• Cairostraat 51, 3047 BB Rotterdam
  • Pages Menu
    Twitter
    Categories Menu

    Posted by on jan 5, 2017 in Loyalty Marketing Nieuws | 0 comments

    Klantloyaliteit in 2017

    Klantloyaliteit in 2017

    Een nieuw jaar houdt in dat er zich veel nieuwe kansen voordoen op de markt. Ook klanten weten dat bedrijven ook in 2017 weer alles op alles gaan zetten om hun klanten te behouden. De verwachtingen van de klant liggen hoger dan ooit en ook in 2017 zullen ondernemers hun concurrenten een stapje voor zijn.


     

    Klantloyaliteit

    De ervaring leert dat retentie goedkoper is dan acquisitie. Echter, hebben we in de afgelopen periode juist gezien dat ondernemingen verder van hun klanten afstaan dan ooit tevoren.

    In plaats van het kennen van haar klanten, was het juist de trend om de klant kennis te laten maken met het bedrijf. Communicatie ging vooral van de onderneming naar de klant toe, waardoor relaties onpersoonlijk werden. Dit hoorde ook bij andere ontwikkelingen in de samenleving, met name de steeds sterker wordende smartphones, waardoor men steeds minder persoonlijk communiceert.

    Het wordt steeds moeilijker om op prijs te concurreren. Namelijk, via internet zijn veel producten een stuk goedkoper te vinden doordat webshops vaak een lagere kostprijs hebben voor personeel, opslag en transport. Dit maakt dat de werkelijke prijs soms wel tot 30% kan schelen. Om de internetmarkt een stap voor te blijven en weerstand te bieden, moeten ondernemers op andere punten de klanten zien te behouden.

    klantloyaliteit-2017


    Het salesteam

    Wat betreft klantloyaliteit in 2017 wordt het salesteam belangrijker dan ooit. Niet langer gaat het om verkopen en geld, maar is het juist belangrijk dat het salesteam er een goede relatie met de klanten op nahoudt.

    Door actief met klanten in gesprek te gaan over het belang van een product en klanten op de hoogte te stellen wat het gewenste resultaat van het product is, voelt het allemaal net wat persoonlijker. Een positieve invloed voor de klantervaring. Een betere klantervaring zorgt voor klantloyaliteit.

    Word persoonlijk

    Om actief in gesprek te gaan met klanten en een product aan te prijzen, is het belangrijk om te weten wat de interesses en behoeften van de klant zijn. Het is belangrijk om hiervan op de hoogte te komen en dit in kaart te brengen. Zo kan daar slim op ingespeeld worden, waardoor de klant meer het gevoel heeft als persoon gewaardeerd te worden door een bedrijf.

    In deze tijd waarin men liever anoniem blijft en privacy een groot punt van orde is, blijven klanten een persoonlijke customer experience enorm belangrijk vinden.


    Social media

    Soms zijn bedrijven het liever kwijt dan rijk, maar social media staat voor 2017 ook weer hoog op het prioriteitenlijstje van vrijwel alle marketingteams. Zoals iedereen inmiddels weet kan social media een enorm belangrijke toevoeging aan een business zijn, maar het kan er ook voor zorgen dat een bedrijf er totaal niet meer toe doet.

    Social media can make or break your business.

    Deze opmerking is op waarheid berust. De laatste 5 jaar hebben we namelijk een trend zien ontwikkelen, met name op Facebook en Twitter, waarbij klanten vaker hun kritiek uiten richting bedrijven op social media. Dankzij deze massale platform is het voor veel bedrijven onmogelijk geworden om klachten persoonlijk af te handelen, omdat op social media iedereen alles kan lezen. Het gebeurt daarom steeds vaker dat bedrijven door het stof gaan.

    Toch blijft het zo ontzettend belangrijk om goed met social media om te kunnen gaan. Met name op Facebook, is het namelijk steeds makkelijker om leads te vergaren met geavanceerde advertentie toolkits, waarmee je binnen een kwartier een krachtige advertentie de massa in kan slingeren die gericht is op een bepaalde doelgroep binnen een bepaald gebied. Ook gaan we de kant uit dat via messenger apps, bijvoorbeeld Facebook Messenger, men aankopen zal kunnen doen. Verscheidene bedrijven uit de VS werken al met deze methode en het ziet er naar uit dat we deze ontwikkeling in Nederland ook snel zullen omarmen.

    Alle ontwikkelingen bieden samen weer nieuwe uitdagingen voor het verhogen van de klantloyaliteit.

    klantloyaliteit-2017

    Wilt u loyaliteit stimuleren?

    Dat kan met een loyaliteitsprogramma!

    • Verhoogt engagement;
    • Verhoogt gemiddelde klantenbesteding;
    • Verhoogt het aantal herhaalaankopen;
    • Bevordert klantbehoud.

    Offerte aanvragen

    Voor een vrijblijvende offerte, vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met DataMatch .

    * Verplicht invullen

    Post a Reply

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

    De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>