Klantdata verzamelen

Het verrijken van de klantdatabase

Meer weten?

11 + 6 =

Het verrijken van de klantdatabase

Hoe vind je de juiste klanten? Wat zijn goede customer loyalty-programma’s? Hoe stimuleer je het aantal aankopen van klanten? Is het mogelijk om positieve mond-tot-mond reclame te beïnvloeden? Aan de grondslag van deze customer loyalty vraagstukken ligt het door-en-door kennen van de klant. Wanneer uw klant geen geheimen voor u heeft, kunt u vervolgens de customer journey en communicatie hierop afstemmen. Maar hoe pakt u dat aan; het vergroten en verrijken van je klantdatabase?

Klantenbinding middels rijke database

Persoonlijke benadering wordt steeds belangrijker voor marketeers. De consument raakt ‘afgestompt’ op algemene reclameboodschappen en personalisatie wordt steeds belangrijker binnen marketing. Met een rijke database aan klantgegevens vergaart u als marketeer niet alleen waardevolle inzichten over jouw klanten, maar kunt u op basis hiervan gedragsprofielen opstellen die geheel nieuwe mogelijkheden bieden voor promoties.

Klantgegevens aanvullen of de database vergroten?

Er zijn verschillende mogelijkheden voor het verrijken van de klantdatabase van uw bedrijf. Wellicht is er al veel informatie beschikbaar maar zijn de profielen niet compleet en is het de wens om dezen aan te vullen. Kortom, we willen de kwaliteit van de klantdatabase verbeteren.

Of zijn van lang niet alle klanten gegevens opgeslagen in de database en is het vooral zaak om van veel meer klanten de gegevens te verzamelen, dan is de wens om de database te vergroten. DataMatch biedt voor beide vraagstukken passende oplossingen.

Database verrijken

DataMatch kan helpen bij het ontwikkelen van verschillende implementaties om de klantendatabase te vergroten en te verrijken.

Implementatie van de oplossing

Met uw verrijkte database verkrijgt u inzicht in uw klanttypen en kunt u hen nog specifieker en doelgerichter benaderen.

Spaarprogramma’s

Investeer in de relatie met uw klant en verrijk tegelijkertijd uw database met waardevolle klantgegevens. Wanneer shopt welke klant? En wat koopt die klant dan? Wij helpen om deze waardevolle informatie inzichtelijk te maken.

Loyale klanten

Met loyaliteitsprogramma’s zorgen we ervoor dat klanten bij u terugkomen. Ook is het een ideale manier om meer inzicht te krijgen in het koopgedrag van uw klant en dit te beïnvloeden.

Verwerking van klantdata

Klantdata verzamelen is één ding. Weten hoe je data kunt inzetten om méér te halen uit huidige klanten is de volgende stap. DataMatch helpt u met het verzamelen en analyseren van deze data en met de vertaling naar een marketingstrategie.

DataMatch Loyalty Marketing
Rietbaan 6
2908 LP Capelle aan den IJssel

Kennismaken of offerte aanvragen?

12 + 12 =