• Cairostraat 51, 3047 BB Rotterdam
  • Pages Menu
    Twitter
    Categories Menu

    Posted by on jul 18, 2013 in Loyalty Marketing Nieuws | 0 comments

    Klantbinding essentieel voor webwinkels

    Juist voor webwinkels is klantenbinding essentieel, omdat er minder persoonlijk klantcontact is dan in fysieke winkels. “Meer dan fysieke winkels concurreert de etailer over de prijs-as. Dat is geen stevige basis als het gaat om het opbouwen van een loyaal klantenbestand”. Biedt klanten meer dan alleen een scherpe prijs, namelijk een reden om loyaal te blijven.

    Veel webwinkels zijn een klant kwijt, zodra het product goedkoper is bij een concurrent. Bovendien hebben webshops veel minder ‘echt’ contact met de klant. Om te zorgen dat de klant je ‘aardig’ gaat vinden, is gericht en relevant contact noodzakelijk. Spreek een klant bijvoorbeeld persoonlijk aan als hij de site bezoekt, bedank hem voor zijn aankopen en spits aanbiedingen toe op zijn persoonlijke voorkeur.

    “Je moet je klant dus kennen en zoveel mogelijk een-op-een marketen.” Het uiteindelijke doel is om ambassadeurs te creëren. DataMatch probeert dit met de nieuwe online loyaltysoftware ‘Webloyalty’. Klanten kunnen worden beloond op basis van hun koop- en winkelgedrag op de webshop. De kortingen kunnen ze niet alleen voor zichzelf maar ook voor anderen inzetten, zoal vrienden of instanties.

    Wilt u meer informatie over onze software ontvangen neem dan gerust contact met ons op.

     

    Post a Reply

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

    De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>