Veel bedrijven willen graag hun klanten tot loyale klanten maken. Het ontwerpen en implementeren van een loyaliteitsprogramma is de meest voor de hand liggende stap. Er worden vele onderzoeken uitgevoerd naar de elementen van het loyaliteitssysteem en welke beloningen voor de beste resultaten zorgen. Bij veel acties en promoties speelt geluk een rol (winacties, loterijen), dit zijn vrijwel nooit onderdelen van onderzoeken of loyaliteitssystemen.


 

Winkans

Uit een onderzoek van Reczek, Haws en Summer toont aan dat een loyale klant zijn winkans groter acht dan een niet- of minder loyale klant. De onderzoekers hebben zich gericht op promotie acties met willekeurige uitslag (alle deelnemers hebben dezelfde winkans, ongeacht hun koopgedrag). Het onderzoek toont aan dat loyale klanten ervan overtuigd zijn dat zij een grote winkans hebben.

 

 

loyale-klanten-winkans

 


 

 

Geluk kun je verdienen

Een loyale klant heeft niet alleen het idee dat de winkans bij hem groter is, de klant heeft ook het gevoel dat hij dat verdient. De loyale klanten vinden dat ze een speciale behandeling verdienen, waardoor ze ook het gevoel hebben dat ze meer geluk zullen hebben. Loyale klanten waarderen de promotieacties dan ook meer dan andere klanten, omdat ze de winkans groot achten doen ze graag mee.

loyale-klanten-geluk

 


 

 

Bied ze de kans

Er zijn veel verschillende soorten loyaliteitssystemen, vaak worden ze op maat voor de organisatie gemaakt. Het idee achter het loyaliteitssysteem is dat de klant beloond wordt voor zijn gedane aankopen en huidige aankopen waardoor hij de toekomstige aankopen ook bij uw organisatie zal doen. Een belangrijk element van het loyaliteitssysteem is het plezier dat de klant eraan beleefd.

 

 

 

loyale-klanten-kans


Meer informatie over loyaliteitsprogramma’s?

Wilt u meer informatie over loyaliteitsprogramma dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

Contactgegevens

Tel     : 010 462 22 28

E        : info@datamatch.nl

Offerte aanvragen

[si-contact-form form=’1′]