• Cairostraat 51, 3047 BB Rotterdam
  • Pages Menu
    Twitter
    Categories Menu

    Posted by on jul 28, 2016 in Loyalty Marketing Nieuws | 0 comments

    Is mijn loyaliteitsprogramma geschikt voor mijn bedrijf?

    Is mijn loyaliteitsprogramma geschikt voor mijn bedrijf?

    U heeft een loyaliteitsprogramma, maar twijfelt nog altijd. Levert het systeem wel het gewenste resultaat, doen mijn klanten er echt aan mee en is het programma wel geschikt voor mijn bedrijf?

    In dit artikel kunt u lezen hoe u een loyaliteitsprogramma vindt dat bij uw ondernemingsdoelstellingen past.


    Verschil

    Er zijn meerdere soorten loyaliteitsprogramma’s. Zo bestaan er online, offline en hybride loyaliteitsprogramma’s.

    Online

    Een online loyaliteitsprogramma wordt toegepast in uw webshop. Via het online loyaliteitsprogramma kunt u klanten punten laten sparen. Het is ook mogelijk om klanten voor meer dan alleen aankopen te belonen. Er zijn meerdere online touchpoints en elk touchpoint wordt benut om klanten te binden. Zo kunt u klanten belonen voor:

    • Social Mentions : beloon ambassadeurs van uw merk. Klanten worden beloond voor het delen en liken van online berichten. Op deze manier vergroot u het engagement.
    • Deelnemen aan acties : als u bepaalde acties doet via uw webshop kunnen klanten beloond worden voor hun deelname aan deze acties. Op deze manier krijgen klanten het gevoel dat ze gewaardeerd worden door u als bedrijf.
    • Refer-a-friend : u kunt ervoor kiezen om klanten te belonen voor het uitnodigen van vrienden. De klanten brengen u nieuwe gekwalificeerde leads op, daar mag u ze best een kleine beloning voor geven.
    • Profiel aanvullen : compleet aangevulde klantprofielen kunt u als ondernemer veel waardevolle informatie uit halen, door klanten hiervoor te belonen, heeft u meer klantdata tot uw beschikking.
    • Opt-in mailinglist : als klanten zich inschrijven voor uw mailinglist, betekent het dat ze graag meer willen weten. Vaak zijn klanten die zich voor de nieuwsbrief inschrijven al betalende klanten, dan is er niks mis met een beloning voor hun loyaliteit.

    Kortom: uw klanten sparen op zoveel mogelijke manieren punten, die weer omgezet kunnen worden in vouchers of gratis producten. Door het toegevoegde spelelement, kunt u klanten bij elke handeling een beetje meer belonen, waardoor uw klanten een soort VIP-status ontvangen. Gamification is een erg effectief middel om uw klanten te binden, want wie wil er nou geen spelletje winnen?


    Offline

    Met een offline loyaliteitsprogramma beloont u klanten voor aankopen in uw winkel. In tegenstelling tot het online loyaliteitsprogramma, is de mate van gamification nu verdwenen. Dit komt omdat u de touchpoints nu zelf volledig in hand heeft en ook direct contact heeft met uw klant.

    Er zijn verschillende mogelijkheden om uw klanten te laten sparen. Zo is het mogelijk om het programma aan uw kassa te koppelen, zodat het programma zo goed als geautomatiseerd kan worden. Ook kunnen klanten via een app, of zelfs zonder app, punten sparen via een digitale spaarkaart op hun telefoon. Deze worden opgeslagen in de eWallet ( de eWallet zit standaard op iOS-systemen. Voor Android systemen is er een app-download benodigd ).

    De mogelijkheden tot het belonen van de klant zijn oneindig en heeft u volledig in uw eigen hand.


    Hybride

    Met een hybride loyaliteitsprogramma heeft u het beste uit twee werelden. Door uw klanten op zowel online als offline touchpoints te belonen, creëert u een maximaal engagement bij uw klanten.

    Deze oplossing is ideaal als u naast uw fysieke winkel nog een webwinkel heeft. Ook kunt u in het Dashboard duidelijk terugzien op welke van uw twee media het meeste gespaard wordt.

    spaarprogramma-2


    Keuze

    De keuze wordt vooral op basis van uw onderneming gemaakt. Heeft u een winkel, doet u aan e-commerce? Of doet u beide?

    U bent geheel vrij om contact met ons op te nemen en informatie in te winnen over onze loyaliteitsprogramma‘s.

    loyaliteit


    Meer informatie over loyaliteitsprogramma’s?

    Wilt u meer informatie over loyaliteitsprogramma‘s dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

    Contactgegevens
    Tel     :  010 462 22 28

    E        : info@datamatch.nl

    Offerte aanvragen

    Voor een vrijblijvende offerte, vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met DataMatch .

    * Verplicht invullen

    Post a Reply

    Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

    De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>