• Cairostraat 51, 3047 BB Rotterdam
  • Pages Menu
    Twitter
    Categories Menu

    iBeacon technologie

     

    Hoe werkt de iBeacon technologie?

    Bluetooth 4.0 is de technologie waarmee een iBeacon apparaat werkt. Via iBeacon kan in de nabije omgeving (ongeveer 50 meter) nauwkeurig gemeten worden waar een ander apparaat (denk bijvoorbeeld aan een smartphone) zich bevindt. Een apparaat maakt continu verbinding met sensoren (iBeacons) die in de omgeving geplaatst zijn. Naar aanleiding van de locatie kunnen iBeacons verschillende acties in werking zetten.

     


    Ibeacon technologie DataMatch

    In de praktijk iBeacon technologie toepassen: een klant van Macy’s krijgt een push notificatie na het betreden van de winkel. Deze notificatie is gebaseerd op eerder verzamelde gegevens over deze klant.

     


    Hoe kunt u zelf iBeacon technologie toepassen?

    Hieronder volgen drie voorbeelden die u de mogelijkheden van iBeacon in een winkel, winkelcentrum of evenement weergeven.

    Verhoging van de omzet

    Met de iBeacon technologie kunt u de locatie van een smartphone volgen in de nabije omgeving (tot maximaal 50 meter van een censor). Door de smartphone van een bezoeker te volgen kan men kijken hoe deze persoon zich door bijvoorbeeld een winkel/winkelstraat beweegt en waar zij stilstaat. Een winkelier die gebruik maakt van iBeacon technologie kan op deze manier exact meten bij welke producten een bezoeker lang(er) heeft stilgestaan en dus mogelijk interesse heeft. Zonder dat een bezoeker een aankoop doet kan zo worden achterhaald waar zij interesse in heeft en bijvoorbeeld met een pushnotificatie de aankoop gestimuleerd worden.


    Loyaliteit met iBeacon

    U kunt iBeacon toepassen om de loyaliteit van uw klanten te vergroten. Een klant kan bijvoorbeeld nadat het een winkel 10x in een kwartaal heeft bezocht een beloning krijgen. Deze beloning kunt u zelf invullen, van een gratis kop koffie tot 50% korting op de oude collectie. Maar ook het aantal minuten dat de klant heeft doorgebracht op een bepaalde locatie kunt u belonen. Zo kan bijvoorbeeld de bezoeker die op een bepaalde dag het langst een winkelcentrum heeft bezocht worden verrast met een beloning. Hiernaast ziet u een videoclip die illustreert hoe een MLB stadium iBeacon inzet om bezoekers te belonen.

    On/offline iBeacon technologie toepassen

    U kunt online en offline gegevens combineren om optimaal in te spelen op het koopgedrag van de klant. Wanneer een klant een winkel binnenkomt heeft u meteen inzicht in de aankopen die de klant in het verleden heeft gedaan, maar ook producten die zij op de website bekeken heeft en recente winkelbezoeken die zij heeft gepleegd. U kunt dit meenemen in persoonlijke service naar de klant of het systeem hierop laten inspelen door de klant een notificatie te sturen over bijvoorbeeld de locatie van bepaalde producten in de winkel of een kortingscoupon.

    Bekijk dit voorbeeld om te zien hoe iBeacon wordt ingezet in een honkbalstadium.

     


     

    Meer informatie over iBeacon

    Voor meer informatie over iBeacon kunt u altijd contact met ons opnemen.

    Tel: 010 462 22 28 Email: info@datamatch.nl

    Meer informatie?

    Lees hier een artikel van DataMatch dat verder ingaat op de werking en andere mogelijke toepassingen van iBeacon technologie: iBeacon, hoe werkt het?

    DataMatch heeft een iBeacon workshop georganiseerd:

    iBeacon workshop 29 januari 2015

    Stel ons al uw vragen

    Voor een vrijblijvende offerte, vragen of opmerkingen kunt u contact opnemen met DataMatch .

    * Verplicht invullen