• Cairostraat 51, 3047 BB Rotterdam
  • Pages Menu
    Twitter
    Categories Menu
    Klantbehoud strategieOfferte aanvragen

    Klantbehoud strategie

    loyaliteitsprogramma offerte aanvragen
    Bij DataMatch gaan wij nog verder dan enkel het opzetten van een loyaliteitsprogramma of een cadeaukaartsysteem. Wij kunnen u namelijk ook adviseren over een effectieve klantbehoud strategie!


    Klantwaarde via een klantbehoud strategie

    Hoe langer uw klanten bij uw bedrijf komen, hoe meer deze klanten waard zijn. Het is namelijk zo dat terugkerende klanten over het algemeen een hoger gemiddeld bestedingsbedrag opleveren dan een willekeurige nieuwe klant. Klantbehoud zou om die reden al hoog op uw prioriteitenlijstje moeten staan.

    Niet alleen leveren klanten geld op door bestedingen, maar ook door het worden van merkambassadeurs. Door middel van social mentions, mond-tot-mondreclame en websites/blogs gaat uw bedrijf viraal en wordt u ineens door veel meer mensen gevonden. Zo schiet de klantwaarde omhoog!

     loyaliteitsprogramma offerte aanvragen

     


    Klantbehoud strategie

    Het voeren van een effectief beleid vereist enige kennis, in sommige gevallen een verkennend onderzoek en een hoop aan beschikbare klantgegevens. Met deze gegevens en onderzoeksresultaten kunt u uw doelgroep segmenteren en hun interesses inzichtelijk weergeven.


    Retentie of loyaliteit?

    Welke manier past het beste bij uw klantbehoud strategie? Gaat u uw klanten behouden, of gaat u uw klanten binden? Twee verhalen die op het eerste gezicht hetzelfde lijken, maar compleet anders zijn.

    Met retentie behoudt u klanten op basis van uw aanbod. Klanten voelen zich goed bij uw aanbod en de prijs-kwaliteitverhouding is goed genoeg om nog even te blijven. Retentiecampagnes worden vaak uitgevoerd als reactie op een aanvallende strategie van de concurrent. Zorgen dat de klanten niet overlopen, maar meer ook niet.

    Met loyaliteitsmarketing doet u meer dan alleen uw klanten behouden. U bindt uw klanten aan uw onderneming. Door in te spelen op interesses van klanten en uitingen te personaliseren, voelt een klant zich gewenst. Met loyaliteitsmarketing onderhoudt u een gezonde klantrelatie op elk touchpoint, zodat de klant zich verbonden voelt met uw bedrijf. Met een loyaliteitsprogramma heeft u alle middelen in huis voor een effectieve marketing strategie!

     

    klantbehoud strategie


    Wat wij bieden

    Bij DataMatch bieden we naast een groot scala aan oplossingen voor uw loyaliteitsproblemen ook advies over uw klantbehoud strategie. Zo schrijven wij voor u een strategie om uw klantretentie te verhogen. Met dit strategische plan kunt u effectief uw klanten behouden, op zowel de korte, als de lange termijn.

    Indien u naast de klantbehoud strategie, een van onze oplossingen aanschaft, ontvangt u 25% korting op het plan van aanpak voor uw klantretentie.

    Onze oplossingen


    Onze klantbehoud strategie

    Hieronder een rijtje met de speerpunten van onze klantbehoud strategie. Neem voor meer informatie contact met ons op.

    • Unieke strategie gericht op retentie;
    • Geschikt voor MKB tot aan multinationals;
    • Verhoog het ROI op uw retentiecampagne;
    • In combinatie met één of meerdere van onze oplossingen nu 25% korting!

     

    Offerte aanvragen

    Voor een vrijblijvende offerte, vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met DataMatch .

    * Verplicht invullen