• Cairostraat 51, 3047 BB Rotterdam
  • Pages Menu
    Twitter
    Categories Menu

    Posted by on mei 18, 2016 in Loyalty Marketing Nieuws | 0 comments

    Kickbit : Het vernieuwende spaarprogramma van Vodafone!

    Kickbit : Het vernieuwende spaarprogramma van Vodafone!

    In een steeds sneller veranderende wereld is het van groot belang om de ontwikkelingen steeds een stapje voor te zijn. Vodafone heeft in samenwerking met de Amerikaanse start-up Aquto een app ontwikkeld genaamd Kickbit. Met dit gemoderniseerde loyaliteitsprogramma laten beiden zien de concurrentie een stap voor te zijn.


    Kickbit

    Stel uzelf eens voor : halverwege de maand al de gehele 4G bundel er doorheen gejaagd en niet meer kunnen netwerken. Er zijn twee keuzes, een extra datapakket kopen, of de telefoon maar gewoon laten voor wat het is, zonder data is het immers een apparaat met weinig toegevoegde waarde.

    Vodafone en Aquto hebben een concept ontwikkeld wat dit probleem gemakkelijk oplost, namelijk Kickbit. Kickbit is een gemoderniseerd spaarprogramma. Door de inzet hiervan wil Vodafone een signaal afgeven aan de wereld, namelijk dat ze de ontwikkelingen bijhouden en net iets meer bieden dan concurrenten.

    Met Kickbit kunnen Vodafone abonnementhouders sparen voor extra data. Door de app bij vrienden aan te bevelen, een review te schrijven en zelfs door bij bepaalde ketens te winkelen, spaart de klant met elke handeling 50 MB aan data.

    datamatch-kickbit-logo


    Waarom doen klanten mee?

    Voor de klanten van Vodafone zijn er geen twijfels om mee te doen. Zowel het downloaden van de app, als de inschrijving voor het programma zijn gratis, dus er is geen instapdrempel.

    De handeling die verricht moeten worden om de gratis data te bemachtigen zijn makkelijk uit te voeren. Bijvoorbeeld een reclamefilmpje van 30 seconden kan al 50 MB aan data opleveren, of een e-mail adres invoeren van een bekende.

    Voor klanten is het fijn om beloond te worden voor laagdrempelige handelingen. Ze zijn daarbij sneller geneigd om mee te doen. Ook vinden klanten het prettig om niet alleen beloond te worden voor aankopen.

     

    datamatch-kickbit-klanten


    De voordelen voor bedrijven

    Klanten worden beloond voor laagdrempelige handelingen zoals advertenties bekijken. Om advertenties in de app te laden, moeten Vodafone en Aqunto daar toestemming voor geven. Dit houdt in dat zij beiden ook inkomsten hebben uit de kliks op advertenties. Ook de adverteerders halen hun voordeel hieruit, relevante advertenties zullen waarschijnlijk een hoge conversiegraad hebben. Voor hen dus ook een mooi pluspunt.

    Het mooiste voordeel voor Vodafone is wel het feit dat de beloningen hen geen geld kosten. Het netwerk is eigendom van Vodafone, dus de data is er in feite al. Vodafone stelt enkel een klein beetje data extra beschikbaar.

    Doordat gebruikers hun vrienden de app aanbevelen, levert dit voor Vodafone ook een mooi bestand van leads op.

    datamatch-kickbit-vodafone


    Conclusie

    Kickbit is innovatief, laagdrempelig en beloont klanten op een ideale manier. Echter zijn er wel manieren om het systeem beter te maken, bijvoorbeeld door het spel-element toe te voegen. Gebruikers kunnen dan in niveau stijgen, waardoor ze meer data kunnen verdienen met de handelingen.

    Het grootste verbeterpunt aan de app is wel het feit dat advertenties en content in de app nog niet afgestemd zijn op klantprofielen. Door te tracken welke advertenties bekeken worden door de klant, kan het systeem een keuze maken om advertenties te laten zien aan bepaalde klanten. Dus een klant die advertenties bekijkt van schietspellen niet een reclame voor Candy Crush laten zien. Als dit gebeurt zal de conversiegraad op de advertenties ook enorm stijgen.

    Desalniettemin is Kickbit een prima loyaliteitsprogramma en hebben zowel Vodafone als ontwikkelaar Aqunto laten zien dat ze een stapje voorlopen op de technologie.

    datamatch-kickbit-conclusie


    Meer informatie over loyaliteitsprogramma’s?

    Wilt u meer informatie over loyaliteitsprogramma’s dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

    Contactgegevens
    Tel     :  010 462 22 28

    E        : info@datamatch.nl

    Offerte aanvragen

    Voor een vrijblijvende offerte, vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met DataMatch .

    * Verplicht invullen

    Post a Reply

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

    De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>