• Cairostraat 51, 3047 BB Rotterdam
  • Pages Menu
    Twitter
    Categories Menu

    Posted by on jun 6, 2016 in Loyalty Marketing Nieuws | 0 comments

    Klantwaarde verhogen met loyalty

    Klantwaarde verhogen met loyalty

    Loyaliteit en klantwaarde zijn twee begrippen die hand in hand gaan. De ROI van loyaliteitsmarketing wordt vaak berekend aan de hand van customer lifetime value. Dat wil zeggen, hoeveel is de klant nou eigenlijk waard?


    Klantwaarde

    Customer Lifetime Value ( CLV ) ofwel, klantwaarde, is de waarde van een loyale klant over het aantal jaren dat de klant bij het bedrijf komt. We gaan hierbij uit van het gemiddelde aantal orders dat een klant per jaar plaatst, de gemiddelde waarde per order en het aantal jaren dat deze klant al klant is.

    De berekening van de klantwaarde geeft dus direct aan wat de ROI is op een retentiecampagne. Een retentiecampagne is een marketingcampagne gericht op het behouden van langdurige klantrelaties. Langdurige klantrelaties zijn essentieel aangezien de concurrentie steeds meer op de loer ligt om klanten weg te halen.

    klantwaarde-3


    Klantwaarde verhogen

    Het verhogen van de klantwaarde is een vraagstuk met verschillende antwoorden. Elk bedrijf geeft op een andere manier invulling aan retentiecampagnes en elk bedrijf beloont haar klanten op een andere manier.

    De inzet van een loyaliteitsprogramma draagt bij aan het verhogen van de klantwaarde. Met een loyaliteitsprogramma kunt u namelijk inzicht krijgen in uw klantdata zoals bestedingen, persoonlijke informatie en interesses. Zo kunt u campagnes toespitsen op mensen en niet op klantnummers. Dit geeft klanten het gevoel dat ze herkend en gehoord worden, waardoor ze een emotionele waarde hechten aan het bedrijf.

    Een ander voordeel aan de inzet van loyaliteitsprogramma’s is dat klanten terugkomen om hun spaartegoed uit te breiden of te verzilveren. Het aantal herhaalaankopen bij uw bedrijf zal groeien met ongeveer 20%.

    Onderzoek heeft uitgewezen dat 70% van de klanten graag meedoen aan een loyaliteitsprogramma

    klantwaarde-1


    Conclusie

    Retentiecampagnes zijn erg belangrijk in het vergaren van klantloyaliteit. Om het succes van deze campagnes te meten gebruikt men gegevens bij het berekenen van de klantwaarde.

    Het bekijken van de klantwaarde en het vergaren van loyaliteit worden beiden gestimuleerd door de inzet van een loyaliteitsprogramma. Dit zorg er namelijk voor dat uw klantdata overzichtelijk wordt gemaakt en u klanten persoonlijk kunt benaderen via verschillende communicatiekanalen.

    klantwaarde


    Meer informatie over loyaliteitsprogramma’s?

    Wilt u meer informatie over loyaliteitsprogramma‘s dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

    Contactgegevens
    Tel     :  010 462 22 28

    E        : info@datamatch.nl

    Offerte aanvragen

    Voor een vrijblijvende offerte, vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met DataMatch .

    * Verplicht invullen

    Post a Reply

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

    De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>