Klantbehoud strategie

Uw partner op het gebied van een uitstekende klantbehoud strategie

Klantwaarde via een klantbehoud strategie

Hoe langer uw klanten bij uw bedrijf komen, hoe meer deze klanten waard zijn. Het is namelijk zo dat terugkerende klanten over het algemeen een hoger gemiddeld bestedingsbedrag opleveren dan een willekeurige nieuwe klant. Klantbehoud zou om die reden al hoog op uw prioriteitenlijstje moeten staan.

Niet alleen leveren klanten geld op door bestedingen, maar ook door het worden van merkambassadeurs. Door middel van social mentions, mond-tot-mondreclame en websites/blogs gaat uw bedrijf viraal en wordt u ineens door veel meer mensen gevonden. Zo schiet de klantwaarde omhoog!

Klantbehoud strategie

Het voeren van een effectief beleid vereist enige kennis, in sommige gevallen een verkennend onderzoek en een hoop aan beschikbare klantgegevens. Met deze gegevens en onderzoeksresultaten kunt u uw doelgroep segmenteren en hun interesses inzichtelijk weergeven.

Implementatie van de oplossing

DataMatch EasyConnect oplossingen zijn met grote zorgvuldigheid samengesteld. Hierdoor kunt u snel beginnen met het uitrollen van uw eigen spaar- of cadeaukaartprogramma. Het bieden van uw eigen spaar- of cadeaukaart staat garant voor een unieke klantervaring en biedt de kans voor nieuwe, leuke contactmomenten

LOYALTY

Wij ontwikkelen klantprogramma’s waarmee bedrijven klanten aan zich kunnen binden, en de klantrelatie kunnen verdiepen.

DATA

Voor onze klanten beheren, verzamelen, verrijken, analyseren, segmenteren, activeren wij hun klantdata en rapporteren de resultaten.

MARKETING SERVICES

DataMatch beschikt ook over een breed assortiment aan marketing services. Wij zetten uw data om in succesvolle marketing campagnes.

Retentie of loyaliteit?

Welke manier past het beste bij uw klantbehoud strategie? Gaat u uw klanten behouden, of gaat u uw klanten binden? Twee verhalen die op het eerste gezicht hetzelfde lijken, maar compleet anders zijn.

Met retentie behoudt u klanten op basis van uw aanbod. Klanten voelen zich goed bij uw aanbod en de prijs-kwaliteitverhouding is goed genoeg om nog even te blijven. Retentiecampagnes worden vaak uitgevoerd als reactie op een aanvallende strategie van de concurrent. Zorgen dat de klanten niet overlopen, maar meer ook niet.
Met loyaliteitsmarketing doet u meer dan alleen uw klanten behouden. U bindt uw klanten aan uw onderneming. Door in te spelen op interesses van klanten en uitingen te personaliseren, voelt een klant zich gewenst. Met loyaliteitsmarketing onderhoudt u een gezonde klantrelatie op elk touchpoint, zodat de klant zich verbonden voelt met uw bedrijf. Met een loyaliteitsprogramma heeft u alle middelen in huis voor een effectieve marketing strategie!

Wat wij bieden

Bij DataMatch bieden we naast een groot scala aan oplossingen voor uw loyaliteitsproblemen ook advies over uw klantbehoud strategie. Zo schrijven wij voor u een strategie om uw klantretentie te verhogen. Met dit strategische plan kunt u effectief uw klanten behouden, op zowel de korte, als de lange termijn.

Loyaliteit programma winkel

Loyaliteit programma webshop

Cadeaukaart systeem winkel

Cadeaukaart systeem webshop

DataMatch Rotterdam B.V.
Cairostraat 51
3047 BB Rotterdam

Kennismaken of offerte aanvragen?

15 + 13 =