• Cairostraat 51, 3047 BB Rotterdam
  • Pages Menu
    Twitter
    Categories Menu

    Posted by on dec 24, 2014 in Loyalty Marketing Nieuws, Retail | 0 comments

    Loyaliteit Automotive

    Loyaliteit Automotive

    Loyaliteit in de automotive.

    Loyaliteit wordt steeds belangrijker, zo ook in de automotive branche. Loyaliteit betekent dat de klanten als ambassadeur uw merk gaan promoten. Hoe?

    Lees hieronder de uitdaging die Louwman Retail heeft gehad en hoe DataMatch deze heeft opgelost met dank aan haar Marketing Dashboard. Nu kan Louwman effectief gebruik maken van loyaliteit en zo haar klanten optimaal bedienen. De klanten kunnen zij op deze wijze uiteindelijk tot ambassadeur maken.

    De uitdaging

    Louwman biedt full service aan haar klanten. Deze diverse en brede dienstverlening betekent dat er gewerkt wordt met verschillende registratiesystemen binnen het bedrijf.

    Hieronder de bedrijfssystemen die binnen deze branche gebruikt worden.

    1. Een fabriekssysteem
    Voor alle informatie over garantie en producten.

    2. Een dealersysteem
    Voor inzicht in hoeveel/welke auto’s de dealers hebben verkocht, wat de voorraad is, de omzet etc.

    3. Onderhoudssysteem
    Voor alle informatie m.b.t. het over de onderhoud van de voertuigen, vervangen van onderdelen, verhelpen technische klachten etc.

    4. Facturatiesysteem
    Inzicht in alle gefactureerde omzet op klantniveau en artikelen.

    5. CRM systeem
    Klant relatiesysteem met basisfunctionaliteiten om klant- en autogegevens vast te leggen en beperkt inzichtelijk te maken.

    Al deze informatiebronnen biedt de marketeer belangrijke klantinformatie. Echter hoe krijg je alle informatie in één systeem en hoe kun je hier effectief gebruik van maken? Een nieuw systeem eraan toevoegen en dan alles van elk systeem meervoudig invoeren, is dat handig en accuraat?

    Daarnaast was de database car-based (d.w.z. kenteken als unieke key). Dit betekent dat er op autoniveau werd gestuurd en gecommuniceerd in de systemen. Zo zou je dus op één adres niet meerdere auto’s kunnen registeren.

    De oplossing en het resultaat

    DataMatch heeft het Marketing Dashboard gebruikt om deze loyaliteit automotive uitdaging aan te pakken. Hieronder de oplossing, het resultaat en een voorbeeld voor uw beeldvorming (het effect).

    Loyaliteit automotive kansen

    Oplossing

    – Een marketing dashboard dat alle informatie van de vijf verschillende systemen in één systeem overzichtelijk maakt.
    – Het vastleggen en doorsturen van de informatie is verregaand geautomatiseerd, zodat dubbele registratie voorkomen wordt.
    – Database opbouwen op basis van persoonsgebonden profielen. Dat betekent men denkt en handelt niet meer vanuit het individu achter het kenteken. Zo kan op één adres meerdere voertuigen geregistreerd worden.

    Resultaat

    De marketeers hebben inzicht in alle relevante klantinformatie vanuit de verschillende systemen, real-time. Medewerkers van andere afdelingen, werken vertrouwd verder in hun ‘eigen systeem’.

     Loyaliteit dient gericht te worden op personen en niet op een kenteken. Zo kunt u bijvoorbeeld een aanbieding sturen naar klanten met twee voertuigen voor een APK beurt met korting.

     Het bedrijf heeft nu direct inzicht in wie, wat, hoeveel, wanneer en waar men koopt.

     Het bedrijf kan gericht marketing/loyaliteit bedrijven. Inzicht in wat de kosten zijn per actie en wat het direct oplevert. Totale transparantie en inzicht in de kosten van promotionele acties. Zeer belangrijk in tijden van crisis om hier gericht op te sturen en de kans op rendement zo te maximaliseren.

     Klanten worden loyaler en krijgen een beter gevoel bij het merk. Zij zullen het merk eerder aanraden bij relaties/families en zullen meer producten/diensten afnemen.

    Het effect (een voorbeeld van loyaliteit automotive)

    Jan heeft een nieuwe auto gekocht bij dealer A. Na een week hoort hij gerammel aan zijn auto en wil dit voor de zekerheid toch even laten nakijken. Jan is dichtbij vestiging A en brengt zijn auto daar voor een check. Jan krijgt geen verkooppraatje van de verkoper voor een nieuwe auto. De verkoper is namelijk op de hoogte dat Jan vorige week nog een auto heeft gekocht en helpt hem direct met zijn vraag.

    Dat is service, service wat resulteert in loyaliteit en vervolgens leidt tot meer aankopen. Loyaliteit automotive.

    DataMatch heeft verstand van de automotive branche

    Bent u/kent u iemand in de automotive? Neem dan direct contact met ons op om te bespreken wat u kunt doen op gebied van loyaliteit. Redengevend dat als men geen gebruik maakt van loyaliteit, men achter zal gaan lopen op de concurrentie en klanten wellicht teleurgesteld worden in de verleende service.

    Wij helpen u graag.

    DataMatch, van klantdata naar klantloyaliteit.

    Post a Reply

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

    De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>