• Cairostraat 51, 3047 BB Rotterdam
  • Pages Menu
    Twitter
    Categories Menu

    Posted by on jun 13, 2016 in Loyalty Marketing Nieuws | 0 comments

    Loyaliteit creëren bij klanten.

    Loyaliteit creëren bij klanten.

    Dat klantloyaliteit omzetverhogend en kostendekkend werkt is een gegeven. Maar hoe creëer je loyaliteit bij klanten? In deze blog komen verschillende manieren aan bod om loyaliteit op te wekken bij klanten.

     


    Wat is loyaliteit?

    Loyaliteit is trouw. Dat wil zeggen, een relatie waarin beide partijen aan elkaar gehecht zijn en bij elkaar blijven. Persoonlijk erg belangrijk, maar ook op zakelijk gebied ontkomt men niet aan loyaliteit.

    In het onderstaande voorbeeld wordt de zakelijke invalshoek van loyaliteit goed uitgelicht:

    Piet is al sinds jaar en dag klant bij bedrijf X. Regelmatig komt hij nieuwe producten bekijken en vaak leidt dit direct tot aankoop. Bedrijf X heeft alle gegevens van Piet, ze weten wie hij is. Hierdoor kunnen ze hem persoonlijk benaderen en de marketing toespitsen op zijn behoeften. Piet weet heel goed dat het aanbod bij bedrijf Y soms beter is, maar omdat hij een goede emotionele binding heeft, zal hij toch zijn aankopen bij bedrijf X doen.

    Het komt er dus op neer dat loyaliteit voorkomt uit de emotionele binding die klanten met een bedrijf of merk hebben. Dit zorgt voor veel herhaalaankopen en een gemiddeld hoger bestedingsbedrag. In alledaagse taal noemen we dit de ‘gunfactor’.

    loyaliteit


    Loyaliteit verhogen

    Het belangrijkste bij het verhogen van de klantloyaliteit is het kennen van de klant. Persoonlijke boodschappen en herkenning zorgen ervoor dat de klant zich bijzonder voelt. De behoefte aan erkenning is er een die al jaren teruggaat. Deze behoefte werd ook vastgelegd in de behoeftenhiërarchie van Maslow als de vierde belangrijkste basisbehoefte van de mens.

    Als klanten zich gewaardeerd en erkend voelen dan komt de ‘gunfactor’ in het spel. Ze willen graag iets terugdoen. Dit resulteert vaak in herhaalaankopen en omzetgroei.

    loyaliteit-1


    Hoe pak je dat aan?

    Met een loyaliteitsprogramma pakt u loyaliteit het makkelijkste aan. Met de inzet van een loyaliteitsprogramma kunt u klantgegevens vergaren en bewaren. Hierdoor bouwt u een mooie database op.

    Het loyaliteitsprogramma wordt ingezet als één van de bouwstenen van een organisatie. Met verzamelde klantdata kunt u namelijk voor elke klant een profiel opbouwen. Zo kunt u marketingcampagnes personaliseren en eventueel klanten zelfs individueel benaderen voor leuke aanbiedingen of acties.

    loyaliteit-2


    Meer informatie over loyaliteitsprogramma’s?

    Wilt u meer informatie over loyaliteitsprogramma‘s dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

    Contactgegevens
    Tel     :  010 462 22 28

    E        : info@datamatch.nl

    Offerte aanvragen

    Voor een vrijblijvende offerte, vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met DataMatch .

    * Verplicht invullen

     

    Post a Reply

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

    De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>