende klant. Hiermee kan dus voorkomen worden dat er teveel informatie naar een klant gestuurd wordt waarop de klant helemaal niet zit te wachten. Doordat je met jouw loyaliteitsprogramma te weten komt wat relevante aanbiedingen zijn voor jouw loyale klant kun je zorgen dat de klant zich verbonden gaat voelen met jouw bedrijf, dit kan dan d.m.v. het sturen van de juiste aanbiedingen. De klant zal dan denken; dit bedrijf begrijpt mij, waardoor hij/zij gemakkelijker zijn informatie aan jou zal vergaren.

     


    Klantenbinding B2C

    Voor een bedrijf is klantenbinding (b2c)  vele maler goedkoper dan het werven van nieuwe klanten, wat een loyaliteitsprogramma erg aantrekkelijk maakt. 20% van de klanten brengen vaak 80% van de omzet binnen, door de relevante aanbiedingen naar de klant toe te brengen zal de 20% van de klanten groeien en daarmee de omzet ook.

     

    Hiernaast ziet u een voorbeeld van een loyaliteitsprogramma van DataMatch.

    We hebben hieronder de volgende 7 loyaliteitsprogramma tips voor u opgesteld.

     


     

    Tip 1: Keep it simple

    Om te zorgen dat je de juiste informatie over de klant te zien krijgt moet je het gemakkelijk houden voor de klant, de klant heeft geen zin of geen tijd om jouw lange vragenlijst in te vullen. Vraag in de winkel aan je klant alleen een naam en e-mail adres, maar zorg ervoor dat er pas gebruikt gemaakt kan worden van de voordelen als de registratie voltooid wat ze thuis online moeten doen (waardoor jij aan de overige persoonsgegevens komt).

     

     

    Loyaliteitsprogramma-7-tips-simple


     

    Tip 2: Alle neuzen dezelfde kant op

    Om een loyaliteitsprogramma goed te kunnen gebruiken moet iedereen in jouw bedrijf hiervan op de hoogte zijn, het programma snappen, het idee snappen en het ook daadwerkelijk uit kunnen voeren. Als alleen de directie van het bedrijf het programma graag wil gebruiken zullen die medewerkers op de vloer (degene die in direct contact zijn met de klant) het niet op de juiste manier uitvoeren waardoor het onderzoek niet de juiste resultaten zal opleveren.

     

    Loyaliteitsprogramma-7-tips-neuzen


     

     

    Tip 3: Bied meer dan korting

    Dat een klant korting kan krijgen door zijn emailadres af te geven weet de consument ondertussen, het gaat erom wat je extra te bieden hebt. Als een klant al voor langere tijd een loyale klant is en dus altijd feedback geeft kan je hem/haar extra service bieden die een ‘normale’ klant niet krijgt bijvoorbeeld een koopavond voor genodigden.

     

    loyaliteitsprogramma-7-tips-korting


     

     

    Tip 4: Personaliseer je aanbod aan de klant

    Doordat je nu heel goed weet wat jouw klant al jaren bij je koopt kan je relevante aanbiedingen aan de klant sturen, als je dit doet zal de klant denken dat jouw winkel hem begrijpt en zal hij/zij zich verbonden voelen met de winkel.

     

    Loyaliteitsprogramma-7-tips-personaliseer


    Tip 5: Balans houden in het klantencontact

    Het is erg belangrijk om de juiste balans te vinden in het contact opnemen met jouw klant, als de klant teveel aanbiedingen krijgt (die waarschijnlijk niet allemaal relevant zijn) zal het de tegenovergestelde werking hebben van de werking waar jij op doelde, dit zal irritaties opwekken bij de klant waardoor je hem/haar misschien wel kwijtraakt.

     

    Loyaliteitsprogramma-7-tips-klantcontact


     

     

     

    Tip 6: Bepaal je doelstellingen

    Omdat het van belang is dat het loyaliteitsprogramma iets oplevert voor jou moet je doelen stellen die binnen een vastgestelde tijd moet gaan halen, deze kunnen betrekking hebben tot bijvoorbeeld de gemiddelde besteding per klant, het marktaandeel dat jouw bedrijf bezit of een omzetgroei.

     

    Loyaliteitsprogramma-7-tips-doelstelling


     

    Tip 7: Maak het leuk voor de klant

    Zorg ervoor dat de klant het ook leuk vindt om jou te voorzien van de gegevens, dit kan bijvoorbeeld door er een spel van te maken. De klant speelt een spelletje, wint het spelletje, moet zijn gegevens invullen en krijgt zijn prijs binnen. Hierdoor geeft de klant spelenderwijs zijn informatie door, zonder dat het hij/zij dat vervelend vindt.

     

    Loyaliteitsprogramma-7-tips-leuk


     

    Meer informatie?

    Voor meer informatie over loyaliteitsprogramma tips kunt u terecht bij DataMatch, expert binnen de klantloyaliteit met meer dan 15 jaar ervaring.

     

    loyaliteitsprogramma offerte aanvragen


    Meer informatie over loyaliteitsprogramma’s?

    Wilt u meer informatie over loyaliteitsprogramma’s dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

    Contactgegevens

    Tel     : 010 462 22 28

    E        : info@datamatch.nl

    Stel ons al uw vragen

    Voor een vrijblijvende offerte, vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met DataMatch .

    * Verplicht invullen