• Cairostraat 51, 3047 BB Rotterdam
  • Pages Menu
    Twitter
    Categories Menu

    Posted by on nov 1, 2017 in Loyalty Marketing Nieuws | 0 comments

    “Klant zoekt snelle waardering”

    “Klant zoekt snelle waardering”

    Trouwe klanten belonen en nieuwe klanten binden! De moderne klant zoekt waardering. Loyaliteitsprogramma’s dragen bij aan binden van nieuwe klanten en het verdiepen van bestaande klantrelaties. CHAIN Digitaal laat zich informeren over de werking van dit soort programma’s door Cora van der Meijde van DataMatch. Uiteraard gaat Van der Meijde ook in op de mogelijkheden voor de AGF sector.

    Moderne loyaliteitsprogramma’s worden steeds meer ingezet op het belonen van bijvoorbeeld social media acties, bezoeken aan de winkel en/of webshop, het plaatsen van reviews en het “member-get-member” principe, hierin zorgt de loyale klant ervoor, dat nieuwe klanten kennis maken met een bedrijf. Beloningen variëren hierin ook van korting tot extra services of een VIP-behandeling.

    Klanten hebben niet meer het geduld om te sparen voor gratis producten, dit duurt te lang en is vaak omslachtig. Spaardoelen op korte termijn zoals korting of een extra service slaan hierdoor beter aan. Ook is het steeds meer gebruikelijk om te sparen voor branchevreemde producten, of zelfs een cadeaukaart voor o.a. Bol.com en Fonq.

    telefoon-hand

     


     

    Gerichte programma’s

    Het opzetten van een loyaliteitsprogramma is nooit met één druk op de knop gebeurd. Programma’s zijn nauwelijks te kopiëren omdat een loyaliteitsprogramma aansluit bij specifieke commerciële doelstellingen. Voor iedere doelstelling moet het loyaliteitsprogramma anders ingevuld worden. Zo ziet men bijvoorbeeld dat de senioren generatie vaak nog trouw de zegeltjes van de koffiepakken knipt, maar dat de generatie jongeren van nu, ook wel Generatie Z genoemd, voornamelijk bereikbaar is via de smartphone.

    De jongeren kunnen bereikt worden door het loyaliteitsprogramma dusdanig in te richten, dat zij hier mobiel gebruik van kunnen maken, hier krijgen zij vouchers via push notificaties binnen, wordt GPS techniek gebruikt om de spaarkaart via push notificaties te tonen en kan de digitale spaarkaart met QR code opgeroepen worden via de Wallet applicatie.

    Meer lezen? Abonneer u dan op CHAIN Magazine

    Post a Reply

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

    De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>